Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu

PSO kl. 7

PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO

do podręcznika Mit links! 1 dla klasy siódmej

I. Zasady ogólne

II. Sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych

III. Wymagania edukacyjne niezbędne do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych

 

I. Zasady ogólne

 

1. Przedmiotowe Zasady Oceniania (PZO) są zgodne z Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO), które stanowi załącznik do Statutu Szkoły.

2. W ramach oceniania przedmiotowego nauczyciel rozpoznaje poziom i postępy w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej danego etapu edukacyjnego i realizowanego przez nauczyciela programu nauczania uwzględniającego tą podstawę. W tym celu na początku cyklu przeprowadzana jest diagnoza wstępna, której wyniki podlegają potem porównaniu z przeprowadzanymi diagnozami w trakcie cyklu.

3. Ocenianiu podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia, tj. stan wiedzy i umiejętności uczniów oraz postępy czynione przez ucznia.

4. O zakresie wymagań edukacyjnych, kryteriach i sposobach oceniania oraz trybie poprawiania oceny oraz uzyskania oceny wyższej niż proponowana nauczyciel informuje uczniów na pierwszej lekcji języka niemieckiego.

5. Wymagania edukacyjne są dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia (m.in. na podstawie orzeczeń, opinii ppp oraz w wyniku rozpoznania indywidualnych potrzeb przez pracowników placówki).

6. Niezależnie od przyjętego w szkole systemu oceniania (np. punktowy, ocena opisowa, średnia ważona) ocenę roczną wyraża się w sześciostopniowej skali - od 1 do 6.

7. Główną funkcją oceniania bieżącego jest monitorowanie pracy ucznia i przekazywanie mu informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.

Ocenianie bieżące ma za zadanie umożliwić:

a) informowanie ucznia, rodzica i nauczyciela o poziomie osiągnięć edukacyjnych oraz postępach ucznia,

b) udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie mu informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć;

c) wskazywanie uczniowi mocnych (uzdolnień) i słabych stron, a przede wszystkim sposobów pracy nad nimi,

d) planowanie rozwoju ucznia, rozwijania jego uzdolnień, pokonywania ewentualnych trudności,

e) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce.

8. Ustalenie śródrocznej i rocznej oceny klasyfikacyjnej odbywa się w trybie ustalonym w WO.

9. Jeśli wynik klasyfikacji śródrocznej ucznia wskazuje na to, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi bądź utrudni mu kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej, szkoła umożliwia uczniowi uzupełnienie braków w następujący sposób:

a) szczegółowe przedstawienie przez nauczyciela przedmiotu braków, pisemne wskazanie treści, które są niezbędne do opanowania przez ucznia,

b) oferta dodatkowych kart pracy, zadań i ćwiczeń pozwalających na przezwyciężenie trudności,

c) konsultacje indywidualne z nauczycielem przedmiotu.

10. Wszystkie oceny są dla ucznia i jego rodziców jawne, a sprawdzone i ocenione pisemne prace ucznia są udostępniane na zasadach określonych w WO.

11. Oceny podlegają uzasadnieniu przez nauczyciela (w sposób określony w Statucie szkoły).

12. Szkoła może zdecydować (w Statucie), że oceny bieżące będą ocenami opisowymi.

13. Oceny opisowe powinna wskazywać potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce oraz rozwijaniem uzdolnień.

 

W przypadku przyjęcia zasad oceny opisowej nauczyciel zamiast wystawienia stopnia (ocenianie bieżące) w skali 1–6 powinien uczniowi napisać informację zwrotną względem wykonanej przez niego pracy w formie komentarza. Można (nie trzeba) przyjąć zasadę obowiązującą w ocenianiu kształtującym i podawać oceny w formie informacji, w której:

a) wyszczególniamy i doceniamy dobre elementy pracy ucznia,

b) odnotowujemy to, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy (ze strony ucznia),

c) wskazujemy w jaki sposób uczeń powinien pracę poprawić (ile, które ćwiczenia, na kiedy – możliwie dokładna informacja),

d) wskazujemy w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej.

 

 

Ocena opisowa ma pomagać uczniowi uczyć się, jest zatem zindywidualizowana i odnosi się do kryteriów oceniania podanych wcześniej uczniom, czyli do kryteriów dobrze wykonanej pracy. Stosując ocenianie opisowe w ocenianiu bieżącym , należy ustalić jak „opisy” zostaną w efekcie przełożone na oceny, bo oceny roczne ustala się w skali 1–6. Proponuję oceniać opisowo w trakcie zdobywania przez uczniów nowych umiejętności, ćwiczeń, pierwszych prób danej formy (np. pisania listu), bo tu komentarze, wskazówki pomogą uczniom poprawić swoje wyniki, natomiast za testy/sprawdziany/kartkówki stawiać oceny w skali 1–6, stosowanie takiego mieszanego sposobu oceniania spełni dwie funkcje: pomoże uczniowi uczyć się i ułatwi wystawienie nauczycielowi oceny rocznej.

