- Odwiedziny: 671159
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania TECHNIKA
celujący: Potrafi samodzielnie zdobywać potrzebną wiedzę i wiadomości wykraczające poza program nauczania. Wychodzi z samodzielnymi inicjatywami rozwiązania konkretnych problemów technicznych. Wykazuje biegłość w posługiwaniu się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami.
Sprawnie posługuje się narzędziami i urządzeniami technicznymi zgodnie z BHP. Osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych techniki. Posiada wiedzę wykraczającą poza zakres materiału programowego.
bardzo dobry: 1. Sprawnie korzysta ze wszystkich dostępnych i wskazanych przez nauczyciela źródeł informacji. Samodzielnie potrafi rozwiązać problemy i zadania postawione przez nauczyciela, wykorzystując nabyte umiejętności. Sprawnie posługuje się narzędziami i przyborami technicznymi zgodnie z BHP. Umiejętnie wykorzystuje dokumentację techniczną, materiały i narzędzia. Opanował materiał nauczania przewidziany programem.
Dobry: Potrafi korzystać ze wszystkich poznanych w czasie lekcji źródeł informacji. Umie wykorzystać wiadomości podczas rozwiązywania zadań wytwórczych. Poprawnie posługuje się narzędziami i przyborami. Wykonuje zadane przez nauczyciela zadania wytwórcze z drobnymi niedociągnięciami. Opanował materiał programowy w stopniu zadowalającym.
dostateczny: Potrafi pod kierunkiem nauczyciela skorzystać z podstawowych źródeł informacji. Potrafi samodzielnie wykonać proste zadanie postawione przez nauczyciela. Opanował wiadomości na poziomie podstaw programowych. 4. Ma trudności w odczytywaniu dokumentacji i rysunku technicznego. Wykonuje zadane przez nauczyciela zadania nieestetycznie. Opanował podstawowe elementy wiadomości programowe pozwalające mu na rozumienie najważniejszych zagadnień.
dopuszczający: Ma poważne braki w wiedzy na poziomie podstawy programowej. Nie zna przeznaczenia poszczególnych narzędzi i przyrządów oraz nie potrafi zorganizować stanowiska pracy. Wykonuje zadane przez nauczyciela zadania niezgodnie z dokumentacją i nieestetycznie.
Jego wiedza ma poważne braki, które można usunąć w dłuższym okresie nauczania.
niedostateczny: Nie potrafi rozwiązać zadań postawionych przez nauczyciela. Nie potrafi posługiwać się narzędziami i przyrządami podczas wykonywania zadań wytwórczych. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem. Braki w wiedzy są tak duże, że nie rokują one nadziei na ich usunięcie nawet przy pomocy nauczyciela.
Wszystkie prace wytwórcze i zadania są obowiązkowe i wszystkie podlegają ocenie. Przedłożenie pracy do oceny odbywa się bezpośrednio po zakończonej lekcji. Niektóre prace (bardziej pracochłonne) mogą być dokończone w domu i przedłożone do oceny na najbliższej lekcji. Praca wykonana niesamodzielnie otrzymuje ocenę niedostateczną. Uczeń, który nie oddał w terminie pracy otrzymuje ocenę niedostateczną. W przypadku, gdy jej nie poprawi na następnej lekcji, traci prawo do kolejnej poprawy. Uczeń, który nie oddał pracy z przyczyn losowych, winien ją dostarczyć w ciągu tygodnia. W przeciwnym wypadku otrzymuje ocenę niedostateczną, którą może poprawić na najbliższej lekcji.
Nie ocenia się ucznia do tygodnia po dłuższej usprawiedliwionej nieobecności w szkole. Nieobecność nie zwalnia ucznia z wykonania pracy wytwórczej. W tym wypadku mogą ulec zmianie kryteria oceniania. Uczeń, który opuścił więcej niż 50% lekcji nie może być klasyfikowany z przedmiotu.
Formy aktywności ucznia
Prace obowiązkowe
l prace pisemne (sprawdziany)
l zeszyt
l odpowiedzi ustne
l prace domowe
l przestrzeganie przepisów pracowni w czasie zajęć
l prace wytwórcze
Prace nadobowiązkowe.
l prace domowe dla chętnych;
l aktywność na lekcji(3x „+”=5; 6x „+”=6);
l udział w konkursach;
l szczególne osiągnięcia (I, II, III, wyróżnienia w konkursach na różnym etapie);
l aktywny udział w szkolnych i pozaszkolnych kołach zainteresowań o charakterze artystycznym (za potwierdzeniem pisemnym);
l prezentowanie swoich prac, umiejętności na forum publicznym ( przeglądy, wystawy, itp. ) w szkole i poza nią;
Za trzykrotne nieprzygotowanie do lekcji (brak zeszytu przedmiotowego, zeszytu ćwiczeń, zadania domowego, przyborów, itp.) uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.
Kryteria ocen odpowiedzi i sprawdzianów pisemnych
Przed każdą pracą pisemną, uczniowie są informowani o zakresie materiału z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. W przypadku stwierdzenia niesamodzielności pracy podczas sprawdzianu pisemnego, nauczyciel odbiera pracę i uczeń zalicza ją od nowa w terminie i formie wyznaczonej przez nauczyciela. Przy rozwiązywaniu zadań i problemów podczas pracy pisemnej ocenie podlega % poprawności udzielonych odpowiedzi:
0% - 24% niedostateczny
25% - 49% dopuszczający
50% -70% dostateczny
71% - 86% dobry
87% - 100% bardzo dobry
pytanie dodatkowe celujący
Sprawdziany oraz testy sprawdzające są obowiązkowe. Jeżeli uczeń opuścił sprawdzian lub test z przyczyn losowych, to powinien napisać go w ciągu 2 tygodni od dnia powrotu do szkoły. Krótkie sprawdziany (kartkówki 10-15 min.) są również obowiązkowe i obejmują materiał z trzech ostatnich tematów lekcyjnych. Odpowiedzi ustne obejmują materiał z trzech ostatnich tematów lekcyjnych. Nie ma możliwości poprawiania ocen tydzień przed klasyfikacją.
Nieobecność nie zwalnia ucznia z uzupełnienia wiadomości.