Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu

Kosmiczny polski.

Piękny jest nasz kosmos. Warto dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Dlatego w ramach współpracy z panią z fizyki klasy II przystępują do projektu, którego celem będzie próba zbadania, jakie związki z językiem polskim ma Kosmos.

Forma: Projekt polega na tym , że każda klasa II zrealizuje podane niżej zadania, które zostaną ocenione ( punktami) przez jury, w skład którego wejdą: p. W. Dymel; p. T. Korus-Nowacka, p. A.Strzyteska, p. J. Wośko. Zwycięży ta klasa, która zbierze największą ilość punktów za wszystkie zadania.

Korzyści: Wszystkie osoby z klasy biorące udział w projekcie zdobędą za:

I miejsce- szóstki z j. polskiego i fizyki, drobne upominki;

II miejsce – piątki  z j. polskiego i fizyki;

III miejsce – czwórki z j. polskiego i fizyki.

Zadaniem każdej klasy jest wykonanie następujących prac:

l.p.

ZADANIE

FORMA

UWAGI

PUNKTACJA (max. 5 punktów)

1

Gra planszowa- znaki zodiaku.

Gra z instrukcją, pionkami do gry.

Należy wykorzystać mity o pochodzeniu znaków zodiaku.

1p. pomysł;

1p. wykonanie;

1p. instrukcja;

2p.wykorzystanie mitów;

2

Kosmiczna poezja i proza.

Ilustrowany album

z wierszami oraz opowiadaniami uczniów o planetach i gwiazdach.

W opowiadaniach można wymyślić własne wyjaśnienia, skąd wzięła się nazwa planety.

1p. pomysł;

1p. wykonanie;

1p. ilość utworów;

2p wartość artystyczna. 

3

Mitologiczny kosmos.

Ilustrowany album wyjaśniający mitologiczne  pochodzenie planet.

1p. pomysł;

1p. wykonanie;

3p. wartość naukowa. 

4

Znaki zodiaku.

Ilustrowany album wyjaśniający mitologiczne  pochodzenie znaków zodiaku.

1p. pomysł;

1p. wykonanie;

3p.  wartość naukowa. 

5

Film.

Przygotowanie krótkiego filmu ilustrującego konkretny mit związany z powstaniem gwiezdnej konstelacji.

1p. gra aktorska;

1p. dekoracje, kostiumy;

1p. wykorzystanie mitu;

2p. realizacja.

 

Razem każda klas może zdobyć 25 punktów.

TERMIN: DO 28 lutego 2013 ROKU.

szkolnastrona.pl