Odradzam natomiast pisanie komentarzy, informacji obok ocen wyrażonych cyfrą. Są nieefektywne.

 

 

II. Sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych

 

1. Nauczyciel sprawdza osiągnięcia edukacyjne ucznia możliwie często. Im większa liczba ocen cząstkowych, tym mniejszy błąd pomiaru, którym są obarczone powszechnie stosowane testy nauczycielskie.

2. Do sprawdzania wiedzy, umiejętności i postępów edukacyjnych ucznia stosuje się takie narzędzia jak: obserwacja ucznia w trakcie zajęć edukacyjnych – udział ucznia
w zajęciach, udział w ćwiczeniach, testy, sprawdziany, prace pisemne, kartkówki, wypowiedzi ustne, prace domowe.

3. Uzyskane oceny są jawne, podlegają uzasadnieniu, a ocenione prace pisemne wglądowi.

4. Każdą oceną można poprawić w trybie określonym w WO.

5. Sprawdziany i ich zakres są zapowiadane z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem, kartkówki z bieżącego materiału nie podlegają tej zasadzie.

6. Sprawdziany, kartkówki i prace pisemne zapowiadane przez nauczyciela są obowiązkowe.

7. O terminach i zakresie prac domowych nauczyciel informuje na bieżąco.

8. Uczeń ma prawo zgłosić nieprzygotowanie do zajęć dwa razy w semestrze i brak zadania pisemnego jeden raz w semestrze.

9. Uczeń ma prawo do uzyskania pomocy nauczyciela w nadrobieniu zaległości wynikających z długotrwałej nieobecności w szkole. Termin nadrobienia zaległości podlega indywidualnym ustaleniom (adekwatnym do długości i przyczyny nieobecności).

10. Ocena roczna zostaje ustalona zgodnie z WO.

 

 

III. Wymagania edukacyjne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen

 

1. POZIOM KOMPETENCJI JĘZYKOWEJ WG ESOKJ – A1, KTÓRA JEST MOŻLIWA DO OSIĄGNIĘCIA
W WYNIKU REALIZACJI PODRĘCZNIKA
MIT LINKS! 1

 

 

WIEDZA

RECEPCJA

PRODUKCJA

INTERAKCJA

MEDIACJA

 

Uczeń posługuje się zakresem środków językowych pozwalających mu na realizację działań językowych w wybranych aspektach następujących bloków tematycznych:

 

  • Mensch

  • Schule

  • Arbeit

  • Alltag und Freizeit

  • Familie

  • Wohnung

  • Sport

  • Umwelt

  • Landeskunde

 

SŁUCHANIE:

 

Uczeń rozumie znane mu słowa i bardzo podstawowe wyrażenia dotyczące jego, jego rodziny i bezpośredniego otoczenia, gdy tempo wypowiedzi jest wolne a wymowa wyraźna.

 

CZYTANIE:

 

Uczeń rozumie znane nazwy, słowa i bardzo proste zdania, np. na tablicach informacyjnych i plakatach lub w katalogach.

 

 

MÓWIENIE:

 

Uczeń używa prostych wyrażeń i zdań, aby opisać miejsce, w którym mieszka oraz ludzi, których zna.

 

 

PISANIE:

 

Uczeń pisze krótki, prosty tekst na widokówce, np. z pozdrowieniami z wakacji, wypełnia formularze (np. w hotelu) z danymi osobowymi, takimi jak nazwisko, adres, obywatelstwo.

 

MÓWIENIE:

 

Uczeń bierze udział w rozmowie pod warunkiem, że rozmówca jest gotów powtarzać lub inaczej formułować swoje myśli, mówiąc wolniej oraz pomagając mu ująć w słowa to, co usiłuje opowiedzieć. Uczeń formułuje proste pytania dotyczące najlepiej mu znanych tematów lub najpotrzebniejszych spraw i odpowiadać na tego typu pytania.

-

Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia i bardzo proste wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada, oraz odpowiadać na tego typu pytania. Potrafi przedstawiać siebie i innych. Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

 

Opracowane na podstawie: http://europass.cedefop.europa.eu/pl/resources/european-language-levels-cefr

 

 

 

 

 

Ogólne kryteria oceniania

 

 

POZIOM PODSTAWOWY

POZIOM PONADPODSTAWOWY

OCENA

NIEDOSTATECZNA

OCENA

DOPUSZCZAJĄCA

OCENA

DOSTATECZNA

OCENA

DOBRA

OCENA

BARDZO DOBRA

OCENA

CELUJĄCA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

 

Wiadomości:

środki językowe

fonetyka

ortografia

Uczeń nie spełnia większości kryteriów, by otrzymać ocenę dopuszczającą, tj. nie opanował podstawowej wiedzy i nie potrafi wykonać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela.

