- Odwiedziny: 671107
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
Kryteria oceniania z języka niemieckiego oraz formy kontroli – klasy IV-VIII SP
Kryteria oceniania z języka niemieckiego oraz formy kontroli – klasy IV-VIII SP
- 1. Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który spełnia kryteria oceniania na ocenę bardzo dobrą, a ponadto bierze udział w konkursach z języka niemieckiego i zajmuje w nich wysokie miejsca.
- Ocenę bardzo dobrą (materiał opanowany w 90% - 100%) otrzymuje uczeń, który w zakresie poszczególnych sprawności opanował następujące umiejętności:
- a) w zakresie gramatyki i słownictwa:
- potrafi budować spójne zdania (poprawnie operuje strukturami prostymi i złożonym),
- stosuje szeroki zakres słownictwa (odpowiedni do zadania),
- b) w zakresie słuchania:
- potrafi zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów,
- potrafi wydobyć potrzebne informacje i przekształcić je w formę pisemną,
- potrafi z łatwością zrozumieć polecenia nauczyciela,
- c) w zakresie mówienia:
- potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość,
- potrafi mówić spójnie bez zawahań (posługuje się poprawnym językiem),
- umie w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie,
- można go z łatwością zrozumieć,
- d) w zakresie pisania:
- potrafi napisać zdanie zawierające złożone struktury i słownictwo,
- potrafi w spójny sposób zorganizować tekst ( tekst zawiera wszystkie istotne punkty),
- używa prawidłowej pisowni i interpunkcji.
Ponadto uczeń prowadzi systematycznie zeszyt lekcyjny, odrabia zadania domowe i bierze aktywny udział w lekcji.
- Ocenę dobrą (materiał opanowany w 80% - 89%) otrzymuje uczeń, który w zakresie poszczególnych sprawności opanował następujące umiejętności:
- a) w zakresie gramatyki i słownictwa:
- potrafi poprawnie operować większością struktur prostych i złożonych,
- potrafi budować spójne zdania, w większości wypadków spójnie,
- zazwyczaj używa szerokiego zakresu słownictwa, odpowiedniego do zadania,
- b) w zakresie słuchania:
- potrafi zazwyczaj zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów,
- potrafi wydobyć większość potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną,
- potrafi zrozumieć polecenia nauczyciela,
- c) w zakresie mówienia:
- przeważnie potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość,
- potrafi mówić spójnie z lekkim wahaniem, (posługuje się w miarę poprawnym językiem, popełniając niekiedy zauważalne błędy),
- potrafi na ogół w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie,
- można go zazwyczaj zrozumieć bez trudności,
- d) w zakresie pisania:
- próbuje pisać stosując złożone struktury i słownictwo,
- pisze teksty na ogół dobrze zorganizowane i spójne, (tekst zawiera wszystkie istotne punkty, choć niektórym poświęca niewiele miejsca),
- używa przeważnie prawidłowej pisowni i interpunkcji.
Ponadto uczeń prowadzi systematycznie zeszyt lekcyjny, odrabia zadania domowe i bierze w miarę aktywny udział w lekcji.
- Ocenę dostateczną (materiał opanowany w 50% - 79%) otrzymuje uczeń, który w zakresie poszczególnych sprawności opanował następujące umiejętności:
- a) w zakresie gramatyki i słownictwa:
- potrafi poprawnie operować niektórymi strukturami prostymi i złożonymi,
- potrafi budować zdania, niekiedy spójne,
- na ogół używa zakresu słownictwa, odpowiedniego do zadania,
- b) w zakresie słuchania:
- potrafi czasem zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów,
- potrafi wydobyć część potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną,
- potrafi zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela,
- c) w zakresie mówienia:
- czasem potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość,
- potrafi mówić spójnie, ale z wyraźnym wahaniem,
- posługuje się częściowo poprawnym językiem, ale popełnia sporo zauważalnych błędów,
- można go zazwyczaj zrozumieć,
- d) w zakresie pisania:
- próbuje napisać zdanie zawierające proste struktury i słownictwo,
- w zadaniu pisemnym zawiera większość istotnych punktów,
- używa czasem nieprawidłowej pisowni i interpunkcji.
Ponadto uczeń prowadzi systematycznie zeszyt lekcyjny, odrabia zadania domowe i stara się brać udział w lekcji.
- Ocenę dopuszczającą (materiał opanowany w 31% - 49%) otrzymuje uczeń, który w zakresie poszczególnych sprawności opanował następujące umiejętności:
- a) w zakresie gramatyki i słownictwa:
- potrafi poprawnie operować niedużą ilością struktur prostych złożonych(zdania są przeważnie niespójne),
- dysponuje ograniczonym zakresem słownictwa, odpowiedniego do zadania,
- czasami niepoprawnie używa codziennego słownictwa,
- b) w zakresie słuchania:
- potrafi od czasu do czasu zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów,
- potrafi wydobyć niedużą część potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną,
- potrafi zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela, ale może potrzebować przy tym podpowiedzi,
- c) w zakresie mówienia:
- czasem potrafi przekazać wiadomość, ale z trudnościami,
- potrafi czasem mówić spójnie, ale z częstym wahaniem,
- posługuje się czasem poprawnym językiem, ale popełnia wiele zauważalnych błędów,
- rzadko próbuje zabierać głos w rozmowie,
- można go zazwyczaj zrozumieć, ale z pewną trudnością,
- d) w zakresie pisania:
- próbuje pisać zdanie zawierające proste struktury i słownictwo (tekst bywa spójny, ale brak mu organizacji),
- w zadaniu pisemnym zawiera niektóre istotne punkty,
- używa w większości nieprawidłowej pisowni i interpunkcji.
