Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu

Wymagania na poszczególne oceny w klasie VIII

WYMAGANIA EDUKACYJNE NA POSZCZEGÓLNE OCENY

JĘZYK ANGIELSKI

KSIĄŻKA „REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY”

KLASA VIII

POZIOM KOMPETENCJI JĘZYKOWEJ WG ESOKJ – A2+/B1 (w zakresie rozumienia wypowiedzi), KTÓRY JEST MOŻLIWY DO OSIĄGNIĘCIA  W WYNIKU REALIZACJI PODRĘCZNIKA Język angielski Repetytorium ósmoklasisty

 

Kryteria oceniania ogólne

 

POZIOM PODSTAWOWY

POZIOM PONADPODSTAWOWY

OCENA

NIEDOSTATECZNA

OCENA

DOPUSZCZAJĄCA

OCENA

DOSTATECZNA

OCENA

DOBRA

OCENA

BARDZO DOBRA

OCENA

CELUJĄCA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

 

Wiadomości:

środki językowe fonetyka ortografia

Uczeń nie spełnia większości kryteriów, by otrzymać ocenę dopuszczającą, tj. nie opanował podstawowej wiedzy i nie potrafi wykonać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela.

Braki w wiadomościach
i umiejętnościach są na tyle rozległe, że uniemożliwiają mu naukę na kolejnych etapach.

Uczeń:

• zna ograniczoną liczbę podstawowych słów i wyrażeń,

• popełnia liczne błędy w ich zapisie i wymowie,

• zna proste, elementarne struktury gramatyczne wprowadzone przez nauczyciela,

• popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne we wszystkich typach zadań.

Uczeń:

• zna część wprowadzonych słów
i wyrażeń,

• popełnia błędy w ich zapisie i wymowie,

• zna większość wprowadzonych struktur gramatycznych,

• popełnia błędy leksykalno-gramatycznych
w trudniejszych zadaniach.

Uczeń:

• zna zdecydowaną większość wprowadzonych słów
i wyrażeń,

• zwykle poprawnie je zapisuje i wymawia,

• zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne,

• popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne.

Uczeń:

• zna wszystkie wprowadzone słowa i wyrażenia,

• poprawnie je zapisuje i wymawia,

• zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne,

• popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić.

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który w wysokim stopniu opanował wiedzę i umiejętności określone programem nauczania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umiejętności

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na słuchanie – rozumie pojedyncze słowa,

• rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów, w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na czytanie.

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

• zwykle potrafi uzasadnić swoje odpowiedzi.

Produkcja

•wypowiedzi ucznia nie są płynne i są bardzo krótkie: wyrazy, zdania pojedyncze, w formie pisemnej dwa, trzy zdania,

• uczeń przekazuje i uzyskuje niewielką część istotnych informacji,

• wypowiedzi ucznia są w dużym stopniu nielogiczne i niespójne,

• uczeń stosuje niewielki zakres słownictwa i struktur,

• uczeń popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne, które mogą zakłócać komunikację.

Produkcja

•wypowiedzi ucznia nie są zbyt płynne, ale mają dostateczną długość,

• uczeń przekazuje i uzyskuje przynajmniej połowę istotnych informacji,

• wypowiedzi ucznia są częściowo nielogiczne i niespójne,

• uczeń stosuje słownictwo i struktury odpowiednie do formy wypowiedzi,

• uczeń popełnia  błędy leksykalno-gramatycznych, które jednak nie zakłócają komunikacji.

Produkcja

• wypowiedzi ustne i/lub prace pisemne ucznia są dość płynne i mają odpowiednią długość,

• uczeń przekazuje i uzyskuje wszystkie istotne informacje,

• wypowiedzi ucznia są logiczne i w miarę spójne,

• uczeń stosuje adekwatne do tematu słownictwo i struktury,

• uczeń popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, niezakłócające komunikacji,

• uczeń stosuje odpowiednią formę i styl.

Produkcja

• wypowiedzi/prace pisemne ucznia są płynne i mają odpowiednią długość,

• uczeń przekazuje i uzyskuje wszystkie wymagane informacje,

• wypowiedzi ucznia są logiczne i spójne,

• uczeń stosuje bogate słownictwo i struktury,

• uczeń popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne,

• uczeń stosuje odpowiednią formę i styl.

REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 1: CZŁOWIEK

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

 

DOBRA

 

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:
znajomość

środków

językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 4)

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

  1. Części ciała
  2. Wygląd zewnętrzny
  3. Ubrania
  4. Styl
  5. Cechy charakteru
  6. Uczucia i emocje
  7. Czas Present Simple
  8. Czas Present Continuous
  9. Czasowniki wyrażające czynności i stany
  10. Konstrukcje czasownikowe z formą gerund lub bezokolicznikiem
  11. Czasowniki złożone
  12. Przymiotniki z końcówkami -ed i -ing.

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

– rozumie większość wypowiedzi i tekstów na bazie poznanego słownictwa,

– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– w większości poprawnie opisuje osobę: wygląd zewnętrzny, osobowość i charakter,

– na ogół bezbłędnie wypowiada się na temat ubioru i wyglądu, roli pierwszego wrażenia i języka ciała,

– w większość poprawnie wyraża i uzasadnia opinię na temat upodobań, spędzania czasu wolnego i niezwykłych zainteresowań,

– w większości bezbłędnie opisuje swoje uczucia i uczucia innych,

– na ogół bezbłędnie opisuje emocje osób przedstawionych na ilustracjach,

– na ogół poprawnie rozpoznaje kontekst przeczytanych i wysłuchanych informacji

– w większości bezbłędnie pisze do przyjaciela/przyjaciółki e-mail z elementami opisu osoby, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

– rozumie szczegółowo teksty czytane i wypowiedzi w zakresie omawianych tematów,

– bezbłędnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– poprawnie rozpoznaje kontekst przeczytanych i wysłuchanych informacji,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby:

• w uporządkowany sposób opisać osobę: wygląd zewnętrzny, osobowość i charakter,

• bezbłędnie wypowiedzieć się na temat ubioru i wyglądu, roli pierwszego wrażenia i języka ciała,

• bezbłędnie opisać swoje uczucia i uczucia innych,

• poprawnie wyrazić opinię na temat upodobań, spędzania czasu wolnego i niezwykłych zainteresowań, podając przykłady,

• szczegółowo opisać emocje osób przedstawionych na ilustracjach,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby bezbłędnie napisać do przyjaciela/przyjaciółki spójny e-mail z elementami opisu osoby, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl.

REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 2: MIEJSCE ZAMIESZKANIA

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

 

DOBRA

 

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:
znajomość

środków

językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 12).

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

  1. Części domu
  2. Meble i wyposażenie
  3. Położenie
  4. Życie na wsi i w mieście
  5. Rodzaje domów
  6. Konstrukcja there is/are
  7. Wyrażenia some/any
  8. Przyimki czasu i miejsca
  9. Przyimki po czasownikach i przymiotnikach
  10. Liczba mnoga rzeczowników
  11. Spójniki
  12. Zakończenia przymiotników
  13. Przymiotniki złożone
  14. Czasowniki złożone

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

– rozumie większość wypowiedzi i tekstów na bazie poznanego słownictwa,

– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– na ogół poprawnie opisuje pomieszczenia, domy/mieszkania, określając położenie przedmiotów i mebli,

– w większości bezbłędnie wyraża opinię na temat pomieszczeń i domów przedstawionych na ilustracjach i w tekstach,

– w większości poprawnie opisuje swój dom i okolicę oraz ulubione pomieszczenia w domu i swój pokój, mówi o sąsiadach, najbliższej okolicy,

– na ogół bezbłędnie wypowiada się na temat zakwaterowania w niezwykłych miejscach,

– w większości poprawnie opisuje obowiązki domowe, które wykonuje,

– na ogół poprawnie opisuje swoje zwyczaje związane z utrzymywaniem porządku,

– w większości bezbłędnie opisuje swój wymarzony pokój i przyszły dom

– na ogół aktywnie bierze udział w rozmowie na temat nietypowych domów i miejsc zakwaterowania,

– na ogół poprawnie prowadzi rozmowę dotyczącą wynajmu mieszkania,

– w większości bezbłędnie pisze odpowiedź na ogłoszenie, w której uzasadnia wybór, przekazuje i uzyskuje informacje, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

– rozumie szczegółowo teksty czytane i wypowiedzi w zakresie omawianych tematów,

– bezbłędnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby:

• w uporządkowany sposób opisać pokój, dom/mieszkanie, szczegółowo określając położenie przedmiotów i mebli,