Braki w wiadomościach i umiejętnościach są na tyle rozległe, że uniemożliwiają mu naukę na kolejnych etapach.

zna ograniczoną liczbę podstawowych słów i wyrażeń

popełnia liczne błędy

w ich zapisie i wymowie

zna proste, elementarne gramatycznie, wprowadzone przez nauczyciela środki językowe

popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne we wszystkich typach zadań

zna część wprowadzonych słów i wyrażeń

popełnia sporo błędów w ich zapisie i wymowie

zna większość wprowadzonych struktur gramatycznych

popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych w trudniejszych zadaniach

zna większość wprowadzonych słów i wyrażeń

zwykle poprawnie je zapisuje i wymawia

zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne

popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne

zna wszystkie wprowadzone słowa i wyrażenia

poprawnie je zapisuje i wymawia

zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne

popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który w wysokim stopniu opanował wiedzę i umiejętności określone programem nauczania.*

 

 

 

 

 

 

 

*W świetle obowiązujących przepisów ocena ucznia ma wynikać ze stopnia przyswojenia przez niego treści wynikających z podstawy programowej.

Ustalenie wymagań na ocenę celującą należy do nauczyciela, ale muszą one być zgodne z prawem. Jeżeli uczeń wykazuje zainteresowanie poszerzaniem wiedzy, można go za to nagrodzić dodatkowo, ale wiedza wykraczająca poza program nie może być elementem koniecznym do uzyskania oceny celującej - art. 44b ust. 3 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198, 2203 i 2361)

 

Umiejętności

Recepcja

rozumie polecenia nauczyciela, w bardzo ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na słuchanie – rozumie pojedyncze słowa

rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów, w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na czytanie

 

Recepcja

rozumie polecenia nauczyciela

częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie

Recepcja

rozumie polecenia nauczyciela

poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie

Recepcja

rozumie polecenia nauczyciela

poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie

zwykle potrafi uzasadnić swoje odpowiedzi

Produkcja

wypowiedzi ucznia nie są płynne i są b. krótkie

u. przekazuje i uzyskuje niewielką część istotnych informacji

wypowiedzi są w dużym stopniu nielogiczne i niespójne

u. stosuje niewielki zakres słownictwa i struktur

u. popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne, które mogą zakłócać komunikację

Produkcja

wypowiedzi nie są zbyt płynne, ale mają dostateczną długość

u. przekazuje i uzyskuje większość istotnych informacji

wypowiedzi są częściowo nielogiczne i niespójne

u. stosuje słownictwo i struktury odpowiednie do formy wypowiedzi

popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych, które nie zakłócają jednak komunikacji

Produkcja

wypowiedzi i prace pisemne są dość płynne i mają odpowiednią długość

u. przekazuje i uzyskuje wszystkie istotne informacje

wypowiedzi są logiczne i w miarę spójne

u. stosuje adekwatne do tematu słownictwo

i struktury

popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, które nie zakłócają komunikacji

pisząc, uczeń stosuje odpowiednią formę i styl

Produkcja

wypowiedzi/prace pisemne są płynne i mają odpowiednią długość

u. przekazuje i uzyskuje wszystkie wymagane informacje

wypowiedzi są logiczne i spójne

u. stosuje bogate słownictwo i struktury

popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne

u. stosuje odpowiednią formę i styl

 

 

ROZDZIAŁ 1: HALLO!

 

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

 

DOBRA

 

 

BARDZO DOBRA

 

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:
znajomość

środków

językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Uczeń zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości.

Uczeń zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty.

W niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach.

  1. Formy powitań i pożegnań

  2. Nazwy państw

  3. Liczebniki 1-100

  4. Aktywności w czasie wolnym

  5. Odmiana czasownika w czasie teraźniejszym

  6. Odmiana czasowników: sein i mögen

  7. Szyk zdania oznajmującego, pytania o rozstrzygnięcie

  8. Pytania ze słówkiem pytającym

RECEPCJA

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite oraz internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie.

Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości oraz internacjonalizmy i wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie szczegółowo teksty

i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie

i słuchanie.

PRODUKCJA

Z pomocą nauczyciela wykazuje się w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje niesamodzielnie zadania.

