- Odwiedziny: 671265
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO KLASA 7
1. POZIOM KOMPETENCJI JĘZYKOWEJ WG ESOKJ – A1, KTÓRA JEST MOŻLIWA DO OSIĄGNIĘCIA
W WYNIKU REALIZACJI PODRĘCZNIKA MIT LINKS! 1
WIEDZA |
RECEPCJA |
PRODUKCJA |
INTERAKCJA |
MEDIACJA |
Uczeń posługuje się zakresem środków językowych pozwalających mu na realizację działań językowych w wybranych aspektach następujących bloków tematycznych:
|
SŁUCHANIE: Uczeń rozumie znane mu słowa i bardzo podstawowe wyrażenia dotyczące jego, jego rodziny i bezpośredniego otoczenia, gdy tempo wypowiedzi jest wolne a wymowa wyraźna. CZYTANIE: Uczeń rozumie znane nazwy, słowa i bardzo proste zdania, np. na tablicach informacyjnych i plakatach lub w katalogach. |
MÓWIENIE: Uczeń używa prostych wyrażeń i zdań, aby opisać miejsce, w którym mieszka oraz ludzi, których zna. PISANIE: Uczeń pisze krótki, prosty tekst na widokówce, np. z pozdrowieniami z wakacji, wypełnia formularze (np. w hotelu) z danymi osobowymi, takimi jak nazwisko, adres, obywatelstwo. |
MÓWIENIE: Uczeń bierze udział w rozmowie pod warunkiem, że rozmówca jest gotów powtarzać lub inaczej formułować swoje myśli, mówiąc wolniej oraz pomagając mu ująć w słowa to, co usiłuje opowiedzieć. Uczeń formułuje proste pytania dotyczące najlepiej mu znanych tematów lub najpotrzebniejszych spraw i odpowiadać na tego typu pytania. |
- |
Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia i bardzo proste wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada, oraz odpowiadać na tego typu pytania. Potrafi przedstawiać siebie i innych. Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy. |
Ogólne kryteria oceniania
|
POZIOM PODSTAWOWY |
POZIOM PONADPODSTAWOWY |
||||
OCENA NIEDOSTATECZNA |
OCENA DOPUSZCZAJĄCA |
OCENA DOSTATECZNA |
OCENA DOBRA |
OCENA BARDZO DOBRA |
OCENA CELUJĄCA |
|
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
|
Wiadomości: środki językowe fonetyka ortografia |
Uczeń nie spełnia większości kryteriów, by otrzymać ocenę dopuszczającą, tj. nie opanował podstawowej wiedzy i nie potrafi wykonać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela. Braki w wiadomościach i umiejętnościach są na tyle rozległe, że uniemożliwiają mu naukę na kolejnych etapach. |
• zna ograniczoną liczbę podstawowych słów i wyrażeń • popełnia liczne błędy w ich zapisie i wymowie • zna proste, elementarne gramatycznie, wprowadzone przez nauczyciela środki językowe • popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne we wszystkich typach zadań |
• zna część wprowadzonych słów i wyrażeń • popełnia sporo błędów w ich zapisie i wymowie • zna większość wprowadzonych struktur gramatycznych • popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych w trudniejszych zadaniach |
• zna większość wprowadzonych słów i wyrażeń • zwykle poprawnie je zapisuje i wymawia • zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne • popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne |
• zna wszystkie wprowadzone słowa i wyrażenia • poprawnie je zapisuje i wymawia • zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne • popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić |
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który w wysokim stopniu opanował wiedzę i umiejętności określone programem nauczania.*
*W świetle obowiązujących przepisów ocena ucznia ma wynikać ze stopnia przyswojenia przez niego treści wynikających z podstawy programowej. Ustalenie wymagań na ocenę celującą należy do nauczyciela, ale muszą one być zgodne z prawem. Jeżeli uczeń wykazuje zainteresowanie poszerzaniem wiedzy, można go za to nagrodzić dodatkowo, ale wiedza wykraczająca poza program nie może być elementem koniecznym do uzyskania oceny celującej - art. 44b ust. 3 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198, 2203 i 2361)
|
Umiejętności |
Recepcja • rozumie polecenia nauczyciela, w bardzo ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na słuchanie – rozumie pojedyncze słowa • rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów, w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na czytanie
|
Recepcja • rozumie polecenia nauczyciela • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie |
Recepcja • rozumie polecenia nauczyciela • poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie |
Recepcja • rozumie polecenia nauczyciela • poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie • zwykle potrafi uzasadnić swoje odpowiedzi |
||
Produkcja • wypowiedzi ucznia nie są płynne i są b. krótkie • u. przekazuje i uzyskuje niewielką część istotnych informacji • wypowiedzi są w dużym stopniu nielogiczne i niespójne • u. stosuje niewielki zakres słownictwa i struktur • u. popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne, które mogą zakłócać komunikację |
