Statystyki
- Odwiedziny: 179296
- Do końca roku: 307 dni
- Do wakacji: 118 dni
I.INFORMACJE O PRZEDSZKOLU
Przedszkole w Rudzińcu jest czynne
w godzinach 6.00-16.00 .
Przedszkole dysponuje nowoczesnym zapleczem kuchennym,
oferuje trzy urozmaicone posiłki
(śniadanie, dwudaniowy obiad, podwieczorek)
oraz zajęcia dodatkowe z języka niemieckiego, religii,
zajęcia specjalistyczne
(zajęci logopedyczne, zajęcia rewalidacyjne i korekcyjno-kompensacyjne)
oraz inne na wniosek rodziców.
Realizacja podstawy programowej opiera się na ciekawych zajęciach
dydaktycznych dostosowanych do wieku i możliwości dzieci.
Podstawa programowa to także tańce, śpiewy, pobyt na podwórku,
zajęcia ruchowe, manualne, język angielski itd.
Dzieciom potrzebującym odpoczynku i wyciszenia
umożliwiamy korzystanie z leżaków.
II.ORGANIZACJA PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Działalność przedszkola opiera się na przepisach prawa oświatowego. Szczegółową organizację procesu dydaktyczno – wychowawczego zawiera arkusz organizacji pracy przedszkola zatwierdzony
przez organ prowadzący.
Poza zajęciami wynikającymi z podstawy programowej przedszkole realizuje zajęcia dodatkowe : katechezę ,
język niemiecki oraz zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne
i korekcyjno-kompensacyjne.
Przedszkole pracuje w godzinach od 6:00- 16:00 w oparciu
o ramowy rozkład dnia , uwzględniający
zasady ochrony zdrowia i higieny .
Statut przedszkola jest zgodny z zapisami ustawy o systemie oświaty
i zawiera zapisy uwzględniające indywidualny charakter placówki.
W przedszkolu funkcjonuje
program wychowania przedszkolnego ,„ Zbieram, poszukuję, badam”.
III. Wspomaganie rozwoju dziecka
Dobrane programy są zgodne z koncepcja pracy przedszkola oraz uwzględniają potrzeby
i możliwości rozwojowe wychowanków. Rodzice zostali zapoznani z podstawą programowa przedszkola oraz programami .
Nauczycielki przedszkola prowadza obserwację dzieci oraz diagnozują potrzeby i poziom rozwoju dziecka. Są one dokumentowane , a wyniki przedstawiane rodzicom. Wyniki obserwacji pedagogicznej oraz diagnozy służą ukierunkowaniu działań w stosunku do indywidualnych potrzeb dziecka oraz grupy.
W indywidualnych kontaktach nauczycielki informują o predyspozycjach dzieci i wskazują możliwości uzyskania pomocy specjalistycznej. Realizowane są wskazania wynikające z przepisów o Pomocy Pedagogiczno Psychologicznej.
W celu umożliwienia nowym wychowankom bezstresowego wejścia w społeczność przedszkolną opracowany został i wdrożony program adaptacyjny , dla nowych wychowanków przedszkola.
Nad rozwojem dzieci pracują nauczycielki w trakcie zajęć wynikających z ich zainteresowań .
IV. KOMPETENCJE NAUCZYCIELI I ICH ROZWÓJ
W przedszkolu kadra pedagogiczna cechuje się wysokimi kompetencjami zawodowymi .
1 nauczycielka posiada wykształcenie na poziomie Studium Nauczycielskiego.
Pozostałe osoby ukończyły studia wyższe , magisterskie.
Nauczycielki dokształcają się i uczestniczą w studiach podyplomowych.
Personel doskonali swoje umiejętności w trakcie uczestnictwa w warsztatach oraz konferencjach . Wzbogaca wiedze w trakcie szkoleń wewnętrznych w ramach WDN.
V. WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM
Przedszkole może się pochwalić współpracą ze środowiskiem lokalnym. Współpracujemy
między innymi z:
- Urzędem Gminy Rudziniec
- Sołectwem Rudziniec
- Nadleśnictwem Rudziniec
- Parafią w Rudzińcu
- Gminnym Ośrodkiem
- Komisariatem policji
- Polski Komitet OMEP w Warszawie
- Biblioteką Publiczną w Rudzińcu
- Ochotniczą Strażą Pożarną w Rudzińcu
- Ośrodkiem Pomocy Społecznej
- Pocztą w Rudzińcu
VI. IMPREZY W PRZEDSZKOLU
Odbywają się zgodnie z kalendarzem imprez oraz uroczystości. Nauczycielki starają się , aby docierać do szerokiego grona odbiorców , stąd też zaproszenia są kierowane do środowiska lokalnego.
Staramy się , aby nasza praca , praca dzieci oraz rodziców nie była ukryta gdzieś wewnątrz placówki , lecz była widoczna i odbierana przez
jak najszersze grono zainteresowanych.
W organizowaniu wielu imprez pomagają nam rodzice .
Starają się o odpowiednie stroje dla dzieci , wspierają
w sposób materialny – piekąc ciasta na poczęstunek
dla uczestników spotkań. Rodzice wspierają nas w każdym działaniu ,
za co jesteśmy im bardzo wdzięczni.