- Odwiedziny: 671050
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
System oceniania
1. W ciągu półrocza przeprowadzonych będzie nie mniej niż 3 sprawdziany określające umiejętności ruchowe. Jeżeli z przyczyn losowych uczeń nie może podejść do sprawdzianu, to powinien to uczynić w najbliższym terminie.
2. W przypadku zwolnienia lekarskiego uczeń jest zobowiązany do zaliczenia sprawdzianów terminie ustalonym z nauczycielem prowadzącym.
3. Każdy uczeń ma obowiązek posiadania stroju gimnastycznego: koszulka bawełniana, spodenki, obuwie sportowe o jasnej podeszwie, dresy. Za brak stroju uczeń otrzymuje „np” zaznaczony w dzienniku „Librus”
4. Każdy uczeń otrzymuje co miesiąc ocenę za aktywność, która jest czynnym uczestnictwem w zajęciach (a nie tylko strój sportowy). Każde ”np.” to ocena niższa o jeden stopień w miesiącu /brak stroju, nie stosowanie zasad fair play/.
5. Wysiłek wkładany przez ucznia w usprawnianie się premiujemy oceną, ma ona wpływ na oceną semestralną. Każde trzy plusy za aktywność to ocena bardzo dobra w dzienniku.
6. Wiadomości możemy oceniać poprzez zadawanie pytań, sprawdzianów i prac pisemnych. Przy ocenianiu prac pisemnych stosujemy następującą skalę:
100 % - 96 % ocena celująca
95 % - 91 % ocena bardzo dobra
91 % - 71 % ocena dobra
70 % - 51 % ocena dostateczna
50 % - 31 % ocena dopuszczająca
31 % - 0 ocena niedostateczna
7. Umiejętności oceniamy poprzez zadania kontrolno – oceniające
/ sprawdzamy wybrane umiejętności ruchowe/ oraz obserwujemy ucznia w trakcie wykonywania ćwiczeń. Ocenie podlega aktywność ruchowa w minimum dwóch wybranych indywidualnych dwóch zespołowych dyscyplinach sportowych.
8. Ocena ze sprawności fizycznej powinna przede wszystkim wynikać z postępów ucznia a nie z poziomu jaki aktualnie reprezentuje / chyba że uczeń osiąga bardzo dobre wyniki/.
9. Nie wystawia się oceny niedostatecznej za próby sprawności fizycznej z wyjątkiem sytuacji w której uczeń nie podejmuje się wykonania próby lub rezygnuje z niej w trakcie i nie ma to związku z jego złym samopoczuciem psychofizycznym lub urazem.
10. Miesięczna niedyspozycja u dziewcząt nie zwalnia z zajęć wych.fiz. ale jest wskazaniem do lżejszych ćwiczeń na miarę możliwości.
11. Zwolnienia rodziców wpływają na ocenę miesięczną z aktywności
12. Krótkotrwałe zwolnienia lekarskie nie wpływają na ocenę z aktywności
Szczegółowe kryteria oceny półrocznej lub rocznej
z wychowania fizycznego
1) Ocena celująca
Ocenę celującą na pierwsze półrocze lub koniec roku szkolnego otrzymuje
uczeń, który w zakresie:
a) postawy i kompetencji społecznych (spełnia co najmniej 5
kryteriów):
jest zawsze przygotowany do zajęć wychowania fizycznego, m.in.