Produkcja • wypowiedzi nie są zbyt płynne, ale mają dostateczną długość • u. przekazuje i uzyskuje większość istotnych informacji • wypowiedzi są częściowo nielogiczne i niespójne • u. stosuje słownictwo i struktury odpowiednie do formy wypowiedzi • popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych, które nie zakłócają jednak komunikacji |
Produkcja • wypowiedzi i prace pisemne są dość płynne i mają odpowiednią długość • u. przekazuje i uzyskuje wszystkie istotne informacje • wypowiedzi są logiczne i w miarę spójne • u. stosuje adekwatne do tematu słownictwo i struktury • popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, które nie zakłócają komunikacji • pisząc, uczeń stosuje odpowiednią formę i styl |
Produkcja • wypowiedzi/prace pisemne są płynne i mają odpowiednią długość • u. przekazuje i uzyskuje wszystkie wymagane informacje • wypowiedzi są logiczne i spójne • u. stosuje bogate słownictwo i struktury • popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne • u. stosuje odpowiednią formę i styl |
ROZDZIAŁ 1: HALLO! |
||||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
||
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
||
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Uczeń zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości. |
Uczeń zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty. |
||
W niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach. Popełnia liczne błędy. |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji. |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. |
|||
|
||||||
RECEPCJA |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite oraz internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości oraz internacjonalizmy i wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
||
PRODUKCJA |
Z pomocą nauczyciela wykazuje się w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje niesamodzielnie zadania. |
|
Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację: przedstawia w innej formie, charakteryzuje, hierarchizuje, wnioskuje, porządkuje. |
|
||
INTERAKCJA |
W interakcji posługuje się tylko odtworzonymi z pamięci schematami pytań i odpowiedzi dot. jego osoby. Reaguje i tworzy proste, krótkie pytania zapamiętane lub wyćwiczone drylami językowymi. |
|
Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. Sprawnie komunikuje się (popełnia błędy niezakłócające komunikacji) w zakresie omawianych tematów, jeśli dotyczą one sytuacji typowych, podobnych do przerobionych w ramach zajęć lekcyjnych. |
|
||
Uczeń rozwiązuje TEST NR 1 (Cyfrowa Biblioteka Nauczyciela – ePanel) |
||||||
ROZDZIAŁ 2: TASCHENGELD |
||||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
||
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
||
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Uczeń zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi stosuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Uczeń zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty. |
||
W niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach. Popełnia liczne błędy. |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji. |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. |
|||
|
|
RECEPCJA |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite oraz internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości oraz internacjonalizmy i wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
PRODUKCJA |
Z pomocą nauczyciela wykazuje się w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje niesamodzielnie zadania. |
|
Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym sprawną komunikację: przedstawia w innej formie, charakteryzuje, hierarchizuje, wnioskuje, porządkuje. |
|
INTERAKCJA |
W interakcji posługuje się tylko odtworzonymi z pamięci schematami pytań, zdań dotyczących jego osoby. Reaguje i tworzy proste, krótkie pytania zapamiętane lub wyćwiczone drylami językowymi. |
|
Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. Sprawnie komunikuje się (popełnia błędy niezakłócające komunikacji) w zakresie omawianych tematów, jeśli dotyczą one sytuacji typowych, podobnych do przerobionych w ramach zajęć lekcyjnych. |
|
Uczeń rozwiązuje TEST NR 2 (Cyfrowa Biblioteka Nauczyciela – ePanel) |
||||
ROZDZIAŁ 3: SCHULE |
||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Uczeń zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Uczeń zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty. |
W niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach. Popełnia liczne błędy. |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji. |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. |
|
1. Nazwy dni tygodnia, przedmiotów i przyborów szkolnych oraz ocen 2. Nazwy aktywności i czynności w czasie lekcji 3. Odmiana formy czasownika möchte- 5. Budowa zdania współrzędnie złożonego ze spójnikiem denn 6. Tryb rozkazujący |
