Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu

GRA - CZYTELMANIACY.

ZAPRASZAMY WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WZIĘCIA UDZIAŁU W GRZE CZYTELMANIACY.

CZEKAJĄ NAGRODY!!!

ZASADY GRY EDUKACYJNEJ


CZYTELMANIACY

CELE GRY:

  • rozwój zainteresowań czytelniczych uczniów;
  • sprawdzenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, pisania dłuższych wypowiedzi oraz przekładu intersemiotycznego;
  • świetna zabawa z książką.

UCZESTNICY GRY: osoby kochające czytanie książek, może być też drużyna ( max.2 osoby)

ZASADY GRY:

Przed rozpoczęciem:

  • Gracze na początku gry opracowują swój pionek, którym będzie charakteryzujący ich ex libris.
  • Kolejność graczy zostanie ustalona na podstawie wyników mini-quizu dotyczącego ogólnej wiedzy o literaturze. Kto zdobędzie największa ilość punktów w quizie pierwszy zaczyna grę.

Rozpoczęcie gry:

  • Gracze w ustalonej wcześniej kolejności ustawiają swoje pionki na polu start, po czym rzucają kostką i przesuwają się po planszy na pole zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek. Tam czeka na nich zadanie związane z treścią książek, których okładki znajdują obok pól, przy których stoją. Na planszy są okładki trzech książek, każdy uczestnik ma prawo wyboru jednej z nich do realizacji zadania.
  • Czas na realizację zadania: 3 tygodnie. Po tym terminie gracze, którzy zaliczyli zadanie, przechodzą na pole oznaczone napisem POZIOM ( + nazwy poszczególnych poziomów, np. czytelnik, precz z analfabetami, mól książkowy, pożeracz książek itp.), po czym rzucają kostką i przesuwają się na kolejne pole z zadaniem zgodnym z ilością wyrzuconych oczek.
  • ,,Rzucanie” kostką będzie się odbywało co trzy tygodnie, po zaliczeniu zadania, w bibliotece ( dokładny terminarz w osobnym dokumencie).
  • Plansza do gry będzie się znajdowała w bibliotece.

Kto decyduje o zaliczeniu kolejnego poziomu:

  • Dwuosobowe jury złożone z nauczycielki języka polskiego -Wioletty Dymel i bibliotekarza- Andrzeja Lukoszka. To tym osobom gracze przekazują wykonane zadania. Gracze, którzy najlepiej zaliczą swoje zadanie, mają przywilej losowania następnych propozycji książkowych oraz pierwszeństwo w uzyskaniu lektury w bibliotece.

Kto wygrywa:

  • Wygrywa ten gracz lub drużyna, która pierwsza dotrze do mety. Nagrody otrzymują też gracze, którzy zajmą II i III miejsce. Przewidziane jest też jedno wyróżnienie.

Nagrody:

  • Za osiągnięcie przynajmniej czwartego poziomu gry każdy gracz otrzymuje cząstkową ocenę celującą z języka polskiego.
  • Gracze zyskują pozytywną uwagę za zaangażowanie w życie szkoły.
  • Za zajęcie I, II, III miejsca oraz zdobycie wyróżnienia czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe ufundowane przez Radę Rodziców oraz indywidualnych sponsorów.


szkolnastrona.pl