posiada odpowiedni strój sportowy,
nie ćwiczy na lekcjach tylko z bardzo ważnych powodów zdrowotnych,
charakteryzuje się wysokim poziomem kultury osobistej,
używa właściwych sformułowań w kontaktach interpersonalnych
z rówieśnikami w klasie oraz w stosunku do nauczyciela
czy innych pracowników szkoły,
bardzo chętnie współpracuje z nauczycielami wychowania fizycznego
na rzecz szkolnej lub środowiskowej kultury fizycznej,
reprezentuje szkołę w zawodach sportowych na poziomie powiatu, rejonu, województwa lub w zawodach ogólnopolskich,
uprawia dyscypliny lub konkurencje sportowe w innych klubach lub
sekcjach sportowych, podejmuje dowolne formy aktywności fizycznej
w czasie wolnym;
b) systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć (spełnia co
najmniej 5 kryteriów):
w trakcie miesiąca aktywnie ćwiczy w co najmniej 95–100% zajęć,
w sposób ponad bardzo dobry wykonuje wszystkie ćwiczenia
w czasie lekcji,
wzorowo pełni funkcję lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana
drużyny,
pokazuje i demonstruje większość umiejętności ruchowych,
prowadzi rozgrzewkę lub ćwiczenia kształtujące bardzo poprawnie
pod względem merytorycznym i metodycznym,
potrafi samodzielnie pod względem psychomotorycznym przygotować
się do wybranego fragmentu zajęć,
umie samodzielnie przygotować miejsce ćwiczeń,
w sposób bezwzględny stosuje zasady bezpiecznej organizacji
zajęć wychowania fizycznego,
poczuwa się do współodpowiedzialności za stan techniczny
urządzeń, przyborów i obiektów sportowych szkoły;
c) sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego (spełnia co najmniej 5
kryteriów):
zalicza wszystkie testy i próby sprawnościowe ujęte w programie
nauczania,
samodzielnie zabiega o poprawę lub uzupełnienie próby sprawnościowej,
w której nie uczestniczył z ważnych powodów osobistych,
rodzinnych lub zdrowotnych,
uzyskuje bardzo znaczny postęp w kolejnych próbach sprawnościowych,
np. w ciągu roku szkolnego,
dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego,
oblicza wskaźnik BMI,
podejmuje indywidualny program treningowy w celu poprawy
wyniku w danej próbie sprawności fizycznej;
d) aktywności fizycznej (spełnia co najmniej 5 kryteriów):
zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności ruchowych bez jakichkolwiek
błędów technicznych lub taktycznych,
ćwiczenia wykonuje zgodnie z przepisami lub zasadami obowiązującymi
w konkurencjach indywidualnych lub zespołowych,
wykonanie zadania ruchowego przez ucznia może być zawsze
przykładem i wzorem do naśladowania dla innych ćwiczących,
potrafi wykonać ćwiczenie o znacznym stopniu trudności,
wykonuje zadania ruchowe nie tylko efektownie, ale i efektywnie,
np. trafia do bramki, rzuca celnie do kosza,
stosuje opanowane umiejętności ruchowe w czasie zawodów
i rozgrywek sportowych,
stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia
w sposób znaczący wpływa na wyniki drużyn szkolnych w zawodach
i rozgrywkach różnych szczebli;
e) wiadomości (spełnia co najmniej 3 kryteria):
zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę bardzo dobrą lub
celującą,
stosuje wszystkie przepisy i zasady sportów indywidualnych
oraz zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć wychowania
fizycznego,
posiada rozległą wiedzę na temat rozwoju fizycznego i motorycznego,
wykazuje się dużym zakresem wiedzy nt. bieżących wydarzeń
sportowych w kraju i za granicą.
ma podstawową wiedzę z edukacji zdrowotnej.
