- Odwiedziny: 670977
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
Wymagania na poszczególne oceny w klasie VIII
WYMAGANIA EDUKACYJNE NA POSZCZEGÓLNE OCENY
JĘZYK ANGIELSKI
KSIĄŻKA „REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY”
KLASA VIII
POZIOM KOMPETENCJI JĘZYKOWEJ WG ESOKJ – A2+/B1 (w zakresie rozumienia wypowiedzi), KTÓRY JEST MOŻLIWY DO OSIĄGNIĘCIA W WYNIKU REALIZACJI PODRĘCZNIKA Język angielski Repetytorium ósmoklasisty
Kryteria oceniania ogólne
|
POZIOM PODSTAWOWY |
POZIOM PONADPODSTAWOWY |
||||
OCENA NIEDOSTATECZNA |
OCENA DOPUSZCZAJĄCA |
OCENA DOSTATECZNA |
OCENA DOBRA |
OCENA BARDZO DOBRA |
OCENA CELUJĄCA |
|
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
|
Wiadomości: środki językowe fonetyka ortografia |
Uczeń nie spełnia większości kryteriów, by otrzymać ocenę dopuszczającą, tj. nie opanował podstawowej wiedzy i nie potrafi wykonać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela. Braki w wiadomościach |
Uczeń: • zna ograniczoną liczbę podstawowych słów i wyrażeń, • popełnia liczne błędy w ich zapisie i wymowie, • zna proste, elementarne struktury gramatyczne wprowadzone przez nauczyciela, • popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne we wszystkich typach zadań. |
Uczeń: • zna część wprowadzonych słów • popełnia błędy w ich zapisie i wymowie, • zna większość wprowadzonych struktur gramatycznych, • popełnia błędy leksykalno-gramatycznych |
Uczeń: • zna zdecydowaną większość wprowadzonych słów • zwykle poprawnie je zapisuje i wymawia, • zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne, • popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne. |
Uczeń: • zna wszystkie wprowadzone słowa i wyrażenia, • poprawnie je zapisuje i wymawia, • zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne, • popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić. |
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który w wysokim stopniu opanował wiedzę i umiejętności określone programem nauczania.
|
Umiejętności |
Recepcja Uczeń: • rozumie polecenia nauczyciela, • w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na słuchanie – rozumie pojedyncze słowa, • rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów, w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na czytanie. |
Recepcja Uczeń: • rozumie polecenia nauczyciela, • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Recepcja Uczeń: • rozumie polecenia nauczyciela, • poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Recepcja Uczeń: • rozumie polecenia nauczyciela, • poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, • zwykle potrafi uzasadnić swoje odpowiedzi. |
||
Produkcja •wypowiedzi ucznia nie są płynne i są bardzo krótkie: wyrazy, zdania pojedyncze, w formie pisemnej dwa, trzy zdania, • uczeń przekazuje i uzyskuje niewielką część istotnych informacji, • wypowiedzi ucznia są w dużym stopniu nielogiczne i niespójne, • uczeń stosuje niewielki zakres słownictwa i struktur, • uczeń popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne, które mogą zakłócać komunikację. |
Produkcja •wypowiedzi ucznia nie są zbyt płynne, ale mają dostateczną długość, • uczeń przekazuje i uzyskuje przynajmniej połowę istotnych informacji, • wypowiedzi ucznia są częściowo nielogiczne i niespójne, • uczeń stosuje słownictwo i struktury odpowiednie do formy wypowiedzi, • uczeń popełnia błędy leksykalno-gramatycznych, które jednak nie zakłócają komunikacji. |
Produkcja • wypowiedzi ustne i/lub prace pisemne ucznia są dość płynne i mają odpowiednią długość, • uczeń przekazuje i uzyskuje wszystkie istotne informacje, • wypowiedzi ucznia są logiczne i w miarę spójne, • uczeń stosuje adekwatne do tematu słownictwo i struktury, • uczeń popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, niezakłócające komunikacji, • uczeń stosuje odpowiednią formę i styl. |
Produkcja • wypowiedzi/prace pisemne ucznia są płynne i mają odpowiednią długość, • uczeń przekazuje i uzyskuje wszystkie wymagane informacje, • wypowiedzi ucznia są logiczne i spójne, • uczeń stosuje bogate słownictwo i struktury, • uczeń popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, • uczeń stosuje odpowiednią formę i styl. |
REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 1: CZŁOWIEK |
|||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
||
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 4) |
|
Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. |
||
|
|||||
UMIEJĘTNOŚCI |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór. |
|
Z pomocą nauczyciela wykazuje się |
Uczeń: – rozumie większość wypowiedzi i tekstów na bazie poznanego słownictwa, – w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – w większości poprawnie opisuje osobę: wygląd zewnętrzny, osobowość i charakter, – na ogół bezbłędnie wypowiada się na temat ubioru i wyglądu, roli pierwszego wrażenia i języka ciała, – w większość poprawnie wyraża i uzasadnia opinię na temat upodobań, spędzania czasu wolnego i niezwykłych zainteresowań, – w większości bezbłędnie opisuje swoje uczucia i uczucia innych, – na ogół bezbłędnie opisuje emocje osób przedstawionych na ilustracjach, – na ogół poprawnie rozpoznaje kontekst przeczytanych i wysłuchanych informacji – w większości bezbłędnie pisze do przyjaciela/przyjaciółki e-mail z elementami opisu osoby, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji. |
Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację. |
Uczeń: – rozumie szczegółowo teksty czytane i wypowiedzi w zakresie omawianych tematów, – bezbłędnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – poprawnie rozpoznaje kontekst przeczytanych i wysłuchanych informacji, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby: • w uporządkowany sposób opisać osobę: wygląd zewnętrzny, osobowość i charakter, • bezbłędnie wypowiedzieć się na temat ubioru i wyglądu, roli pierwszego wrażenia i języka ciała, • bezbłędnie opisać swoje uczucia i uczucia innych, • poprawnie wyrazić opinię na temat upodobań, spędzania czasu wolnego i niezwykłych zainteresowań, podając przykłady, • szczegółowo opisać emocje osób przedstawionych na ilustracjach, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby bezbłędnie napisać do przyjaciela/przyjaciółki spójny e-mail z elementami opisu osoby, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl. |
||
REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 2: MIEJSCE ZAMIESZKANIA |
|||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
||
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 12). |
|
Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. |
||
|
|||||
UMIEJĘTNOŚCI |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór. |
|
Z pomocą nauczyciela wykazuje się |
Uczeń: – rozumie większość wypowiedzi i tekstów na bazie poznanego słownictwa, – w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – na ogół poprawnie opisuje pomieszczenia, domy/mieszkania, określając położenie przedmiotów i mebli, – w większości bezbłędnie wyraża opinię na temat pomieszczeń i domów przedstawionych na ilustracjach i w tekstach, – w większości poprawnie opisuje swój dom i okolicę oraz ulubione pomieszczenia w domu i swój pokój, mówi o sąsiadach, najbliższej okolicy, – na ogół bezbłędnie wypowiada się na temat zakwaterowania w niezwykłych miejscach, – w większości poprawnie opisuje obowiązki domowe, które wykonuje, – na ogół poprawnie opisuje swoje zwyczaje związane z utrzymywaniem porządku, – w większości bezbłędnie opisuje swój wymarzony pokój i przyszły dom – na ogół aktywnie bierze udział w rozmowie na temat nietypowych domów i miejsc zakwaterowania, – na ogół poprawnie prowadzi rozmowę dotyczącą wynajmu mieszkania, – w większości bezbłędnie pisze odpowiedź na ogłoszenie, w której uzasadnia wybór, przekazuje i uzyskuje informacje, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji. |
Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację. |
