- Odwiedziny: 664313
- Do końca roku: 255 dni
- Do wakacji: 62 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-20
Imieniny: Agnieszki, Amalii
GRA - CZYTELMANIACY.
ZAPRASZAMY WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WZIĘCIA UDZIAŁU W GRZE CZYTELMANIACY.
CZEKAJĄ NAGRODY!!!
ZASADY GRY EDUKACYJNEJ
CZYTELMANIACY
CELE GRY:
- rozwój zainteresowań czytelniczych uczniów;
- sprawdzenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, pisania dłuższych wypowiedzi oraz przekładu intersemiotycznego;
- świetna zabawa z książką.
UCZESTNICY GRY: osoby kochające czytanie książek, może być też drużyna ( max.2 osoby)
ZASADY GRY:
Przed rozpoczęciem:
- Gracze na początku gry opracowują swój pionek, którym będzie charakteryzujący ich ex libris.
- Kolejność graczy zostanie ustalona na podstawie wyników mini-quizu dotyczącego ogólnej wiedzy o literaturze. Kto zdobędzie największa ilość punktów w quizie pierwszy zaczyna grę.
Rozpoczęcie gry:
- Gracze w ustalonej wcześniej kolejności ustawiają swoje pionki na polu start, po czym rzucają kostką i przesuwają się po planszy na pole zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek. Tam czeka na nich zadanie związane z treścią książek, których okładki znajdują obok pól, przy których stoją. Na planszy są okładki trzech książek, każdy uczestnik ma prawo wyboru jednej z nich do realizacji zadania.
- Czas na realizację zadania: 3 tygodnie. Po tym terminie gracze, którzy zaliczyli zadanie, przechodzą na pole oznaczone napisem POZIOM ( + nazwy poszczególnych poziomów, np. czytelnik, precz z analfabetami, mól książkowy, pożeracz książek itp.), po czym rzucają kostką i przesuwają się na kolejne pole z zadaniem zgodnym z ilością wyrzuconych oczek.
- ,,Rzucanie” kostką będzie się odbywało co trzy tygodnie, po zaliczeniu zadania, w bibliotece ( dokładny terminarz w osobnym dokumencie).
- Plansza do gry będzie się znajdowała w bibliotece.
Kto decyduje o zaliczeniu kolejnego poziomu:
- Dwuosobowe jury złożone z nauczycielki języka polskiego -Wioletty Dymel i bibliotekarza- Andrzeja Lukoszka. To tym osobom gracze przekazują wykonane zadania. Gracze, którzy najlepiej zaliczą swoje zadanie, mają przywilej losowania następnych propozycji książkowych oraz pierwszeństwo w uzyskaniu lektury w bibliotece.
Kto wygrywa:
- Wygrywa ten gracz lub drużyna, która pierwsza dotrze do mety. Nagrody otrzymują też gracze, którzy zajmą II i III miejsce. Przewidziane jest też jedno wyróżnienie.
Nagrody:
- Za osiągnięcie przynajmniej czwartego poziomu gry każdy gracz otrzymuje cząstkową ocenę celującą z języka polskiego.
- Gracze zyskują pozytywną uwagę za zaangażowanie w życie szkoły.
- Za zajęcie I, II, III miejsca oraz zdobycie wyróżnienia czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe ufundowane przez Radę Rodziców oraz indywidualnych sponsorów.