2) Ocena bardzo dobra
Ocenę bardzo dobrą na pierwsze półrocze lub koniec roku szkolnego
otrzymuje uczeń, który w zakresie:
a) postawy i kompetencji społecznych (spełnia co najmniej 4
kryteria):
jest przygotowany do zajęć wychowania fizycznego, m.in. posiada
odpowiedni strój sportowy, ale sporadycznie nie bierze
udziału w lekcjach z różnych powodów,
nie ćwiczy na lekcjach tylko z bardzo ważnych powodów zdrowotnych,
rodzinnych lub osobistych,
charakteryzuje się właściwym poziomem kultury osobistej,
używa odpowiednich sformułowań w kontaktach interpersonalnych
z rówieśnikami w klasie oraz w stosunku do nauczyciela
czy innych pracowników szkoły,
chętnie współpracuje z nauczycielami wychowania fizycznego
na rzecz szkolnej lub środowiskowej kultury fizycznej,
reprezentuje szkołę w zawodach sportowych na poziomie miejskim
lub gminnym,
niekiedy podejmuje indywidualne formy aktywności fizycznej
w czasie wolnym
b) systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć (spełnia co
najmniej 4 kryteria):
w trakcie miesiąca aktywnie ćwiczy w co najmniej 90–94% zajęć,
w sposób bardzo dobry wykonuje większość ćwiczeń w czasie
lekcji,
bardzo dobrze pełni funkcję lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana
drużyny,
pokazuje i demonstruje niektóre umiejętności ruchowe,
prowadzi rozgrzewkę lub ćwiczenia kształtujące poprawnie pod
względem merytorycznym i metodycznym,
potrafi samodzielnie pod względem psychomotorycznym przygotować
się do wybranego fragmentu zajęć,
umie z pomocą nauczyciela lub współćwiczących przygotować
miejsce ćwiczeń,
stosuje zasady bezpiecznej organizacji zajęć wychowania fizycznego,
stara się dbać o stan techniczny urządzeń, przyborów i obiektów
sportowych szkoły;
c) sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego (spełnia co najmniej 4
kryteria):
zalicza prawie wszystkie testy i próby sprawnościowe ujęte
w programie nauczania,
poprawia lub uzupełnia próby sprawnościowe, w których nie
uczestniczył z ważnych powodów osobistych, rodzinnych lub
zdrowotnych za namową nauczyciela,
uzyskuje znaczny postęp w kolejnych próbach sprawnościowych,
np. w ciągu roku szkolnego,
dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego,
oblicza wskaźnik BMI,
czasami podejmuje indywidualny program treningowy w celu
poprawy wyniku w danej próbie sprawności fizycznej;
d) aktywności fizycznej (spełnia co najmniej 4 kryteria):
zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności ruchowych z niewielkimi
błędami technicznymi lub taktycznymi,
ćwiczenia wykonuje zgodnie z przepisami lub zasadami obowiązującymi
w konkurencjach indywidualnych lub zespołowych,
potrafi wykonywać ćwiczenia o dużym stopniu trudności,
wykonuje zadania ruchowe efektownie, ale nie zawsze efektywnie,
np. sporadycznie trafia do bramki czy rzuca celnie do kosza,
stosuje opanowane umiejętności ruchowe w czasie gry właściwej,
w trakcie zajęć,
stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia
wpływa na wyniki drużyn szkolnych w zawodach i rozgrywkach
różnych szczebli;
e) wiadomości (spełnia co najmniej 2 kryteria):
zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę bardzo dobrą lub
dobrą,
stosuje prawie wszystkie przepisy i zasady sportów indywidualnych
oraz zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć
wychowania fizycznego,
posiada bardzo dobrą wiedzę na temat rozwoju fizycznego i motorycznego,
wykazuje się bardzo dobrym zakresem wiedzy nt. bieżących wydarzeń
sportowych w kraju i za granicą,
ma podstawową wiedzę z edukacji zdrowotnej.