• bezbłędnie wyrazić i uzasadnić opinię na temat pomieszczeń i domów przedstawionych na ilustracjach i w tekstach,

• szczegółowo opisać swój dom i okolicę, ulubione pomieszczenia w domu, swój pokój, opowiedzieć o sąsiadach, najbliższej okolicy, udzielić wyczerpujących odpowiedzi na pytania dodatkowe,

• bezbłędnie wypowiedzieć się na temat zakwaterowania w niezwykłych miejscach,

• poprawnie opisać obowiązki domowe, które wykonuje,

• szczegółowo opisać swoje zwyczaje związane z utrzymywaniem porządku,

• szczegółowo opisać swój wymarzony pokój i przyszły dom, odpowiadając na pytania dodatkowe,

– bierze aktywny udział w rozmowie na temat nietypowych domów i miejsc zakwaterowania, prawidłowo reagując na wypowiedzi rozmówcy i korzystając z szerokiego zasobu słownictwa i zwrotów,

– bezbłędnie prowadzi rozmowę na temat wynajmu mieszkania,

– pisze spójną odpowiedź na ogłoszenie, w której uzasadnia wybór, przekazuje i uzyskuje informacje, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosuje odpowiedni styl.

REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 3: ŻYCIE PRYWATNE

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

 

DOBRA

 

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:
znajomość

środków

językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 22).

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

  1. Rodzina
  2. Etapy życia
  3. Czynności codzienne
  4. Czas wolny
  5. Małżeństwo i związki
  6. Święta i uroczystości
  7. Konflikty i problemy
  8. Czas Past Simple
  9. Czas Present Perfect
  10. Zaimki zwrotne i wzajemne
  11. Rzeczowniki złożone

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

– rozumie większość wypowiedzi i tekstów na bazie poznanego słownictwa,

– w większości poprawnie wyraża opinię na temat różnych aspektów związanych z relacjami rówieśniczymi i byciem z kimś w związku,

– na ogół poprawnie nazywa obowiązki domowe,

– na ogół poprawnie nazywa czynności charakterystyczne dla najpopularniejszych świąt i uroczystości,

– na ogół aktywnie bierze udział w rozmowie na temat pożyczania rzeczy,

– na ogół poprawnie opisuje swoje hobby i zainteresowania i udziela odpowiedzi na towarzyszące pytania,

– na ogół poprawnie opisuje serwisy społecznościowe i udziela odpowiedzi na towarzyszące pytania,

– zna i potrafi zastosować podstawowe wyrażenia w celu złożenia życzeń, gratulacji i przeprosin,

– w większości bezbłędnie pisze do kolegi e-mail, w którym przekazuje informacje, zaprasza i wyraża radość, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

– rozumie szczegółowo teksty czytane i wypowiedzi w zakresie omawianych tematów,

– poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby:

• bezbłędnie wyrazić i uzasadnić opinię na temat różnych aspektów związanych z relacjami rówieśniczymi i byciem z kimś w związku,

• poprawnie opisać obowiązki domowe,

• szczegółowo opisać swoje hobby i zainteresowania i udzielić wyczerpujących odpowiedzi na towarzyszące pytania,

• poprawnie opisać zwyczaje towarzyszące najpopularniejszym świętom i uroczystościom,

– prawidłowo reagując na wypowiedzi rozmówcy i korzystając z szerokiego zasobu słownictwa i zwrotów, bierze aktywny udział w rozmowie na temat pożyczania rzeczy, opisu portali społecznościowych,

– stosuje szeroką gamę zwrotów i wyrażeń w celu wyrażenia przeprosin, złożenia życzeń i gratulacji, zachowując przy tym odpowiedni styl,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby bezbłędnie napisać do kolegi spójny e-mail, w którym przekazuje informacje, zaprasza i wyraża radość, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl.

REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 4: EDUKACJA

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

 

DOBRA

 

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:
znajomość

środków

językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje zdecydowaną  większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 30).

