Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu

Wymagania na poszczególne oceny w klasie VII

WYMAGANIA EDUKACYJNE NA POSZCZEGÓLNE OCENY

JĘZYK ANGIELSKI

KSIĄŻKA „ENGLISH CLASS A2+”

KLASA VII

 

                        1. POZIOM KOMPETENCJI JĘZYKOWEJ WG ESOKJ A2+, KTÓRA JEST MOŻLIWA DO OSIĄGNIĘCIA W WYNIKU REALIZACJI PODRĘCZNIKA English Class A2+

 

WIEDZA

UMIEJĘTNOŚCI                                                                               

 

RECEPCJA

PRODUKCJA

 

Uczeń posługuje się zakresem środków językowych pozwalających mu na realizację działań językowych  w wybranych aspektach następujących bloków tematycznych:

 

  • Time for culture
  • Friends and family
  • Animal magic
  • New technology
  • My home, my town
  • Take care
  • Shopping around
  • Learning to work
  • Close to nature

 

SŁUCHANIE:

 

Uczeń potrafi zrozumieć wyrażenia
 i najczęściej używane słowa dotyczące
go osobiście, jego rodziny i bezpośredniego otoczenia, gdy tempo wypowiedzi jest wolne a wymowa wyraźna, potrafi zrozumieć główny sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.

 

CZYTANIE:

 

Uczeń potrafi czytać bardzo krótkie, proste teksty. Potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach dotyczących życia codziennego, takich jak ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady jazdy. Rozumie krótkie, proste listy prywatne.

 

 

MÓWIENIE:

 

 Uczeń potrafi posłużyć się ciągiem wyrażeń i zdań, by w prosty sposób opisać swoją rodzinę, innych ludzi, warunki życia, swoje wykształcenie.

 

PISANIE:

 

Uczeń potrafi pisać krótkie i proste notatki lub wiadomości wynikające z doraźnych potrzeb. Potrafi napisać bardzo prosty list prywatny.

Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia związane z najistotniejszymi sprawami (np.: podstawowe informacje dotyczące rozmówcy, jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy). Potrafi porozumiewać się w typowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i powtarzające się. Potrafi w prosty sposób opisywać środowisko, z którego się wywodzi i bezpośrednie otoczenie, a także wypowiadać się w sposób bardzo prosty na tematy związane z najważniejszymi potrzebami.

 

       

 

Kryteria oceniania ogólne

 

 

POZIOM PODSTAWOWY

POZIOM PONADPODSTAWOWY

OCENA

NIEDOSTATECZNA

OCENA

DOPUSZCZAJĄCA

OCENA

DOSTATECZNA

OCENA

DOBRA

OCENA

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

Wiadomości: środki językowe

fonetyka

ortografia

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń nie spełnia większości kryteriów, by otrzymać ocenę dopuszczającą, tj. nie opanował podstawowej wiedzy
 i nie potrafi wykonać zadań
o elementarnym stopniu trudności nawet  z pomocą nauczyciela.

Braki w wiadomościach
i umiejętnościach są na tyle rozległe, że uniemożliwiają mu naukę na kolejnych etapach.

 

 

Uczeń:

• zna ograniczoną liczbę podstawowych słów
i wyrażeń,

• popełnia liczne błędy
w ich zapisie i wymowie,

• zna proste, elementarne struktury gramatyczne wprowadzone przez nauczyciela,

• popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne we wszystkich typach zadań.

Uczeń:

• zna dużą część wprowadzonych słów
i wyrażeń,

• popełnia błędy w ich zapisie i wymowie,

• zna większość wprowadzonych struktur gramatycznych,

• popełnia błędy leksykalno-gramatycznych
w trudniejszych zadaniach.

Uczeń:

• zna większość wprowadzonych słów
i wyrażeń,

• zwykle poprawnie je zapisuje i wymawia,

• zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne,

• popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne.

Uczeń:

• zna wszystkie wprowadzone słowa
i wyrażenia,

• poprawnie je zapisuje
i wymawia,

• zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne,

• popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić.

Umiejętności

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na słuchanie – rozumie pojedyncze słowa,

• rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów, w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na czytanie.

 

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie
i słuchanie.

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie
i słuchanie,

• zwykle potrafi uzasadnić swoje odpowiedzi.