Uczeń: – rozumie szczegółowo teksty czytane i wypowiedzi w zakresie omawianych tematów, – bezbłędnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby: • w uporządkowany sposób opisać pokój, dom/mieszkanie, szczegółowo określając położenie przedmiotów i mebli, • bezbłędnie wyrazić i uzasadnić opinię na temat pomieszczeń i domów przedstawionych na ilustracjach i w tekstach, • szczegółowo opisać swój dom i okolicę, ulubione pomieszczenia w domu, swój pokój, opowiedzieć o sąsiadach, najbliższej okolicy, udzielić wyczerpujących odpowiedzi na pytania dodatkowe, • bezbłędnie wypowiedzieć się na temat zakwaterowania w niezwykłych miejscach, • poprawnie opisać obowiązki domowe, które wykonuje, • szczegółowo opisać swoje zwyczaje związane z utrzymywaniem porządku, • szczegółowo opisać swój wymarzony pokój i przyszły dom, odpowiadając na pytania dodatkowe, – bierze aktywny udział w rozmowie na temat nietypowych domów i miejsc zakwaterowania, prawidłowo reagując na wypowiedzi rozmówcy i korzystając z szerokiego zasobu słownictwa i zwrotów, – bezbłędnie prowadzi rozmowę na temat wynajmu mieszkania, – pisze spójną odpowiedź na ogłoszenie, w której uzasadnia wybór, przekazuje i uzyskuje informacje, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosuje odpowiedni styl. |
||
REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 3: ŻYCIE PRYWATNE |
|||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
||
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 22). |
|
Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. |
||
|
|||||
UMIEJĘTNOŚCI |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór. |
|
Z pomocą nauczyciela wykazuje się |
Uczeń: – rozumie większość wypowiedzi i tekstów na bazie poznanego słownictwa, – w większości poprawnie wyraża opinię na temat różnych aspektów związanych z relacjami rówieśniczymi i byciem z kimś w związku, – na ogół poprawnie nazywa obowiązki domowe, – na ogół poprawnie nazywa czynności charakterystyczne dla najpopularniejszych świąt i uroczystości, – na ogół aktywnie bierze udział w rozmowie na temat pożyczania rzeczy, – na ogół poprawnie opisuje swoje hobby i zainteresowania i udziela odpowiedzi na towarzyszące pytania, – na ogół poprawnie opisuje serwisy społecznościowe i udziela odpowiedzi na towarzyszące pytania, – zna i potrafi zastosować podstawowe wyrażenia w celu złożenia życzeń, gratulacji i przeprosin, – w większości bezbłędnie pisze do kolegi e-mail, w którym przekazuje informacje, zaprasza i wyraża radość, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji. |
Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację. |
Uczeń: – rozumie szczegółowo teksty czytane i wypowiedzi w zakresie omawianych tematów, – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby: • bezbłędnie wyrazić i uzasadnić opinię na temat różnych aspektów związanych z relacjami rówieśniczymi i byciem z kimś w związku, • poprawnie opisać obowiązki domowe, • szczegółowo opisać swoje hobby i zainteresowania i udzielić wyczerpujących odpowiedzi na towarzyszące pytania, • poprawnie opisać zwyczaje towarzyszące najpopularniejszym świętom i uroczystościom, – prawidłowo reagując na wypowiedzi rozmówcy i korzystając z szerokiego zasobu słownictwa i zwrotów, bierze aktywny udział w rozmowie na temat pożyczania rzeczy, opisu portali społecznościowych, – stosuje szeroką gamę zwrotów i wyrażeń w celu wyrażenia przeprosin, złożenia życzeń i gratulacji, zachowując przy tym odpowiedni styl, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby bezbłędnie napisać do kolegi spójny e-mail, w którym przekazuje informacje, zaprasza i wyraża radość, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl. |
||
REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 4: EDUKACJA |
|||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
||
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 30). |
|
Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. |
||
|
|||||
UMIEJĘTNOŚCI |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór. |
|
Z pomocą nauczyciela wykazuje się |
Uczeń: – rozumie większość tekstu czytanego i wypowiedzi na bazie poznanego słownictwa, – w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – na ogół poprawnie opowiada o ulubionych, nudnych i trudnych przedmiotach szkolnych, – na ogół poprawnie odpowiada na pytania o życie szkolne: mundurki szkolne, wycieczki, zebrania z rodzicami, plan lekcji, – na ogół poprawnie opowiada o doświadczeniach związanych z nauką języków obcych, – na ogół bezbłędnie opisuje swój pierwszy dzień w szkole, – w większości poprawnie opowiada o swoich emocjach, – zna i na ogół poprawnie stosuje zwroty wyrażające reakcje emocjonalne, – w większości poprawnie prowadzi rozmowę telefoniczną, – na ogół bezbłędnie tworzy wpis na forum klasy, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji. |
Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację. |
Uczeń: – rozumie szczegółowo teksty czytane i wypowiedzi w zakresie omawianych tematów, – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby: • szczegółowo opowiedzieć o ulubionych, nudnych i trudnych przedmiotach szkolnych, • bezbłędnie odpowiedzieć na pytania o życie szkolne: mundurki szkolne, wycieczki, zebrania z rodzicami, plan lekcji, • opowiedzieć o doświadczeniach związanych z nauką języków obcych, używając szerokiego zakresu słownictwa, • bezbłędnie opisać swój pierwszy dzień w szkole, odpowiadając na pytania dodatkowe, • poprawnie opowiedzieć o swoich emocjach, – zna i swobodnie stosuje różnorodne zwroty wyrażające reakcje emocjonalne, – bezbłędnie prowadzi rozmowę telefoniczną, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby poprawnie utworzyć wpis na forum klasy, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl. |
||
REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 5: ŚWIAT PRZYRODY |
|||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
||
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 40). |
|
Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. |
||
|
|||||
UMIEJĘTNOŚCI |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór. |
|
Z pomocą nauczyciela wykazuje się |
Uczeń: – rozumie większość tekstu czytanego i usłyszanych wiadomości na bazie poznanego słownictwa, – w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – na ogół poprawnie mówi o krajobrazach, które widział i które chciałby zobaczyć, najpiękniejszych miejscach w Polsce, – na ogół poprawnie mówi o pogodzie, – na ogół poprawnie wyraża i krótko uzasadnia opinię na temat problemu niedoboru świeżej wody na świecie, – na ogół bierze aktywny udział w rozmowie na temat sposobów pozyskiwania wody i racjonalnego gospodarowania wodą, – na ogół poprawnie wypowiada się na temat gospodarowania odpadami, – zna i przeważnie poprawnie stosuje pytania o pozwolenie, nakazy i zakazy, – na ogół bezbłędnie tworzy wpis na forum ekologicznym, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji. |
Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację. |
Uczeń: – rozumie szczegółowo teksty czytane i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów, – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby: • bezbłędnie opowiedzieć o krajobrazach, które widział i które chciałby zobaczyć, najpiękniejszych miejscach w Polsce i o aktualnej pogodzie, • poprawnie wyraża i wyczerpująco uzasadnia opinię na temat problemu niedoboru świeżej wody na świecie, – prawidłowo reagując na wypowiedzi rozmówcy i korzystając z szerokiego zasobu słownictwa i zwrotów, bierze aktywny udział w rozmowach na temat sposobów pozyskiwania wody i racjonalnego gospodarowania wodą oraz gospodarowania odpadami, – zna i poprawnie stosuje różnorodne pytania o pozwolenie, nakazy i zakazy, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby poprawnie utworzyć wpis na forum ekologicznym, uwzględniając wszystkie wymagane elementy i konsekwentnie stosując odpowiedni styl. |
||
REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 6: PODRÓŻOWANIE I TURYSTYKA |
|||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
||
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 48). |
|
Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. |
||
|
|||||
UMIEJĘTNOŚCI |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór. |
|
Z pomocą nauczyciela wykazuje się |