3) Ocena dobra
Ocenę dobrą na pierwsze półrocze lub koniec roku szkolnego otrzymuje
uczeń, który w zakresie:
a) postawy i kompetencji społecznych (spełnia co najmniej 3 kryteria):
jest przygotowany do zajęć wychowania fizycznego, m.in. posiada
odpowiedni strój sportowy, ale zdarza mu się nie brać udziału
w lekcjach z różnych powodów,
nie ćwiczy na lekcjach tylko z ważnych powodów zdrowotnych,
rodzinnych lub osobistych,
charakteryzuje się właściwym poziomem kultury osobistej,
nie zawsze używa odpowiednich sformułowań w kontaktach
interpersonalnych z rówieśnikami w klasie oraz w stosunku do
nauczyciela czy innych pracowników szkoły,
sporadycznie współpracuje z nauczycielami wychowania fizycznego
na rzecz szkolnej lub środowiskowej kultury fizycznej,
bierze udział w klasowych i szkolnych zawodach sportowych,
nie uczęszcza na zajęcia sportowo-rekreacyjne,
raczej nie podejmuje indywidualnych form aktywności fizycznej
w czasie wolnym,
jest aktywny w trakcie zajęć z edukacji zdrowotnej;
b) systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć (spełnia co
najmniej 3 kryteria):
w trakcie miesiąca aktywnie ćwiczy w co najmniej 85–89% zajęć,
w sposób dobry wykonuje większość ćwiczeń w czasie lekcji,
dobrze pełni funkcję lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana drużyny,
nie potrafi pokazywać i demonstrować umiejętności ruchowych,
prowadzi rozgrzewkę lub ćwiczenia kształtujące w miarę poprawnie
pod względem merytorycznym i metodycznym,
potrafi samodzielnie pod względem psychomotorycznym przygotować
się do wybranego fragmentu zajęć, ale często to przygotowanie
wymaga dodatkowych uwag i zaleceń nauczyciela,
umie z pomocą nauczyciela lub współćwiczących przygotować
miejsce ćwiczeń,
nie zawsze stosuje zasady bezpiecznej organizacji zajęć wychowania
fizycznego,
dba o stan techniczny urządzeń, przyborów i obiektów sportowych
szkoły, ale aktywność ta wymaga dodatkowej interwencji
wychowawczej prowadzącego zajęcia;
c) sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego (spełnia co najmniej 3
kryteria):
zalicza większość testów i prób sprawnościowych ujętych w programie
nauczania,
wykonuje określone próby sprawności fizycznej na ocenę dobrą,
poprawia lub uzupełnia próby sprawnościowe, w których nie
uczestniczył z ważnych powodów osobistych, rodzinnych lub
zdrowotnych za wyraźną namową nauczyciela,
uzyskuje niewielki postęp w kolejnych próbach sprawnościowych,
np. w ciągu roku szkolnego,
dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego,
oblicza wskaźnik BMI,
raczej nie podejmuje indywidualnego programu treningowego
w celu poprawy wyniku w danej próbie sprawności fizycznej;
d) aktywności fizycznej (spełnia co najmniej 3 kryteria):
zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności ruchowych z niewielkimi
błędami technicznymi lub taktycznymi,
wykonuje ćwiczenia nie zawsze zgodnie z przepisami lub zasadami
obowiązującymi w konkurencjach indywidualnych lub zespołowych,
potrafi wykonywać ćwiczenia o przeciętnym stopniu trudności,
wykonuje zadania ruchowe efektownie, ale zawsze mało efektywnie,
np. nie trafia do bramki czy nie rzuca celnie do kosza,
nie potrafi zastosować opanowanych umiejętności ruchowych
w czasie gry właściwej lub szkolnej,
stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia nie
wpływa na wyniki drużyn szkolnych w zawodach i rozgrywkach
różnych szczebli;
e) wiadomości (spełnia co najmniej 1 kryterium):
zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę dobrą,
stosuje przepisy i zasady sportów indywidualnych oraz zespołowych,
które były nauczane w trakcie zajęć wychowania fizycznego,
posiada dobrą wiedzę na temat rozwoju fizycznego i motorycznego,
wykazuje się dobrym zakresem wiedzy nt. bieżących wydarzeń
sportowych w kraju i za granicą,
ma podstawową wiedzę z edukacji zdrowotnej.
