- Odwiedziny: 676709
- Do końca roku: 237 dni
- Do wakacji: 44 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Środa, 2024-05-08
Imieniny: Kornela, Lizy
Wymagania programowe - kl. 7
Wymagania edukacyjne z biologii dla klasy 7 szkoły podstawowej opracowane
na podstawie Programie nauczania biologii Puls życia autorstwa Anny Zdziennickiej
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
I. Organizm człowieka. Skóra – powłoka organizmu |
1. Organizm człowieka jako funkcjonalna całość |
|
||||
2. Budowa i funkcje skóry |
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
I. Organizm człowieka. Skóra – powłoka ciała. |
3. Higiena i choroby skóry |
|
||||
II. Aparat ruchu. |
4. Aparat ruchu. Budowa szkieletu |
|
||||
5. Budowa kości |
|
|
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
II. Aparat ruchu |
6. Budowa i rola szkieletu osiowego |
|
|
|||
7. Szkielet kończyn |
|
|||||
8. Budowa i rola mięśni |
|
|
|
|
||
|
9. Higiena i choroby układu ruchu |
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
III. Układ pokarmowy |
10. Pokarm – budulec i źródło energii |
|
|
i warzyw
|
|
funkcjonowaniu przewodu pokarmowego
|
11. Witaminy, sole mineralne, woda |
|
niedoboru składników mineralnych: Mg, Fe, Ca
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
III. Układ pokarmowy |
12. Budowa i rola układu pokarmowego |
|
na trawienie skrobi |
|
||
13. Higiena i choroby układu pokarmowego |
|
i niedowagą |
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
IV. Układ krążenia |
14. Budowa i funkcje krwi |
|
podstawę ich wyodrębnienia
|
|||
15. Krążenie krwi |
|
|||||
16. Budowa i działanie serca |
|
|||||
17. Higiena i choroby układu krwionośnego |
|
|||||
18. Układ limfatyczny |
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
IV. Układ krążenia |
19. Budowa i funkcjonowanie układu odpornościowego |
|
||||
20. Zaburzenia funkcjonowania układu odpornościowego |
|
|||||
V. Układ oddechowy |
21. Budowa i rola układu oddechowego |
|
||||
22. Mechanizm oddychania |
|
w wydychanym powietrzu
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
|
23. Higiena i choroby układu oddechowego |
|
|
|||
VI. Układ wydalniczy |
24. Budowa i działanie układu wydalniczego |
|
i defekacja
|
|||
25. Higiena i choroby układu wydalniczego |
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
VII. Regulacja nerwowo-hormonalna |
26. Budowa i funkcjonowanie układu hormonalnego |
|
|
|
||
27. Zaburzenia funkcjonowania układu hormonalnego |
|
|||||
28. Budowa i rola układu nerwowego |
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
VII. Regulacja nerwowo-hormonalna |
29. Ośrodkowy układ nerwowy |
|
||||
30. Obwodowy układ nerwowy. Odruchy |
|
|||||
31. Higiena układu nerwowego |
|
|
|
Dział |
Temat |
Poziom wymagań |
||||
ocena dopuszczająca |
ocena dostateczna |
ocena dobra |
ocena bardzo dobra |
ocena celująca |
||
VIII. Narządy zmysłów |
32. Budowa i działanie narządu wzroku |
|
||||
33. Ucho – narząd słuchu i równowagi |
|
|||||
34. Higiena oka i ucha |