Uczeń: – rozumie większość tekstu czytanego i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa, – w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – na ogół poprawnie opowiada o sposobach podróżowania i środkach transportu, – w większości bezbłędnie opowiada o swoich doświadczeniach związanych z podróżowaniem oraz różnych problemach w trakcie podróży, – na ogół bezbłędnie wyraża opinię na temat wielkich miast, które zwiedził i które chciałby zwiedzić, – wybiera jedną z opisanych ofert i na ogół bezbłędnie i krótko uzasadnia swój wybór, – na ogół aktywnie bierze udział w rozmowie o atrakcjach turystycznych i wymarzonym wakacyjnym celu podróży, – zna i przeważnie poprawnie stosuje podstawowe zwroty (pytania i wskazówki) niezbędne do wskazania drogi, – zna i w większości poprawnie stosuje podstawowe zwroty przydatne w podróży samolotem i pociągiem, – w większości bezbłędnie pisze pocztówkę z wakacji, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji. |
Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację. |
Uczeń: – rozumie szczegółowo teksty czytane i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów, – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby: • bezbłędnie opowiedzieć o sposobach podróżowania i środkach transportu, • bezbłędnie opowiedzieć o swoich doświadczeniach związanych z podróżowaniem oraz różnych problemach w trakcie podróży, • poprawnie wyrazić opinię na temat wielkich miast, które zwiedził i które chciałby zwiedzić, • wyczerpująco uzasadnić wybór jednej z ofert, – prawidłowo reagując na wypowiedzi rozmówcy i korzystając z szerokiego zasobu słownictwa i zwrotów, bierze aktywny udział w rozmowie o atrakcjach turystycznych i wymarzonym wakacyjnym celu podróży, – zna i poprawnie stosuje różnorodne zwroty (pytania i wskazówki) niezbędne do wskazania drogi, – zna i w poprawnie stosuje różnorodne zwroty przydatne w podróży samolotem i pociągiem, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby poprawnie napisać pocztówkę z wakacji, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl. |
||
REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 7: ŻYWIENIE |
|||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
||
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 58). |
|
Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. |
||
|
|||||
UMIEJĘTNOŚCI |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości, wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie zdecydowaną większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie: prawda/fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór. |
|
Z pomocą nauczyciela wykazuje się |
Uczeń: – rozumie większość tekstu czytanego i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa, – w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – w większości poprawnie przedstawia swoje preferencje żywieniowe i opowiada o niespotykanych przyzwyczajeniach dotyczących odżywiania, – na ogół poprawnie wypowiada się na temat zdrowego i niezdrowego jedzenia, – w większości poprawnie opisuje potrawy zamawiane w restauracjach i opisuje te restauracje, – na ogół bezbłędnie, posługując się podstawowymi wyrażeniami, ogrywa rolę kelnera/gościa w scence, – na ogół bezbłędnie tworzy wpis na blogu z przepisem na ulubioną potrawę, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji. |
Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację. |
Uczeń: – rozumie szczegółowo teksty czytane i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów, – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby: • przedstawić swoje preferencje żywieniowe i opowiedzieć o niespotykanych przyzwyczajeniach dotyczących odżywiania, • poprawnie wypowiedzieć się na temat zdrowego i niezdrowego jedzenia, • poprawnie opisać potrawy zamawiane w restauracjach i opisać te restauracje, – swobodnie i poprawnie, posługując się różnorodnymi wyrażeniami, ogrywa rolę kelnera/gościa w scence, – używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur, aby poprawnie utworzyć wpis na blogu z przepisem na ulubioną potrawę, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl. |
||
REPETYTORIUM ÓSMOKLASISTY, ROZDZIAŁ 8: ZDROWIE |
|||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
||
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych, głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Zna i stosuje zdecydowaną większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 66). |
|
Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. |
||
|