 

Produkcja

•wypowiedzi ucznia nie są płynne i są bardzo krótkie: wyrazy, pojedyncze zdania,
w formie pisemnej dwa - trzy zdania,

• uczeń przekazuje
i uzyskuje niewielką część istotnych informacji,

• wypowiedzi ucznia są w znacznym stopniu nielogiczne i niespójne,

• uczeń stosuje niewielki zakres poznanego słownictwa oraz struktur,

• uczeń popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne, które mogą zakłócać komunikację.

 

Produkcja

•wypowiedzi ucznia nie są zbyt płynne, ale mają dostateczną długość,

• uczeń przekazuje

i uzyskuje większość istotnych informacji,

• wypowiedzi ucznia są czasami nielogiczne
i niespójne,

• uczeń stosuje słownictwo i struktury odpowiednie do formy wypowiedzi,

• uczeń popełnia błędy leksykalno-gramatycznych, które nie zakłócają jednak komunikacji.

 

Produkcja

• wypowiedzi ucznia są dość płynne, a jego prace pisemne mają odpowiednią długość,

• uczeń przekazuje
i uzyskuje wszystkie istotne informacje,

• wypowiedzi ucznia są logiczne i w miarę spójne,

• uczeń stosuje adekwatne do tematu słownictwo oraz struktury,

• uczeń popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, nie zakłócające komunikacji,

• uczeń stosuje odpowiednią formę i styl.

Produkcja

• wypowiedzi i prace pisemne ucznia są płynne i mają odpowiednią długość,

• uczeń przekazuje
i uzyskuje wszystkie wymagane informacje,

• wypowiedzi ucznia są logiczne i spójne,

• uczeń stosuje bogate słownictwo i struktury,

• uczeń popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne,

• uczeń stosuje odpowiednią formę i styl.

 

 

 

 

Stopień opanowania materiału podzielony na poszczególne rozdziały podręcznika:

 

 

 

Niedostateczny – uczeń nie spełnia kryteriów stopnia dopuszczającego

 

Bardzo dobry – uczeń spełnia wyższe kryteria niż te określone stopniem dobrym

 

 

English Class A2+, rozdział 1: Time for culture

 

 

STOPIEŃ

 

DOPUSZCZAJĄCY

 

 

DOSTATECZNY

 

DOBRY

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

 

  1. członkowie rodziny
  2. formy spędzania czasu wolnego
  3. przedmioty nauczania
  4. umiejętności i zainteresowania
  5. uczucia i emocje
  6. popularne zawody
  7. dziedziny kultury
  8. twórcy i ich dzieła
  9. czynnościżyciacodziennego
  10. media
  11. korzystanie z urządzeń technicznych i technologii informacyjno-komunikacyjnych
  12. dane personalne
  13. życie prywatne
  14. czas Present Simple
  15. przysłówki częstotliwości
  16. struktura gerund

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

  • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,
  • reaguje adekwatnie na zadawane pytania, reaguje na polecenia i rozumie instrukcje,
  • udziela podstawowych informacji o sobie i ludziach ze swojego otoczenia
  • wita się i żegna używając bardzo podstawowych zwrotów,
  • użwając prostych zwrotów opisuje swoje upodobania i zainteresowania oraz formy spędzania czasu wolnego,
  • pyta o dane rozmówcy oraz odpowiada na pytania o swoje dane personalne,
  • korzysta z podręcznika, aby formułować pytania i wypowiedzi,
  • zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów,
  • zazwyczaj stosuje poprawny styl wypowiedzi.

 

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

English Class A2+, rozdział 2: Friends and family

 

STOPIEŃ

 

 

DOPUSZCZAJĄCY

 

DOSTATECZNY

 

DOBRY

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

 

  1. wygląd zewnętrzny
  2. rzeczy osobiste
  3. czynności życia codziennego
  4. uczucia i emocje
  5. rodzina
  6. konflikty i problemy
  7. cechy charakteru
  8. znajomi i przyjaciele
  9. umiejętności i zainteresowania
  10. formy spędzania czasu wolnego
  11. czas Present Simple
  12. czas Present Continuous
  13. przymiotniki zakończone na -ing i -ed
  14. przyimki związane z czasem

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

  • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,
  • przedstawia siebie i inne osoby, opisuje ludzi używając prostych struktur,
  • opisuje swoje upodobania używając prostych struktur,
  • wzorując się na podręczniku i używając bardzo podstawowych zwrotów opowiada o wykonywanych czynnościach,
  • wyraża opinie, uczucia i emocje używając prostych konstrukcji,
  • udziela prostych informacji o sobie,
  • zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

