- Odwiedziny: 671161
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
Procedury postępowania z uczniami nieprzestrzegającymi statutu szkoły
Procedury postępowania z uczniami nieprzestrzegającymi statutu szkoły
§ 1
1. Postępowanie wychowawcze, w stosunku do uczniów nieprzestrzegających statutu i regulaminów wewnętrznych, odbywa się w ramach systemu interwencji wychowawczej, poprzez:
1) 3 uwagi – I upomnienie wychowawcy w zeszycie obserwacji zachowania klasy, telefon do rodzica;
2) kolejne 3 uwagi – II upomnienie, pisemne powiadomienie rodzica (druk);
3) kolejne 3 uwagi – Pierwszy Zespół Wychowawczy: pedagog lub psycholog, wychowawca + nauczyciel wpisujący najwięcej uwag + nauczyciel zastępca (max 3 nauczycieli);
4) 3 uwagi – I upomnienie wychowawcy w zeszycie obserwacji zachowania klasy, telefon do rodzica;
5) kolejne 3 uwagi – II upomnienie, pisemne powiadomienie rodzica (druk);
6) kolejne 3 uwagi – Drugi Zespół Wychowawczy: dyrektor, pedagog lub psycholog, wychowawca + nauczyciel wpisujący najwięcej uwag + nauczyciel zastępca (max 3 nauczycieli);
7) 3 uwagi – I upomnienie wychowawcy w zeszycie obserwacji zachowania klasy, telefon do rodzica;
8) kolejne 3 uwagi – II upomnienie: pisemne powiadomienie rodzica (druk);
9) kolejne 3 uwagi – Trzeci Zespół Wychowawczy: dyrektor, pedagog lub psycholog, wychowawca + nauczyciel wpisujący najwięcej uwag + nauczyciel zastępca (max 3 nauczycieli). Karne przeniesienie do równoległej klasy. Nagana Dyrektora Szkoły wręczana przez Dyrektora Szkoły oficjalnie.
2. W przypadku ucznia karnie przeniesionego do równoległej klasy, postępowanie wychowawcze odbywa się poprzez następujące działania:
1) Przy Pierwszym Zespole Wychowawczym – Zespół Dyscyplinujący (Zespół powołuje Dyrektor Szkoły);
2) Drugi Zespół Wychowawczy – zgodnie z procedurami.
3) Trzeci Zespół Wychowawczy: dyrektor, pedagog lub psycholog, wychowawca + nauczyciel wpisujący najwięcej uwag + nauczyciel zastępca (max. 3 nauczycieli) oraz przedstawiciel Policji.
4) W razie nieskuteczności zastosowanych procedur w przypadku ucznia niepełnoletniego przewinienia wymienione w ust.1 mogą być podstawą do podjęcia przez Radę Pedagogiczną uchwały zobowiązującej Dyrektora szkoły do złożenia wniosku do Śląskiego Kuratora Oświaty o karne przeniesienie ucznia do innej szkoły.
§ 2
1. Z listy uczniów Szkoły Podstawowej klasy 4-6 i Gimnazjum może być skreślony uczeń, który ukończył 18 lat i:
1) posiada, spożywa, sprzedaje lub jest pod wpływem alkoholu lub narkotyków w szkole, na wycieczce szkolnej i imprezach organizowanych przez szkołę. Uczeń, używający narkotyków, może pozostać w szkole wyłącznie pod warunkiem uczestnictwa w zaleconych przez psychologa / pedagoga szkolnego lub odpowiedniego specjalistę zajęciach terapeutycznych,
2) niszczy mienie szkolne i mienie prywatne innych,
3) stosuje przemoc i groźby wobec innych;
4) rażąco narusza zasady prawa w szkole i poza nią, dokonując fałszerstwa, kradzieży, oszustw i innych wykroczeń lub przestępstw,
5) nie realizuje obowiązku nauki.
2. O skreśleniu z listy uczniów uczeń i jego rodzice powiadomieni zostają na piśmie.
3. Uchwałę o skreśleniu z listy uczniów podejmuje Rada Pedagogiczna po zaopiniowaniu przez Samorząd Uczniów Gimnazjum, zaś wykonuje ją dyrektor decyzją administracyjną, zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
4. Od decyzji Dyrektora przysługuje odwołanie w terminie 14 dni od doręczenia decyzji do Śląskiego Kuratora Oświaty.
§ 3
1. Od zastosowanej wobec ucznia kary, przysługuje jemu lub jego rodzicom, opiekunom prawnym prawo złożenia na piśmie odwołania:
1) do Dyrektora szkoły w terminie 3 dni w przypadku upomnienia, udzielonego mu przez wychowawcę, od momentu doręczenia jednemu z rodziców;
2) do organu nadzorującego w terminie 14 dni w przypadkach decyzji Dyrektora o skreśleniu z listy uczniów szkoły.
2. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania decyzja o obniżeniu oceny z zachowania lub skreśleniu z listy uczniów nie ulega wykonaniu, a wniesienie odwołania w ustalonym terminie wstrzymuje jej wykonanie do czasu rozstrzygnięcia przez organ odwoławczy.
3. W przypadku wniesienia odwołania do organu nadzorującego jego decyzja w sprawie jest ostateczna.
§ 4
1. Decyzje wychowawcze w sprawie obniżenia oceny z zachowania należy odnotować w dzienniku.
2. Decyzje wychowawcze w sprawie skreślenia ucznia z listy uczniów szkoły należy odnotować w arkuszu ocen, wręczyć rodzicom na piśmie zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
Uchwała RP z dnia 15.09.2015 r