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

  1. Przedmioty szkolne
  2. Typy szkół
  3. Miejsca w szkole
  4. Przybory szkolne
  5. Pracownicy szkoły i uczniowie
  6. Oceny i egzaminy
  7. Życie szkolne
  8. Przymiotniki i przysłówki
  9. Stopniowanie przymiotników
  10. Przedimki
  11. Wyrażenia do porównywania: too, enough, asas
  12. Przymiotniki o znaczeniu przeciwnym tworzone przy użyciu przedrostków

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

– rozumie większość tekstu czytanego i wypowiedzi na bazie poznanego słownictwa,

– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– na ogół poprawnie opowiada o ulubionych, nudnych i trudnych przedmiotach szkolnych,

– na ogół poprawnie odpowiada na pytania o życie szkolne: mundurki szkolne, wycieczki, zebrania z rodzicami, plan lekcji,

– na ogół poprawnie opowiada o doświadczeniach związanych z nauką języków obcych,

– na ogół bezbłędnie opisuje swój pierwszy dzień w szkole,

– w większości poprawnie opowiada o swoich emocjach,

– zna i na ogół poprawnie stosuje zwroty wyrażające reakcje emocjonalne,

– w większości poprawnie prowadzi rozmowę telefoniczną,

– na ogół bezbłędnie tworzy wpis na forum klasy, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

– rozumie szczegółowo teksty czytane i wypowiedzi w zakresie omawianych tematów,

– poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby:

• szczegółowo opowiedzieć o ulubionych, nudnych i trudnych przedmiotach szkolnych,

• bezbłędnie odpowiedzieć na pytania o życie szkolne: mundurki szkolne, wycieczki, zebrania z rodzicami, plan lekcji,

• opowiedzieć o doświadczeniach związanych z nauką języków obcych, używając szerokiego zakresu słownictwa,

• bezbłędnie opisać swój pierwszy dzień w szkole, odpowiadając na pytania dodatkowe,

• poprawnie opowiedzieć o swoich emocjach,

– zna i swobodnie stosuje różnorodne zwroty wyrażające reakcje emocjonalne,

– bezbłędnie prowadzi rozmowę telefoniczną,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby poprawnie utworzyć wpis na forum klasy, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl.

REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 5: ŚWIAT PRZYRODY

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

 

DOBRA

 

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:
znajomość

środków

językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 40).

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

  1. Krajobraz
  2. Kierunki świata
  3. Pogoda
  4. Zwierzęta
  5. Części ciała zwierząt
  6. Rośliny
  7. Klęski żywiołowe
  8. Zagrożenia i ochrona środowiska
  9. Czasowniki modalne can/could, may, must/mustn’t i have to
  10. Zwrot zamierzenia
  11. Czas Future Simple
  12. Czas Present Continuous do wyrażania przyszłości
  13. Przymiotniki odrzeczownikowe

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

– rozumie większość tekstu czytanego i usłyszanych wiadomości na bazie poznanego słownictwa,

– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– na ogół poprawnie mówi o krajobrazach, które widział i które chciałby zobaczyć, najpiękniejszych miejscach w Polsce,

– na ogół poprawnie mówi o pogodzie,

– na ogół poprawnie wyraża i krótko uzasadnia opinię na temat problemu niedoboru świeżej wody na świecie,

– na ogół bierze aktywny udział w rozmowie na temat sposobów pozyskiwania wody i racjonalnego gospodarowania wodą,

– na ogół poprawnie wypowiada się na temat gospodarowania odpadami,

– zna i przeważnie poprawnie stosuje pytania o pozwolenie, nakazy i zakazy,

– na ogół bezbłędnie tworzy wpis na forum ekologicznym, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

– rozumie szczegółowo teksty czytane i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów,

– poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby:

• bezbłędnie opowiedzieć o krajobrazach, które widział i które chciałby zobaczyć, najpiękniejszych miejscach w Polsce i o aktualnej pogodzie,

• poprawnie wyraża i wyczerpująco uzasadnia opinię na temat problemu niedoboru świeżej wody na świecie,

– prawidłowo reagując na wypowiedzi rozmówcy i korzystając z szerokiego zasobu słownictwa i zwrotów, bierze aktywny udział w rozmowach na temat sposobów pozyskiwania wody i racjonalnego gospodarowania wodą oraz gospodarowania odpadami,

– zna i poprawnie stosuje różnorodne pytania o pozwolenie, nakazy i zakazy,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby poprawnie utworzyć wpis na forum ekologicznym, uwzględniając wszystkie wymagane elementy i konsekwentnie stosując odpowiedni styl.

REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 6: PODRÓŻOWANIE I TURYSTYKA

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

 

DOBRA

 

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:
znajomość

środków

językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 48).