||||
RECEPCJA |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite oraz internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości oraz internacjonalizmy i wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
PRODUKCJA |
Z pomocą nauczyciela wykazuje się w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje niesamodzielnie zadania. |
|
Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację: przedstawia w innej formie, charakteryzuje, hierarchizuje, wnioskuje, porządkuje. |
|
INTERAKCJA |
W interakcji posługuje się tylko odtworzonymi z pamięci schematami pytań, zdań dotyczących jego osoby. Reaguje i tworzy proste, krótkie pytania zapamiętane lub wyćwiczone drylami językowymi. |
|
Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. Sprawnie komunikuje się (popełnia błędy niezakłócające komunikacji) w zakresie omawianych tematów, jeśli dotyczą one sytuacji typowych, podobnych do przerobionych w ramach zajęć lekcyjnych. |
|
Uczeń rozwiązuje TEST NR 3 (Cyfrowa Biblioteka Nauczyciela – ePanel) |
ROZDZIAŁ 4: MEINE WELT |
||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Uczeń zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości. W jego wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Uczeń zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty. |
W niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach. Popełnia liczne błędy. |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji. |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. |
|
|
||||
RECEPCJA |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie i pospolite oraz internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości oraz internacjonalizmy i wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
PRODUKCJA |
Z pomocą nauczyciela wykazuje się w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje niesamodzielnie zadania. |
|
Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację: przedstawia w innej formie, charakteryzuje, hierarchizuje, wnioskuje, porządkuje. |
|
INTERAKCJA |
W interakcji posługuje się tylko odtworzonymi z pamięci schematami pytań, zdań dotyczących jego osoby. Reaguje i tworzy proste, krótkie pytania zapamiętane lub wyćwiczone drylami językowymi. |
Wie alt ist deine Kollegin? Wie sieht dein Freund aus? Welche Möbel hast du in deinem Zimmer?
|
Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. Sprawnie komunikuje się (popełnia błędy niezakłócające komunikacji) w zakresie omawianych tematów, jeśli dotyczą one sytuacji typowych, podobnych do przerobionych w ramach zajęć lekcyjnych. |
|
Uczeń rozwiązuje TEST NR 4 (Cyfrowa Biblioteka Nauczyciela – ePanel) |
||||
ROZDZIAŁ 5: FAMILIE |
||||
OCENA |
DOPUSZCZAJĄCA
|
DOSTATECZNA
|
DOBRA
|
BARDZO DOBRA
|
|
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH |
WIEDZA: środków językowych |
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela. |
Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby. |
Uczeń zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań. |
Uczeń zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty. |
W niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach. Popełnia liczne błędy. |
Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. |
W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji. |
Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach i własnych wypowiedziach. |
|
|
||||
RECEPCJA |
Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite oraz internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Rozumie w tekstach czytanych i słuchanych słowa o wysokim stopniu pospolitości, łatwości oraz internacjonalizmy i wybrane zdania. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa. W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Rozumie szczegółowo teksty i komunikaty słowne w zakresie omawianych tematów. Poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
PRODUKCJA |
Z pomocą nauczyciela wykazuje się w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje niesamodzielnie zadania. |
|
Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację: przedstawia w innej formie, charakteryzuje, hierarchizuje, wnioskuje, porządkuje. |
|
INTERAKCJA |
W interakcji posługuje się tylko odtworzonymi z pamięci schematami pytań, zdań dotyczących jego osoby. Reaguje i tworzy proste, krótkie pytania zapamiętane lub wyćwiczone drylami językowymi. |
|
Wykazuje się umiejętnościami wyższymi od wymaganych na ocenę dostateczną, ale niższymi niż są oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. Sprawnie komunikuje się (popełnia błędy niezakłócające komunikacji) w zakresie omawianych tematów, jeśli dotyczą one sytuacji typowych, podobnych do przerobionych w ramach zajęć lekcyjnych.
|
|
Uczeń rozwiązuje TEST NR 5 (Cyfrowa Biblioteka Nauczyciela – ePanel) |