 

 

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

English Class A2+, rozdział 3: Animal magic

 

 

STOPIEŃ

 

 

DOPUSZCZAJĄCY

 

DOSTATECZNY

 

DOBRY

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

 

  1. zwierzęta
  2. formy spędzania czasu wolnego
  3. okresy życia
  4. cechy charakteru
  5. życie prywatne
  6. problemy
  7. zawody i czynności z nimi związane
  8. styl życia
  9. książki
  10. świat przyrody
  11. czas Past Simple dla czasownika 'to be' oraz czasowników regularnych
  12. czas Present Simple do opisu stanów i doświadczeń

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

  • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,
  • w prostych zdaniach opisuje zwierzęta,
  • wzorując się na podręczniku w prostych zdaniach opowiada o wydarzeniach z przeszłości,
  • wzorując się na podręczniku i używając poznanych zwrotów prowadzi krótką rozmowę,
  •  opisuje cechy charakteru używając prostych struktur,
  • wyraża opinie, uczucia i emocje używając prostych konstrukcji z podręcznika,
  • udziela bardzo prostych informacji o innych ludziach,
  • zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

English Class A2+, rozdział 4: New technology

 

 

STOPIEŃ

 

 

DOPUSZCZAJĄCY

 

DOSTATECZNY

 

DOBRY

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

 

  1. formy spędzania czasu wolnego
  2. korzystanie z  podstawowych urządzeń technicznych i technologii informacyjno-komunikacyjnych
  3. konflikty i problemy
  4. wynalazki,
  5. czas Past simple z czasownikami nieregularnymi
  6. różne formy czasowników
  7. zdania przydawkowe

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

  • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,
  • w prostych zdaniach opisuje swoje upodobania korzystając z tekstu w podręczniku,
  • krótko opowiada o zjawiskach i doświadczeniach używając prostych struktur,
  • wzorując się na podręczniku w prostej formie opisuje swoje upodobania,
  •  udziela prostych informacji na temat wydarzeń z przeszłości,
  • wyraża opinie, uczucia i emocje używając bardzo prostych konstrukcji,
  • w prostych zdaniach, wzorując się na podręczniku opisuje wybranych ludzi,
  • w bardzo prostych zdaniach opisuje najnowsze rozwiązania technologiczne,
  • zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

English Class A2+, rozdział 5: My home, my town

 

 

STOPIEŃ

 

 

DOPUSZCZAJĄCY

 

DOSTATECZNY

 

DOBRY

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

 

  1. pomieszczenia i wyposażenie domu
  2. obowiązki domowe
  3. konflikty i problemy
  4. uczucia i emocje
  5. zwiedzanie
  6. miejsca w mieście
  7. podróżowanie
  8. miejsca zamieszkania,
  9. czas Present Simple do opisu miejsc oraz swoich obowiązków
  10. czasowniki modalne 'can', 'have to' i 'must'
  11. przysłówki sposobu

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

 

Uczeń:

  • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,
  • w prostych zdaniach opisuje miejsca, zadaje proste pytania dotyczące ciekawych miejscowości, popełnia liczne błędy,
  • w prostych zdaniach udziela prostych informacji o swoich obowiązkach,
  • proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje używając prostych konstrukcji,
  • prosi o radę i udziela rady używając bardzo prostych konstrukcji,
  • nawiązuje kontakty towarzyskie stosując proste zwroty grzecznościowe wzorując się na podręczniku,
  • zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

English Class A2+, rozdział 6: Take care

 

 

STOPIEŃ

 

 

DOPUSZCZAJĄCY

 

DOSTATECZNY

 

DOBRY

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

 

  1. części ciała
  2. choroby i urazy
  3. artykuły spożywcze
  4. zdrowie
  5. posiłki i ich przygotowanie
  6. nawyki żywieniowe
  7. miejsce zamieszkania
  8. czasy Present Simple i Past Simple i używa ich do opisywania doświadczeń
  9. rzeczowniki policzalne i niepoliczalne i określenia ilości
  10. czas Past Continuous
  11. czasowniki frazowe

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

  • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,
  • w prostych zdaniach, wzorując się na podręczniku  opisuje swoje upodobania i nawyki żywieniowe,
  • korzystając z podręcznika opowiada o swoich doświadczeniach związanych z urazami i wypadkami,
  • prostymi zdaniami i korzystając z podręcznika udziela prostych informacji o swoich dolegliwościach i chorobach,
  • prostymi zdaniami odpowiada na pytania dotyczące samopoczucia i stanu zdrowia,
  • korzystając z tekstu w podręczniku, używając prostych zwrotów pisze ofertę pracy,
  • zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

