L.P.
|
OPIEKUNOWIE
|
TEMAT
|
CEL EDUKACYJNY
|
FORMA PRACY
|
INNE INFORMACJE
|
1.
|
Jerzy
Wośko,
Renata
Klimek
|
Nowe technologie a oblicze Wielkiej Wojny
|
Ukazanie wpływu rozwoju techniki na taktykę prowadzenia walki, rozwój logistyki, wzrost liczby ofiar i zmiany w życiu codziennym społeczeństw.
|
Wykonanie modeli sprzętu wojskowego: samochód, czołg, samolot, okręt; prezentacji multimedialnej i plakatu.
|
Temat nawiązuje do przypadającej w tym roku 100 rocznicy wybuchu pierwszej wojny światowej
|
2.
|
Barbara
Czernecka,
Anna
Klencz,
Dorota
Szumska
|
Skarby wiary.
|
Poznanie i pogłębienie wiedzy religijnej, głoszenie Królestwa Bożego, wzywanie do nawrócenia.
|
Kółka religijne, wystawy, ekspozycje, forma teatralna i filmowa.
|
|
3.
|
Grażyna
Dobrzańska, Katarzyna
Hetman,
Andrzej
Lukoszek
Martyna
Romaniuk,
Marzena
Ojak
|
„Fenomen
brytyjskich grup
muzycznych
ostatnich 50 lat”
|
Ogólnie: Projekt ma na celu przybliżenie uczniom najważniejszych muzyków brytyjskich znanych na całym świecie, ich twórczości oraz miejsc, w których wszystko się zaczęło.
Pogłębianie wiedzy z zakresu znajomości miejsc, kultury i muzyki w W. Brytanii.
(z pp: - uczeń posługuje się odpowiednim zasobem środków językowych z tematu kultura i elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka)
|
Wprowadzenie metod poznawczych i badawczych przy uwzględnieniu możliwości, zainteresowań oraz potrzeb uczniów /grupy.
- praca w parach, praca w grupach,
-przydzielanie uczniom zdolniejszym bardziej rozbudowanych zadań
- swoboda uczniów dotycząca wyboru grupy muzycznej / utworu.
|
|
4.
|
Wioleta Gołąbek
Renata
Klimek
|
Gdy wybucha wulkan, trzęsie się Ziemia… .
|
Poznanie procesów wewnętrznych, które prowadzą do powstania dużych form na powierzchni Ziemi (np. wulkanów) i ich wpływ na życie i działalność człowieka.
|
Makiety wulkanów, obszarów sejsmicznych, plakaty, prezentacja multimedialna, albumy; pokaz „wybuchu wulkanu” z płynącą lawą.
|
|
5.
|
Wioletta
Dymel,
Janina
Drozd
|
Czy można
,,oswoić” lektury?
|
Zwiększenie zainteresowania lekturami wybranymi przez uczniów.
Pogłębienie wiedzy z literatury.
|
Przygotowanie pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystywane podczas lekcji języka polskiego ( filmy, prezentacje, gry, makiety, plakaty, krzyżówki, albumy itp.)
Gry i zabawy teatralne.
|
|
6.
|
Agata
Strzyteska,
Grażyna
Chęcińska,
Andrzej
Lipka,
Teresa
Nowacka
-Korus
|
Odległości, małe,
duże, atomy, cząsteczki,
….kosmiczne
podróże.
|
Próba odpowiedzi na pytanie : Jak człowiek poznaje Wszechświat? - przez poznanie i wykorzystanie do prostych pomiarów, różnych metod. Tych które znane były człowiekowi od bardzo dawna jak nowoczesnych technologii.
Uświadomienie , że prowadzenie obserwacji i doświadczeń rozwija umiejętność rozwiązywania problemów, opisywania zjawisk i posługiwania się metodami badawczymi, formułami matematycznymi.
Uświadomienie spójności wiedzy –korelacji międzyprzedmiotowej.
|
Samodzielnie wykonywanie pomiarów i doświadczeń, praca w małej grupie, poszukiwanie potrzebnej wiedzy z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej.
|
Zadania zawarte w projekcie mają służyć jako pomoc w realizacji podstawy programowej, ponieważ kształtują umiejętności ucznia zawarte w nie, a głównie te, z którymi uczniowie mają największe problemy np. stosowanie i przeliczanie jednostek wielkości fizycznych w obliczeniach, posługiwanie się przedrostkami, opisywanie doświadczeń, wyciąganie wniosków z wyników doświadczeń.
|
7.
|
Kamilla
Fura,
Beata
Iłczyk
-Kroworz
|
Zaczarowany
świat
chemii.
|
- rozbudzenie zainteresowania chemią
- poznanie różnorodnych metod zdobywania informacji
- wzmocnienie kreatywności młodzieży, pobudzenie ich wyobraźni
- przekazanie uczniom różnych ciekawostek z zakresu chemii
- prezentacja chemii jako „magii i czarów”.
- zna zasady bezpiecznej pracy w laboratorium chemicznym,
- potrafi współpracować w zespole,
- dba o porządek,
- gospodaruje oszczędnie odczynnikami,
- prawidłowo i bezpiecznie wykonuje doświadczenia,
- radzi sobie ze stresem i nieprzewidzianymi sytuacjami,
- umie przedstawić chemię nie tylko jako „wiedzę tajemną”, lecz także jako dziedzinę nauk ścisłych związaną z życiem codziennym,
- wykorzystuje swoje różnorodne uzdolnienia i predyspozycje,
- przekazuje zaproszonym gościom, swoim nauczycielom i kolegom, jak wielką radością może być wspólna zabawa w chemię.
- Praca w grupie, praca indywidualna, eksperyment.
|
|
|
8.
|
Patrycja
Napieracz,
Paweł
Ludwik,
Barbara
Prause- Pietrek,
Klaudia
Skandy
|
Tajniki kuchni niemieckiej.
|
Rozwijanie słownictwa.
Poszerzenie wiedzy o kuchni niemieckiej.
|
Przygotowanie potraw i książki z przepisami w języku niemieckim.
|
|
9.
|
Marzena
Ojak,
Renata
Klimek
|
Starożytny Egipt.
|
Wiedza o sztuce egipskiej.
Rozwijanie zainteresowań o sztuce.
Projekt sarkofagu i mumii.
|
Przygotowanie makiet, albumów, planszy itp.
|
|
10.
|
Ewa
Hubert,
Anna
Lisiecka,
Wiesław Pieszko
|
Piłka i jej
wykorzystanie.
|
Historia piłki.
Rodzaje piłek.
Niekonwencjonalne wykorzystanie piłek.
|
|
|