Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu

Dżungla wiedzy

 

W projekcie biorą udział uczniowie klas I i II. Celem jest rozszerzenie wiedzy, umiejętności wykorzystania jej podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów, umiejętności pracy zespołowej, planowania.  

Termin- od września 2014 r. do maja 2015 r.

Udział w projekcie jest obowiązkowy. Zwolnić ucznia może tylko pani Dyrektor na wniosek rodzica ze względu na uzasadnione powody (długotrwała choroba).  Działalność w ramach projektu będzie oceniana podczas wystawiania oceny końcowej z zachowania.

 

WYBÓR TEMATÓW PROJEKTU ,, DŻUNGLA WIEDZY”.

 

L.P.

OPIEKUNOWIE

TEMAT

CEL EDUKACYJNY

FORMA PRACY

INNE INFORMACJE

1.

Jerzy

Wośko,

 

Renata

Klimek

Nowe technologie a oblicze Wielkiej Wojny

Ukazanie wpływu rozwoju techniki na taktykę prowadzenia walki, rozwój logistyki, wzrost liczby ofiar i zmiany w życiu codziennym społeczeństw.

Wykonanie modeli sprzętu wojskowego: samochód, czołg, samolot, okręt; prezentacji multimedialnej i plakatu.

Temat nawiązuje do przypadającej w tym roku 100 rocznicy wybuchu pierwszej wojny światowej

2.

Barbara

Czernecka,

Anna

Klencz,

Dorota

Szumska

Skarby wiary.

Poznanie i pogłębienie wiedzy religijnej, głoszenie Królestwa Bożego, wzywanie do nawrócenia.

Kółka religijne, wystawy, ekspozycje, forma teatralna i filmowa.

3.

Grażyna

Dobrzańska, Katarzyna

Hetman,

Andrzej

Lukoszek

Martyna

Romaniuk,

Marzena

Ojak

„Fenomen

brytyjskich grup

muzycznych

ostatnich 50 lat”

Ogólnie: Projekt ma na celu przybliżenie uczniom najważniejszych muzyków brytyjskich znanych na całym świecie, ich twórczości oraz miejsc, w których wszystko się zaczęło.

Pogłębianie wiedzy z zakresu znajomości miejsc, kultury i muzyki w W. Brytanii.

(z pp: - uczeń posługuje się odpowiednim zasobem środków językowych z tematu kultura i elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka)

Wprowadzenie metod poznawczych i badawczych przy uwzględnieniu  możliwości, zainteresowań oraz potrzeb uczniów /grupy.

- praca w parach, praca w grupach,

-przydzielanie uczniom zdolniejszym bardziej rozbudowanych zadań

- swoboda uczniów dotycząca wyboru grupy muzycznej / utworu.

4.

Wioleta Gołąbek

 

Renata

Klimek

Gdy wybucha wulkan, trzęsie się Ziemia… .

Poznanie procesów wewnętrznych, które prowadzą do powstania dużych form na powierzchni Ziemi (np. wulkanów) i ich wpływ na życie i działalność człowieka.  

Makiety wulkanów, obszarów sejsmicznych, plakaty, prezentacja multimedialna, albumy; pokaz „wybuchu wulkanu” z płynącą lawą.

5.

Wioletta

Dymel,

 

Janina

Drozd

Czy można

,,oswoić” lektury?

Zwiększenie zainteresowania lekturami wybranymi przez uczniów.

Pogłębienie wiedzy z literatury.

Przygotowanie pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystywane podczas lekcji języka polskiego ( filmy, prezentacje, gry, makiety, plakaty, krzyżówki, albumy itp.)

Gry i zabawy teatralne.

6.

Agata

Strzyteska,

Grażyna

Chęcińska,

Andrzej

Lipka,

Teresa

Nowacka

-Korus

Odległości, małe,

duże, atomy, cząsteczki,

….kosmiczne

podróże.

Próba odpowiedzi na pytanie : Jak człowiek poznaje Wszechświat?          - przez poznanie i wykorzystanie do prostych pomiarów, różnych metod. Tych które znane były człowiekowi od bardzo dawna jak nowoczesnych technologii.