English Class A2+, rozdział 7: Shopping around

 

 

STOPIEŃ

 

 

DOPUSZCZAJĄCY

 

DOSTATECZNY

 

DOBRY

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

 

  1. zakupy i usługi
  2. rodzaje sklepów
  3. towary i ich cechy
  4. formy spędzania czasu wolnego
  5. środki płatnicze
  6. miejsca w mieście
  7. czas Present Simple do opisu sklepów i produktów
  8. czas Present Continuous i konstrukcję going to do wyrażania planów i intencji
  9. czas Past Simple do przedstawienia wydarzeń
  10. stopniowanie przymiotników

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

  • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,
  • w prostych zdaniach opisuje sklepy, zadaje proste pytania dotyczące produktów,
  • krótko opisuje produkty,
  • prostymi zdaniami opisuje centra handlowe w swojej okolicy,
  • korzystając z wyrażeń z podręcznika opisuje zagadnienia związane z kieszonkowym,
  • prostymi zdaniami wyraża swoje opinie na temat kieszonkowego,
  • korzystając z podręcznika, w bardzo prostych zdaniach propoonuje i przyjmuje propozycje,
  • wzorując się na podręczniku zaprasza, przyjmuje lub odrzuca zaproszenie,
  • zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

English Class A2+, rozdział 8: Learning to work

 

 

STOPIEŃ

 

 

DOPUSZCZAJĄCY

 

DOSTATECZNY

 

DOBRY

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

 

  1. popularne zawody i związane z nimi czynności i obowiązki
  2. wybór zawodu
  3. uczenie się
  4. edukacja, szkoła
  5. oceny szkolne
  6. uczucia i emocje
  7. rodzina
  8. praca
  9. zakupy i usługi
  10. czas Present Simple do opisu czynności związane z wykonywaniem konkretnych zawodów
  11. czas Future Simple do wyrażania przewidywań na przyszłość
  12. czas Past Simple do przedstawiania wydarzeń
  13. pierwszy tryb warunkowy
  14. związki przymiotników z przyimkami
  15. różne konstrukcje służące do wyrażania przyszłości

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

  • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,
  • w prostych zdaniach udziela informacji na temat poznanych zawodów oraz krótko opisuje czynności z nimi związane,
  • korzystając ze zwrotów z podręcznika przedstawia swoje plany zawodowe,
  • w prostych zdaniach wyraża przewidywania na przyszłość,
  • opisuje zagadnienia związane ze szkołą używając bardzo prostych zwrotów,
  • korzystając z podręcznika i używając bardzo prostych zwrotów  wyraża upodobania, opinie, uczucia i emocje,
  • korzystając z podręcznika i używając bardzo prostych zwrotów prosi o radę i udziela rady,
  • korzystając z podręcznika i używając bardzo prostych zwrotów zaprasza, przyjmuje lub odrzuca zaproszenie,
  • zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

English Class A2+, rozdział 9: Close to nature

 

 

STOPIEŃ

 

 

DOPUSZCZAJĄCY

 

DOSTATECZNY

 

DOBRY

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

 

  1. świat przyrody
  2. podróżowanie i turystyka
  3. krajobrazy
  4. dyscypliny sportowe
  5. sprzęt sportowy i uprawianie sportu
  6. wydarzenia
  7. czas Present Simple do opisu miejsc
  8. czas Past Simple doopisu doświadczeń
  9. czas Present Perfect do przekazywania informacji o ostatnich wydarzeniach
  10. różnica w użyciu czasu Past Simple i Present Perfect

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

  • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,
  • w prostych zdaniach opisuje miejsca ciekawe turystycznie,
  • prostymi zdaniami opowiada o swoich doświadczeniach związanych z podróżowaniem,
  • używając prostych zdań opowiada o wydarzeniach z przeszłości,
  • używając bardzo prostego języka wyraża opinie, uczucia i emocje używając prostych konstrukcji,
  • wzorując się na tekście z podręcznika pyta o pozwolenie,
  • korzystając z podręcznika i używając bardzo prostego języka wyraża prośby,
  • opisuje swoje upodobania, uczucia i emocje używając bardzo prostych struktur,
  • zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

– udziela prostych informacji o problemach związanych z ochroną śrdowiska

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższy

 

 
szkolnastrona.pl