- Odwiedziny: 680134
- Do końca roku: 236 dni
- Do wakacji: 43 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-05-09
Imieniny: Grzegorza, Karoliny
PSO z języka polskiego- ciąg dalszy
Kryteria oceny prac wymagających przekładu intersemiotycznego
Liczba punktów |
Ocena |
7 |
celujący |
6 |
bardzo dobry |
5 |
dobry |
4 |
dostateczny |
3 |
dopuszczający |
2-1 |
niedostateczny |
|
|
KRYTERIA OCENIANIA PROJEKTÓW.
|
FORMA WYPOWIEDZI |
|
1 |
Zgodność z tematem projektu. |
0-2p. |
2. |
Umiejętność współpracy podczas tworzenia projektu.. |
0-2p |
3. |
Oryginalność wyrażonej treści. |
0-2p. |
4. |
Technika wykonania ( wkład pracy) |
0-1p. |
5. |
Estetyka. |
0-1p. |
|
Razem: |
8p. |
Kryteria oceny projektu
Liczba punktów |
Ocena |
8 |
celujący |
7 |
bardzo dobry |
6-5 |
dobry |
4 |
dostateczny |
3 |
dopuszczający |
2-0 |
niedostateczny |
KRYTERIA OCENY ZADAŃ DODATKOWYCH.
Praca w grupach
|
FORMA WYPOWIEDZI |
|
1 |
Ogólne zaangażowanie w pracę grupy. |
0-2p. |
2. |
Bezpośredni wkład w realizację powierzonego zadania. |
0-2p |
3. |
Stopień wywiązania się z pełnionej funkcji |
0-4p. |
4. |
Umiejętności współpracy z innymi |
0-2p. |
5. |
Efekt końcowy pracy. |
0-2p. |
|
Razem: |
12p. |
Liczba punktów |
Ocena |
12-11 |
bardzo dobry |
10-9 |
dobry |
8-7 |
dostateczny |
6-5 |
dopuszczający |
4-0 |
niedostateczny |
AKTYWNOŚĆ
Aktywność jest oceniania na bieżąco. Uczniowie za każdą poprawną dłuższą wypowiedź, za wykonanie dodatkowego zadania lub inne formy aktywności otrzymują plusy. Za cztery plusy – bardzo dobry, za trzy plusy- dobry; za dwa plusy – dostateczny; za jeden – dopuszczający, brak plusów ( lub minusy)- niedostateczny. To uczeń decyduje, kiedy chce podsumować stan plusów i wpisać daną ocenę do dziennika.
SPOSOBY I CZĘSTOTLIWOŚĆ OCENIANIA
- Odpytywanie bieżące - na każdej lekcji.
- Wykonywanie przez uczniów ćwiczeń - według uznania nauczyciela.
- Prace klasowe w postaci testów rozszerzonej odpowiedzi - minimum 1 w półroczu.
- Sprawdzenie znajomości lektur- według kalendarza podanego na początku roku szkolnego.
- Sprawdziany gramatyczne - po każdej większej partii materiału.
- Dyktanda - 2 w semestrze.
- Kartkówki - z bieżącego materiału - według uznania nauczyciela.
- Zeszyt przedmiotowy i zeszyt ćwiczeń - przynajmniej raz w semestrze.
- Recytacje- minimum 1 w półroczu.
Średnia ważona:
- Oceny z prac klasowych ( testy, wypracowania, lektury) – waga 4
- Oceny z kartkówek – waga 3
- Oceny z ortografii- waga 3
- Oceny z odpowiedzi ustnych- waga 2
- Oceny za recytację- waga2
- Oceny za testy z czytania ze zrozumieniem- waga3
- Oceny za udział w projektach- waga 1
- Oceny za zadania domowe- waga1
- Oceny za aktywność na lekcji- waga 1
- Oceny za wysokie osiągnięcia w konkursach z języka polskiego- waga1
- Oceny za pracę w grupach- waga1
- Oceny za przekład intersemiotyczny- waga1
- Oceny za zeszyt- waga 1 ( klasa VII)
Poszczególne wagi ocen mogą się minimalnie różnić u poszczególnych nauczycieli ( nie więcej jednak niż o 1 wagę).
SPOSÓB POPRAWY OCENY:
- ocenę z pracy klasowej i sprawdzianu mają obowiązek poprawić uczniowie, którzy otrzymali ocenę niedostateczną w terminie dwóch tygodni od oddania prac, w razie choroby ucznia nauczyciel może wyznaczyć dodatkowy termin poprawy;
- uczniowie, którzy uzyskali pozytywną ocenę z prac, ale chcą ja poprawić, mogą to zrobić w terminie do 2 tygodni od momentu oddania pracy przez nauczyciela.
INFORMOWANIE UCZNIÓW O OCENACH:
- rozmowy,
- informacje w zeszytach i ćwiczeniach, sprawdzianach, wypracowaniach,
- dziennik elektroniczny.
Opracowały: W. Dymel, E. Latoska