4) Ocena dostateczna
Ocenę dostateczną na pierwsze półrocze lub koniec roku szkolnego
otrzymuje uczeń, który w zakresie:
a) postawy i kompetencji społecznych (spełnia co najmniej 2
kryteria):
jest przygotowany do zajęć wychowania fizycznego, m.in. posiada
odpowiedni strój sportowy, ale często mu się zdarza nie brać
udziału w lekcjach z różnych powodów,
nie ćwiczy na lekcjach z błahych powodów zdrowotnych, rodzinnych
lub osobistych,
charakteryzuje się przeciętnym poziomem kultury osobistej,
często używa nieodpowiednich sformułowań w kontaktach interpersonalnych
z rówieśnikami w klasie oraz w stosunku do
nauczyciela czy innych pracowników szkoły,
nie współpracuje z nauczycielami wychowania fizycznego na
rzecz szkolnej lub środowiskowej kultury fizycznej,
nie bierze udziału w klasowych i szkolnych zawodach sportowych,
nie uczęszcza na zajęcia sportowo-rekreacyjne,
nigdy nie podejmuje indywidualnych form aktywności fizycznej
w czasie wolnym;
b) systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć (spełnia co
najmniej 2 kryteria):
w trakcie miesiąca aktywnie ćwiczy w co najmniej 80–84% zajęć,
w sposób dostateczny wykonuje większość ćwiczeń w czasie lekcji,
nie pełni funkcji lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana drużyny,
nie potrafi pokazywać i demonstrować umiejętności ruchowych,
nie potrafi przeprowadzić rozgrzewki lub ćwiczeń kształtujących
poprawnie pod względem merytorycznym i metodycznym,
nie potrafi samodzielnie pod względem psychomotorycznym
przygotować się do wybranego fragmentu zajęć,
umie z pomocą nauczyciela lub współćwiczących przygotować
miejsce ćwiczeń,
często nie stosuje zasad bezpiecznej organizacji zajęć wychowania
fizycznego,
dba o stan techniczny urządzeń, przyborów i obiektów sportowych
szkoły, ale aktywność ta wymaga zawsze dodatkowej interwencji
wychowawczej prowadzącego zajęcia;
c) sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego (spełnia co najmniej 2
kryteria):
zalicza tylko niektóre testy i próby sprawnościowe ujęte w programie
nauczania,
wykonuje określone próby sprawności fizycznej na ocenę dostateczną,
nie poprawia lub nie uzupełnia prób sprawnościowych, w których
nie uczestniczył z ważnych powodów osobistych, rodzinnych
lub zdrowotnych,
nie dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego,
nie oblicza wskaźnika BMI,
nie uzyskuje żadnego postępu w kolejnych próbach sprawnościowych,
np. w ciągu roku szkolnego,
nigdy nie podejmuje indywidualnego programu treningowego
w celu poprawy wyniku w danej próbie sprawności fizycznej;
d) aktywności fizycznej (spełnia co najmniej 2 kryteria):
zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności ruchowych z dużymi
błędami technicznymi lub taktycznymi,
wykonuje ćwiczenia prawie zawsze niezgodnie z przepisami lub
zasadami obowiązującymi w konkurencjach indywidualnych lub
zespołowych,
potrafi wykonywać ćwiczenia o niskim stopniu trudności,
wykonuje zadania ruchowe mało efektownie i zawsze mało efektywnie,
np. nie trafia do bramki, nie rzuca celnie do kosza,
nie potrafi zastosować opanowanych umiejętności ruchowych
w czasie gry właściwej lub szkolnej,
stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia nie
wpływa na wyniki drużyn szkolnych w zawodach i rozgrywkach
różnych szczebli;
e) wiadomości (spełnia co najmniej 1 kryterium):
zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę dostateczną,
stosuje niektóre przepisy i zasady sportów indywidualnych oraz
zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć wychowania
fizycznego,
posiada dostateczną wiedzę na temat rozwoju fizycznego i motorycznego,
wykazuje się przeciętnym zakresem wiedzy nt. bieżących wydarzeń
sportowych w środowisku lokalnym i kraju.