  • Informuje, jak się nazywa, ile ma lat, gdzie mieszka

  • Mówi, co lubi robić: Ich tanze gern/ Ich mache gern Fotos

  • Nazywa kilka państw europejskch i przyporządkowuje do nich nazwy języków

  • Dokonuje wpisu na forum internetowym z wykorzystaniem podanych środków leksykalnych (imię, wiek, kraj pochodzenia, miejsce zamieszkania, znajomość języków obcych oraz nazwy aktywności w czasie wolnym)

  • Reaguje na wpis na forum internetowym z wykorzystaniem podanych środków leksykalnych (imię, wiek, kraj pochodzenia, miejsce zamieszkania, znajomość języków obcych oraz nazwy aktywności w czasie wolnym)

 

Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację: przedstawia w innej formie, charakteryzuje, hierarchizuje, wnioskuje, porządkuje.

  • Przedstawia siebie i innych

  • Podaje wiek, miejsce zamieszkania

  • Zasięga informacji na temat innych osób

  • Mówi o aktywnościach w czasie wolnym

  • Nazywa liczby od 1 do 100

  • Nazywa państwa i języki

  • Mówi o lubianych i nielubianych zajęciach w czasie wolnym

  • Dokonuje wpisu na forum internetowym, uwzględniając imię, wiek, kraj pochodzenia, miejsce zamieszkania, znajomość języków obcych oraz nazwy aktywności w czasie wolnym

  • Reaguje na wpis na forum internetowym, uwzględniając imię, wiek, kraj pochodzenia, miejsce zamieszkania, znajomość języków obcych oraz nazwy aktywności w czasie wolnym

INTERAKCJA

W interakcji posługuje się tylko odtworzonymi z pamięci schematami pytań i odpowiedzi dot. jego osoby. Reaguje i tworzy proste, krótkie pytania zapamiętane lub wyćwiczone drylami językowymi.

  • Wita się i żegna

  • Pyta o wiek

  • Pyta rówieśników o ich ulubione zajęcia: Was machst du gern?

Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą.

Sprawnie komunikuje się (popełnia błędy niezakłócające komunikacji) w zakresie omawianych tematów, jeśli dotyczą one sytuacji typowych, podobnych do przerobionych w ramach zajęć lekcyjnych.

  • Wita się i żegna

  • Pyta o wiek

  • Dowiaduje się o pochodzenie osób trzecich

  • Zasięga informacji na temat aktywności kolegów w czasie wolnym

 

Uczeń rozwiązuje TEST NR 1 (Cyfrowa Biblioteka Nauczyciela – ePanel)

ROZDZIAŁ 2: TASCHENGELD

 

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

 

DOBRA

 

 

BARDZO DOBRA

 

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WIEDZA:
znajomość

środków

językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Uczeń zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi stosuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Uczeń zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty.

W niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach

i własnych wypowiedziach.

 

  1. Liczebniki do 1000

  2. Nazwy sprzętu technicznego

  3. Nazwy aktywności sportowych

  4. Nazwy sprzętu sportowego

  5. Odmiana czasownika: haben

  6. Rzeczownik w mianowniku i bierniku

  7. Liczba mnoga rzeczowników

  8. Przeczenie: kein w mianowniku i bierniku

 

RECEPCJA

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite oraz internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie.

Rozumie w tekstach czytanych

i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości oraz internacjonalizmy i wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie szczegółowo teksty

i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie

i słuchanie.

PRODUKCJA

Z pomocą nauczyciela wykazuje się w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje niesamodzielnie zadania.

  • Podaje ilość i cenę

  • Wyraża potrzebę: Ich brauche …

  • Nazywa aktywności sportowe i potrzebny do ich uprawiania sprzęt

  • Mówi, jaki sport uprawia

  • Uzupełnia luki w ogłoszeniu o rzeczy, której potrzebuje

  • Pisze ogłoszenie o chęci zakupu, sprzedaży lub zamiany określonej rzeczy, wykorzystując podane środki leksykalne

  • Reaguje na ogłoszenie o chęci zakupu, sprzedaży lub zamiany określonej rzeczy, wykorzystując podane środki leksykalne

Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym sprawną komunikację: przedstawia w innej formie, charakteryzuje, hierarchizuje, wnioskuje, porządkuje.

 

  • Podaje ilość i cenę

  • Wyraża zamiar zakupu

  • Wyraża swoje potrzeby

  • Wyraża opinię na temat hobby innych

  • Opowiada o aktywnościach sportowych

  • Pisze ogłoszenie o chęci zakupu, sprzedaży lub zamiany określonej rzeczy

  • Reaguje na ogłoszenie o chęci zakupu, sprzedaży lub zamiany określonej rzeczy