Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu

Organizacja pomocy psych. pedagogicznej

Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu/szkole.

Procedury wprowadzania zmian w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

 

Danuta Skrzypek – edukator, menadżer oświaty, wieloletni dyrektor szkoły, specjalista organizacji procesu kształcenia i zarządzania jakością pracy szkoły, zdobywczyni licencji na prowadzenie grantów kuratoryjnych w zakresie: dokumentacji pracy szkoły, bezpieczeństwa uczniów, planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego w świetle nowej podstawy programowej, nauczyciel biologii i chemii w szkołach różnych typów. Laureatka licznych nagród kuratoryjnych i samorządowych; za szczególne zasługi dla oświaty odznaczona medalem KEN.

 

Ramowy plan szkolenia:

  • Przyczyny udzielania uczniowi pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców, nauczycieli.
  • Działania pedagogiczne nauczycieli służące rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów.
  • Rola i zadania dyrektora w udzielaniu uczniowi pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Praca zespołów w planowaniu i koordynowaniu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniowi, zadania zespołu i jego funkcjonowanie w przedszkolu/ szkole.
  • Opracowanie dla ucznia planu działań wspierających – zajęcia warsztatowe.
  • Karta indywidualnych potrzeb ucznia ze wróceniem szczególnej uwagi na ocenę efektywności pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Zadania psychologa, pedagoga, logopedy, doradcy zawodowego w przedszkolu/szkole.
  • Terminarz realizacji zadań wyznaczonych przez MEN do wykonania w przedszkolu/szkole/placówce  w zakresie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

Cały materiał dostępny jest w zakładce: Pliki do pobrania (poniżej).

szkolnastrona.pl