5) Ocena dopuszczająca
Ocenę dopuszczającą na pierwsze półrocze lub koniec roku szkolnego
otrzymuje uczeń, który w zakresie:
a) postawy i kompetencji społecznych (spełnia co najmniej 1
kryterium):
bardzo często jest nieprzygotowany do lekcji, zapomina stroju,
często nie ćwiczy na lekcjach z błahych powodów zdrowotnych,
rodzinnych lub osobistych,
charakteryzuje się niskim poziomem kultury osobistej,
bardzo często używa nieodpowiednich sformułowań w kontaktach
interpersonalnych z rówieśnikami w klasie oraz w stosunku
do nauczyciela czy innych pracowników szkoły,
nie współpracuje z nauczycielami wychowania fizycznego na
rzecz szkolnej lub środowiskowej kultury fizycznej,
nie bierze udziału w klasowych i szkolnych zawodach sportowych,
nie uczęszcza na zajęcia sportowo-rekreacyjne,
nigdy nie podejmuje indywidualnych form aktywności fizycznej
w czasie wolnym;
b) systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć (spełnia co
najmniej 1 kryterium):
w trakcie miesiąca aktywnie ćwiczy w co najmniej 70–79% zajęć,
w sposób nieudolny wykonuje większość ćwiczeń w czasie lekcji,
nie pełni funkcji lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana drużyny,
nie potrafi pokazywać i demonstrować umiejętności ruchowych,
nie potrafi przeprowadzić rozgrzewki lub ćwiczeń kształtujących
poprawnie pod względem merytorycznym i metodycznym,
nie potrafi samodzielnie pod względem psychomotorycznym
przygotować się do wybranego fragmentu zajęć,
umie z pomocą nauczyciela lub współćwiczących przygotować
miejsce ćwiczeń,
bardzo często nie stosuje zasad bezpiecznej organizacji zajęć
wychowania fizycznego, a zachowanie ucznia na lekcji może zagrażać
zdrowiu i życiu współćwiczących,
nie dba o stan techniczny urządzeń, przyborów i obiektów sportowych
szkoły;
c) sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego (spełnia co najmniej 1
kryterium):
zalicza tylko pojedyncze testy i próby sprawnościowe ujęte
w programie nauczania,
nie poprawia lub nie uzupełnia prób sprawnościowych, w których
nie uczestniczył z ważnych powodów osobistych, rodzinnych
lub zdrowotnych,
nie uzyskuje żadnego postępu w kolejnych próbach sprawnościowych,
np. w ciągu roku szkolnego,
nie dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego,
nie oblicza wskaźnika BMI,
nigdy nie podejmuje indywidualnego programu treningowego
w celu poprawy wyniku w danej próbie sprawności fizycznej;
d) aktywności fizycznej (spełnia co najmniej 1 kryterium):
zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności ruchowych z rażącymi
błędami technicznymi lub taktycznymi,
wykonuje ćwiczenia zawsze niezgodnie z przepisami lub zasadami
obowiązującymi w konkurencjach indywidualnych lub zespołowych,
potrafi wykonywać ćwiczenia o bardzo niskim stopniu trudności,
wykonuje zadania ruchowe mało efektownie i zawsze mało efektywnie,
np. nie trafia do bramki czy nie rzuca celnie do kosza,
nie potrafi zastosować opanowanych umiejętności ruchowych
w czasie gry właściwej lub szkolnej,
stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia nie
wpływa na wyniki drużyn szkolnych w zawodach i rozgrywkach
różnych szczebli;
e) wiadomości (spełnia co najmniej 1 kryterium):
zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę dopuszczającą,
stosuje niektóre przepisy i zasady sportów indywidualnych oraz
zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć wychowania
fizycznego,
posiada niewielką wiedzę na temat rozwoju fizycznego i motorycznego,
wykazuje się niskim zakresem wiedzy nt. bieżących wydarzeń
sportowych w środowisku lokalnym i kraju.