Ponadto uczeń prowadzi systematycznie zeszyt lekcyjny, odrabia zadania domowe i stara się brać udział w lekcji.
- Ocenę niedostateczną (materiał nieopanowany w 30%) otrzymuje uczeń, który nie spełnia kryteriów oceniania na ocenę dopuszczającą.
FORMY KONTROLI
Wiedza i umiejętności uczniów są oceniane poprzez:
- a) sprawdziany wiadomości ,
- b) kartkówki,
- c) odpowiedzi ustne,
- d) kontrolę zadania domowego.
- e) kontrolę czytania, pisania, mówienia i rozumienia ze słuchu.
FORMY SPRAWDZANIA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI:
Ustala się następujące formy pracy i aktywności ucznia na lekcjach języka niemieckiego:
- Sprawdziany wiadomości – są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem i są zapisywane w dzienniku. Sprawdziany są obowiązkowe. Uczeń musi w ciągu 2 tygodni od powrotu do szkoły zaliczyć materiał. Uczeń ma prawo do poprawy każdej oceny.
- kartkówki – nie muszą być zapowiadane, obejmują partię materiału trzech ostatnich lekcji. Kartkówki są obowiązkowe. Uczeń musi w ciągu 2 tygodni od powrotu do szkoły zaliczyć materiał. Uczeń ma prawo do poprawy każdej oceny.
- Dla uczniów posiadających orzeczenie o nauczaniu indywidualnym lub opinie Poradni Pedagogiczno-
Psychologicznej wymagania i kryteria oceniania oparte są na podstawie opinii Poradni Pedagogiczno-
Psychologicznej i dostosowane są indywidualnie do wskazówek zawartych w opinii.
- Uczeń jest zobowiązany do uzupełniania na bieżąco ćwiczeń i ustnego utrwalania lekcji na każdą następną.
- Uczeń na pierwszej lekcji po nieobecności w szkole może nie być przygotowany, jeżeli nieobecność
związana była z chorobą lub innymi sytuacjami losowymi, które go usprawiedliwiają.
- Dwa razy w ciągu semestru uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji ( brak zeszytu, brak pracy
domowej) bez podawania przyczyny, z wyjątkiem zapowiadanych wcześniej prac pisemnych.
Nieprzygotowanie powinno być zgłoszone na początku lekcji.
- Uczeń mający kłopoty z opanowaniem materiału może zwrócić się do nauczyciela w celu ustalenia formy
Wyrównywania braków lub pokonania trudności.
- Uczeń pracujący szybciej niż pozostali może poprosić o dodatkowe zadania.Za każdą tak formę
Aktywności na lekcji lub w domu może uzyskać ocenę w postaci + ( pięć + to ocena bardzo dobra).
- W przypadku dłuższej nieobecności usprawiedliwionej przez rodziców, terminy sprawdzenia
wiadomości są uzgadniane z nauczycielem. Uczeń otrzymuje określony limit czasu na uzupełnienie braków.
- Brak podręcznika lub ćwiczeń na zajęciach uniemożliwiający aktywną pracę na lekcji skutkuje
uzyskaniem - minusa (trzy minusy skutkują oceną niedostateczną)
Aktywność:
Ocenie podlega: uczestnictwo w lekcji. W trakcie lekcji uczeń może zostać oceniony za pomocą plusów i minusów (trzy + to ocena bardzo dobra; trzy - to ocena niedostateczna)
Udział w konkursach:
Za udział w konkursach i olimpiadach uczeń może otrzymać dodatkowe oceny:
- za zajęcie premiowanego miejsca na poziomie szkoły – ocena cząstkowa celująca o wadze 3 lub 2,
- udział w konkursie gminnym – ocena cząstkowa celująca o wadze 3,
- udział w konkursie rejonowym – podwyższenie rocznej oceny o jedną w górę,
- udział w konkursie wojewódzkim – roczna ocena celująca.
TRYB USTALANIA ŚRÓDROCZNEJ I ROCZNEJ OCENY KLASYFIKACYJNEJ Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
- Ocena śródroczna i roczna wystawiana jest na podstawie co najmniej 3 ocen cząstkowych.
- Aby otrzymać pozytywną ocenę roczną uczeń musi uzyskać średnią ważoną, co najmniej 1,5 z obu
Semestrów.
- Każdemu działaniu ucznia przypisane są odpowiednie wagi:
forma sprawdzania wiadomości i umiejętności |
waga |
Sprawdzian ,test |
4 |
kartkówka |
3 |
odpowiedź ustna, referat, wypracowanie |
2 |
zadanie domowe, aktywność |
1 |
- Przy obliczaniu średniej ważonej „plus” przy ocenie ma wartość 0,5.
- 6. Osiągnięcia ucznia w konkursach przedmiotowych mogą podwyższyć ocenę śródroczną lub roczną.
- 7. O ocenie śródrocznej i rocznej decyduje średnia ważona według następujących progów:
wartości średniej ważonej
|
ocena |
Poniżej 1,60 |
niedostateczna |
1,60 – 2,59 |
dopuszczająca |
2,60 – 3,59 |
dostateczna |
3,60 - 4,59 |
dobra |
4,60 – 5,59 |
bardzo dobra |
powyżej 5,59 |
celująca |
Uczeń, który otrzyma ocenę niedostateczną ma obowiązek zaliczyć na pozytywną ocenę materiał nauczania z I semestru w terminie i formie ustalonej z nauczycielem. Zaliczenie jest warunkiem uzyskania pozytywnej rocznej oceny klasyfikacyjnej z języka niemieckiego.