Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu

PSO z języka polskiego- ciąg dalszy

 

Kryteria oceny prac wymagających przekładu intersemiotycznego

Liczba punktów

Ocena

7

celujący

6

bardzo dobry

5

dobry

4

dostateczny

3

dopuszczający

2-1

niedostateczny

 

 

 

 

  KRYTERIA OCENIANIA PROJEKTÓW.

 

FORMA  WYPOWIEDZI

 

1

Zgodność z tematem projektu.

0-2p.

2.

Umiejętność współpracy podczas tworzenia projektu..

0-2p

3.

Oryginalność wyrażonej treści.

0-2p.

4.

Technika wykonania ( wkład pracy)

0-1p.

5.

Estetyka.

0-1p.

 

                                                        Razem:

8p.

 

Kryteria oceny projektu

Liczba punktów

Ocena

8

celujący

7

bardzo dobry

6-5

dobry

4

dostateczny

3

dopuszczający

2-0

niedostateczny

 

 KRYTERIA OCENY ZADAŃ DODATKOWYCH.

Praca w grupach

 

FORMA  WYPOWIEDZI

 

1

Ogólne zaangażowanie w pracę grupy.

0-2p.

2.

Bezpośredni wkład w realizację powierzonego zadania.

0-2p

3.

Stopień wywiązania się z pełnionej funkcji

0-4p.

4.

Umiejętności współpracy z innymi

0-2p.

5.

Efekt końcowy pracy.

0-2p.

 

                                                        Razem:

12p.

 

Liczba punktów

Ocena

12-11

bardzo dobry

10-9

dobry

8-7

dostateczny

6-5

dopuszczający

4-0

niedostateczny

 

  AKTYWNOŚĆ

Aktywność jest oceniania na bieżąco. Uczniowie za każdą poprawną dłuższą wypowiedź, za wykonanie dodatkowego zadania lub inne formy aktywności otrzymują plusy. Za cztery plusy – bardzo dobry, za trzy plusy- dobry; za dwa plusy – dostateczny; za jeden – dopuszczający, brak plusów ( lub minusy)- niedostateczny. To uczeń decyduje, kiedy chce podsumować stan plusów i wpisać daną ocenę do dziennika.

 

 SPOSOBY I CZĘSTOTLIWOŚĆ OCENIANIA

  • Odpytywanie bieżące - na każdej lekcji.
  • Wykonywanie przez uczniów ćwiczeń - według uznania nauczyciela.
  • Prace klasowe w postaci testów rozszerzonej odpowiedzi - minimum 1 w półroczu.
  • Sprawdzenie znajomości lektur- według kalendarza podanego na początku roku szkolnego.
  • Sprawdziany gramatyczne - po każdej większej partii materiału.
  • Dyktanda - 2 w semestrze.
  • Kartkówki - z bieżącego materiału - według uznania nauczyciela.
  • Zeszyt przedmiotowy i zeszyt ćwiczeń - przynajmniej raz w semestrze.
  • Recytacje- minimum 1 w półroczu.

 

Średnia ważona:

  • Oceny z prac klasowych ( testy, wypracowania, lektury) – waga 4
  • Oceny z kartkówek – waga 3
  • Oceny z ortografii- waga 3
  • Oceny z odpowiedzi ustnych- waga 2
  • Oceny za recytację- waga2
  • Oceny za testy z czytania ze zrozumieniem- waga3
  • Oceny za udział w projektach- waga 1
  • Oceny za zadania domowe- waga1
  • Oceny za aktywność na lekcji- waga 1
  • Oceny za wysokie osiągnięcia w konkursach z języka polskiego- waga1
  • Oceny za pracę w grupach- waga1
  • Oceny za przekład intersemiotyczny- waga1
  • Oceny za zeszyt- waga 1 ( klasa VII)

Poszczególne wagi ocen mogą się minimalnie różnić u poszczególnych nauczycieli ( nie więcej jednak niż o 1 wagę).

SPOSÓB POPRAWY OCENY:

 

  • ocenę z pracy klasowej i sprawdzianu mają obowiązek poprawić uczniowie, którzy otrzymali ocenę niedostateczną w terminie dwóch tygodni od oddania prac, w razie choroby ucznia nauczyciel może wyznaczyć dodatkowy termin poprawy;
  • uczniowie, którzy uzyskali pozytywną ocenę z prac, ale chcą ja poprawić, mogą to zrobić w terminie do 2 tygodni od momentu oddania pracy przez nauczyciela. 

 

 

   INFORMOWANIE UCZNIÓW O OCENACH:

- rozmowy,

- informacje w zeszytach i ćwiczeniach, sprawdzianach, wypracowaniach,

- dziennik elektroniczny.

 

 

Opracowały: W. Dymel, E. Latoska

szkolnastrona.pl