6) Ocena niedostateczna
Ocenę niedostateczną na pierwsze półrocze lub koniec roku szkolnego
otrzymuje uczeń, który w zakresie:
a) postawy i kompetencji społecznych:
prawie zawsze jest nieprzygotowany do lekcji, zapomina stroju,
bardzo często nie ćwiczy na lekcjach z błahych powodów zdrowotnych,
rodzinnych lub osobistych,
charakteryzuje się bardzo niskim poziomem kultury osobistej,
zachowuje się wulgarnie w stosunku do nauczyciela oraz innych
pracowników szkoły,
nie współpracuje z nauczycielami wychowania fizycznego na
rzecz szkolnej lub środowiskowej kultury fizycznej,
nie bierze udziału w klasowych i szkolnych zawodach sportowych,
nie uczęszcza na zajęcia sportowo-rekreacyjne,
nigdy nie podejmuje indywidualnych form aktywności fizycznej
w czasie wolnym;
b) systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć:
w trakcie miesiąca aktywnie ćwiczy poniżej 70% obowiązkowych
zajęć,
w sposób bardzo nieudolny wykonuje większość ćwiczeń w czasie
lekcji,
nie pełni funkcji lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana drużyny,
nie potrafi pokazywać i demonstrować umiejętności ruchowych,
nie potrafi przeprowadzić rozgrzewki lub ćwiczeń kształtujących
poprawnie pod względem merytorycznym i metodycznym,
nie potrafi samodzielnie pod względem psychomotorycznym
przygotować się do wybranego fragmentu zajęć,
nigdy nie przygotowuje miejsca ćwiczeń,
nigdy nie stosuje zasad bezpiecznej organizacji zajęć wychowania
fizycznego, a zachowanie ucznia na lekcji zawsze zagraża
zdrowiu, a nawet życiu współćwiczących,
nie dba o stan techniczny urządzeń, przyborów i obiektów sportowych
szkoły, a nawet często je niszczy i dewastuje;
c) sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego:
nie zalicza większości testów i prób sprawnościowych ujętych
w programie nauczania,
nie poprawia lub nie uzupełnia prób sprawnościowych, w których
nie uczestniczył z ważnych powodów osobistych, rodzinnych
lub zdrowotnych,
nie uzyskuje żadnego postępu w kolejnych próbach sprawnościowych,
np. w ciągu roku szkolnego,
nigdy nie podejmuje indywidualnego programu treningowego
w celu poprawy wyniku w danej próbie sprawności fizycznej;
d) aktywności fizycznej:
zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności ruchowych z bardzo
rażącymi błędami technicznymi lub taktycznymi,
wykonuje ćwiczenia zawsze niezgodnie z przepisami lub zasadami
obowiązującymi w konkurencjach indywidualnych lub zespołowych,
nie potrafi wykonywać ćwiczeń nawet o bardzo niskim stopniu
trudności,
wykonuje zadania ruchowe mało efektownie i zawsze mało efektywnie,
np. nie trafia do bramki, nie rzuca celnie do kosza,
nie potrafi zastosować opanowanych umiejętności ruchowych
w czasie gry właściwej lub szkolnej,
stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia nie
wpływa na wyniki drużyn szkolnych w zawodach i rozgrywkach
różnych szczebli;
e) wiadomości:
zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę niedostateczną,
stosuje niektóre przepisy i zasady sportów indywidualnych oraz
zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć wychowania
fizycznego,
posiada niedostateczną wiedzę na temat rozwoju fizycznego
i motorycznego,
wykazuje się niedostatecznym zakresem wiedzy nt. bieżących
wydarzeń sportowych w środowisku lokalnym i kraju.
Postanowienia końcowe
1. Zwolnienia lekarskie nie powodują obniżenia oceny za nieodpowiednią
postawę ucznia, kompetencje społeczne oraz systematyczny
udział w lekcjach.
2. Wszystkie oceny cząstkowe podlegają poprawie w terminie uzgodnionym
z nauczycielem.
3. Ocena poprawiona jest oceną ostateczną.
4. Uczeń ma prawo wykonania danego ćwiczenia stosownie do swoich
możliwości, np. obniżona wysokość przyrządu.
5. Po dłuższej absencji chorobowej lub innej związanej, np. z sytuacją
rodzinną, uczeń nie ma obowiązku zaliczenia programu, który był
realizowany w tym okresie, ale nie może uzyskać na koniec roku oceny celującej lub bardzo dobrej.