Uświadomienie , że prowadzenie obserwacji i doświadczeń rozwija umiejętność rozwiązywania problemów, opisywania zjawisk i posługiwania się metodami badawczymi, formułami matematycznymi.

Uświadomienie spójności wiedzy –korelacji międzyprzedmiotowej.

Samodzielnie wykonywanie pomiarów i doświadczeń, praca w małej grupie, poszukiwanie potrzebnej wiedzy z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej.

Zadania zawarte w projekcie  mają służyć jako pomoc w realizacji podstawy programowej, ponieważ  kształtują umiejętności ucznia zawarte w nie, a głównie te, z którymi uczniowie mają największe problemy np. stosowanie i przeliczanie jednostek wielkości fizycznych w obliczeniach, posługiwanie się przedrostkami, opisywanie doświadczeń, wyciąganie wniosków z wyników doświadczeń.

7.

Kamilla

Fura,

Beata

Iłczyk

-Kroworz

Zaczarowany

świat

chemii.

  • rozbudzenie zainteresowania chemią
  • poznanie różnorodnych metod zdobywania informacji
  • wzmocnienie kreatywności młodzieży, pobudzenie ich wyobraźni
  • przekazanie uczniom różnych ciekawostek z zakresu chemii
  • prezentacja chemii jako „magii i czarów”.
  •  zna zasady bezpiecznej pracy w laboratorium chemicznym,
  • potrafi współpracować w zespole,
  • dba o porządek,
  • gospodaruje oszczędnie odczynnikami,
  • prawidłowo i bezpiecznie wykonuje doświadczenia,
  • radzi sobie ze stresem i nieprzewidzianymi sytuacjami,
  • umie przedstawić chemię nie tylko jako „wiedzę tajemną”, lecz także jako dziedzinę nauk ścisłych związaną z życiem codziennym,
  • wykorzystuje swoje różnorodne uzdolnienia i predyspozycje,
  • przekazuje zaproszonym gościom, swoim nauczycielom i kolegom, jak wielką radością może być wspólna zabawa w chemię.
  • Praca w grupie, praca indywidualna, eksperyment.

 

8.

Patrycja

Napieracz,

Paweł

Ludwik,

Barbara

Prause- Pietrek,

Klaudia

Skandy

Tajniki kuchni niemieckiej.

Rozwijanie słownictwa.

Poszerzenie wiedzy o kuchni niemieckiej.

Przygotowanie potraw i książki z przepisami w języku niemieckim.

9.

Marzena

Ojak,

Renata

Klimek

Starożytny Egipt.

Wiedza o sztuce egipskiej.

Rozwijanie zainteresowań o sztuce.

Projekt sarkofagu i mumii.

Przygotowanie makiet, albumów, planszy itp.

10.

Ewa

Hubert,

Anna

Lisiecka,

Wiesław Pieszko

Piłka i jej

wykorzystanie.

Historia piłki.

Rodzaje piłek.

Niekonwencjonalne wykorzystanie piłek.

 

 

W terminie po wywiadówce uczniowie przystąpią do zapisów do grup realizujących poszczególne tematy. Lista będzie dostępna u koordynatorek – W. Dymel, M. Romaniuk- w sali nr 6 i 9 przez kilka dni. Będzie decydować kolejność zapisów. Uczniowie, którzy nie zapiszą się do grup zadaniowych, zostaną do nich przydzieleni.

Zadania w ramach projektu będą omawiane, realizowane, sprawdzane podczas:

- kółek pozalekcyjnych;

-na godzinach wychowawczych;

- na przerwach;

- drogą elektroniczną.

Efektem realizacji projektu ma być konkretna wiedza, ale i materiały dydaktyczne, które zostaną zaprezentowane podczas ŚWIĘTOWANIA PROJEKTU.

ŚWIĘTOWANIE PROJEKTU

Wstępny termin- maj 2015- zorganizujemy wtedy Dni otwarte dla szóstoklasistów.

Świętowanie polega na prezentacji działań:

  1. STOISKO ( prezentacja plakatów, ulotek, albumów, makiet, folderów, rysunków itp.)
  2. PREZENTACJA ( w power poincie, filmowa, doświadczenia, przedstawienie itp.)

Artykuły

szkolnastrona.pl