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

  1. Środki transportu i miejsca
  2. Podróżowanie
  3. Zakwaterowanie
  4. Ekwipunek
  5. Wakacje
  6. Wskazywanie drogi
  7. Dopełniacz saksoński
  8. Zaimki wskazujące, osobowe i dzierżawcze
  9. Formy dzierżawcze rzeczownika
  10. Czas Past Continuous
  11. Czasowniki złożone

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

– rozumie większość tekstu czytanego i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa,

– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– na ogół poprawnie opowiada o sposobach podróżowania i środkach transportu,

– w większości bezbłędnie opowiada o swoich doświadczeniach związanych z podróżowaniem oraz różnych problemach w trakcie podróży,

– na ogół bezbłędnie wyraża opinię na temat wielkich miast, które zwiedził i które chciałby zwiedzić,

– wybiera jedną z opisanych ofert i na ogół bezbłędnie i krótko uzasadnia swój wybór,

– na ogół aktywnie bierze udział w rozmowie o atrakcjach turystycznych i wymarzonym wakacyjnym celu podróży,

– zna i przeważnie poprawnie stosuje podstawowe zwroty (pytania i wskazówki) niezbędne do wskazania drogi,

– zna i w większości poprawnie stosuje podstawowe zwroty przydatne w podróży samolotem i pociągiem,

– w większości bezbłędnie pisze pocztówkę z wakacji, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

– rozumie szczegółowo teksty czytane i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów,

– poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby:

• bezbłędnie opowiedzieć o sposobach podróżowania i środkach transportu,

• bezbłędnie opowiedzieć o swoich doświadczeniach związanych z podróżowaniem oraz różnych problemach w trakcie podróży,

• poprawnie wyrazić opinię na temat wielkich miast, które zwiedził i które chciałby zwiedzić,

• wyczerpująco uzasadnić wybór jednej z ofert,

– prawidłowo reagując na wypowiedzi rozmówcy i korzystając z szerokiego zasobu słownictwa i zwrotów, bierze aktywny udział w rozmowie o atrakcjach turystycznych i wymarzonym wakacyjnym celu podróży,

– zna i poprawnie stosuje różnorodne zwroty (pytania i wskazówki) niezbędne do wskazania drogi,

– zna i w poprawnie stosuje różnorodne zwroty przydatne w podróży samolotem i pociągiem,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby poprawnie napisać pocztówkę z wakacji, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl.

REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 7: ŻYWIENIE

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

 

DOBRA

 

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:
znajomość

środków

językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 58).

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

  1. Żywność i napoje
  2. Ilość i opakowania
  3. Posiłki
  4. Przygotowanie potraw
  5. Zamawianie potraw w restauracji
  6. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
  7. Tryb rozkazujący
  8. Określniki ilości używane z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

– rozumie większość tekstu czytanego i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa,

– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– w większości poprawnie przedstawia swoje preferencje żywieniowe i opowiada o niespotykanych przyzwyczajeniach dotyczących odżywiania,

– na ogół poprawnie wypowiada się na temat zdrowego i niezdrowego jedzenia,

– w większości poprawnie opisuje potrawy zamawiane w restauracjach i opisuje te restauracje,

– na ogół bezbłędnie, posługując się podstawowymi wyrażeniami, ogrywa rolę kelnera/gościa w scence,

– na ogół bezbłędnie tworzy wpis na blogu z przepisem na ulubioną potrawę, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

– rozumie szczegółowo teksty czytane i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów,

– poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby:

• przedstawić swoje preferencje żywieniowe i opowiedzieć o niespotykanych przyzwyczajeniach dotyczących odżywiania,

• poprawnie wypowiedzieć się na temat zdrowego i niezdrowego jedzenia,

• poprawnie opisać potrawy zamawiane w restauracjach i opisać te restauracje,

– swobodnie i poprawnie, posługując się różnorodnymi wyrażeniami, ogrywa rolę kelnera/gościa w scence,

– używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby poprawnie utworzyć wpis na blogu z przepisem na ulubioną potrawę, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl.

REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 8: ZDROWIE

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

 

DOBRA

 

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:
znajomość

środków

językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 66).

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

  1. Kontuzje, choroby i objawy
  2. Narządy wewnętrzne</l

 

 
szkolnastrona.pl