- Odwiedziny: 670899
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
Wymagania na poszczególne oceny w klasie V
WYMAGANIA EDUKACYJNE NA POSZCZEGÓLNE OCENY JĘZYK ANGIELSKI KSIĄŻKA „STEPS PLUS” KLASA V |
|
Welcome |
||||
CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
OCENA |
|||
BARDZO DOBRA |
DOBRA |
DOSTATECZNA |
||
Opis miejsc |
Uczeń w sposób płynny opisuje dom i jego pomieszczenia, położenie różnych przedmiotów , mebli i sprzętów, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje dom i jego pomieszczenia, położenie różnych przedmiotów , mebli i sprzętów, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje dom i jego pomieszczenia, położenie różnych przedmiotów , mebli i sprzętów, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Opis ludzi |
Uczeń w sposób płynny opisuje ludzi i ich umiejętności, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje ludzi i ich umiejętności, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje ludzi i ich umiejętności, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Rozumienie wypowiedzi |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale Welcome i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale Welcome i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale Welcome i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów. |
|
Reagowanie ustne
|
Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, właściwie i zrozumiale reaguje w sytuacjach komunikacyjnych związanych z przedstawianiem siebie i innych osób, podawaniem informacji związanych z danymi osobowymi, dotyczących między innymi pochodzenia i miejsca zamieszkania. |
Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, w miarę zrozumiale i adekwatnie reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z przedstawianiem siebie i innych osób, podawaniem informacji związanych z danymi osobowymi, dotyczących między innymi pochodzenia i miejsca zamieszkania, popełniając niewielkie błędy językowe. |
Uczeń uczestniczy w bardzo prostej rozmowie, reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z przedstawianiem siebie i innych osób, podawaniem informacji związanych z danymi osobowymi, dotyczących między innymi pochodzenia i miejsca zamieszkania , często wzorując się na modelu rozmowy i korzystając z pomocy nauczyciela, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Opis przedmiotów/zwierząt |
Uczeń w sposób płynny opisuje różne zwierzęta, uwzględniając ich wygląd i umiejętności, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje różne zwierzęta, uwzględniając ich wygląd i umiejętności, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje różne zwierzęta, uwzględniając ich wygląd i umiejętności, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Uzyskiwanie informacji |
Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z położeniem różnych przedmiotów i osób w domu, miejscem wykonywania różnych czynności dnia codziennego, posiadaniem różnych przedmiotów i zwierząt. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z położeniem różnych przedmiotów i osób w domu, miejscem wykonywania różnych czynności dnia codziennego, posiadaniem różnych przedmiotów i zwierząt, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z położeniem różnych przedmiotów i osób w domu, miejscem wykonywania różnych czynności dnia codziennego, posiadaniem różnych przedmiotów i zwierząt, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Gramatyka i słownictwo |
Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału Welcome (w tym, m.in., nazwy członków rodziny, nazwy części domu i pomieszczeń, mebli, nazwy czynności higienicznych, nazwy owoców, warzyw i innych produktów żywnościowych), twierdzenia, pytania i przeczenia z czasownikiem to be, czasownik have got, czasownik can, przyimki miejsca, zaimki dopełnieniowe (object pronouns), zaimki osobowe. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału Welcome (w tym, m.in., nazwy członków rodziny, nazwy części domu i pomieszczeń, mebli, nazwy czynności higienicznych, nazwy owoców, warzyw i innych produktów żywnościowych), twierdzenia, pytania i przeczenia z czasownikiem to be, czasownik have got, czasownik can, przyimki miejsca, zaimki dopełnieniowe (object pronouns), zaimki osobowe, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału Welcome (w tym, m.in., nazwy członków rodziny, nazwy części domu i pomieszczeń, mebli, nazwy czynności higienicznych, nazwy owoców, warzyw i innych produktów żywnościowych), twierdzenia, pytania i przeczenia z czasownikiem to be, czasownik have got, czasownik can, przyimki miejsca, zaimki dopełnieniowe (object pronouns), zaimki osobowe, popełniając liczne błędy. |
|
UNIT 1 |
||||
CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
OCENA |
|||
BARDZO DOBRA |
DOBRA |
DOSTATECZNA |
||
Opis ludzi |
Uczeń w sposób płynny opisuje siebie i inne osoby, uwzględniając ubiór, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje siebie i inne osoby, uwzględniając ubiór, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje siebie i inne osoby, uwzględniając ubiór, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Rozumienie wypowiedzi |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 1 |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 1 |
|
Reagowanie ustne |
Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, właściwie i zrozumiale reaguje w sytuacjach komunikacyjnych związanych z uzyskiwaniem i podawaniem ogólnych informacji na swój temat. |
Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, w miarę zrozumiale i adekwatnie reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z uzyskiwaniem i podawaniem ogólnych informacji na swój temat, popełniając niewielkie błędy językowe. |
Uczeń uczestniczy w bardzo prostej rozmowie, reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z uzyskiwaniem i podawaniem ogólnych informacji na swój temat, często wzorując się na modelu rozmowy i korzystając z pomocy nauczyciela, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Uzyskiwanie informacji |
Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z czynnościami wykonywanymi w wolnym czasie. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z czynnościami wykonywanymi w wolnym czasie, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z czynnościami wykonywanymi w wolnym czasie, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Gramatyka i słownictwo |
Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 1 (w tym, m.in., nazwy ubrań, czynności wykonywanych w wolnym czasie, codziennych czynności), czas present simple, przysłówki częstotliwości, czasownik have got. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 1 (w tym, m.in., nazwy ubrań, czynności wykonywanych w wolnym czasie, codziennych czynności), czas present simple, przysłówki częstotliwości, czasownik have got, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 1 (w tym, m.in., nazwy ubrań, czynności wykonywanych w wolnym czasie, codziennych czynności), czas present simple, przysłówki częstotliwości, czasownik have got, popełniając liczne błędy. |
|
Tworzenie tekstu pisemnego |
Uczeń tworzy opis swojego przyjaciela, uwzględniając podstawowe informacje na jego/jej temat, wygląd, zainteresowania, upodobania itp., pisze zaproszenie na urodziny, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi. |
Uczeń tworzy opis swojego przyjaciela, uwzględniając podstawowe informacje na jego/jej temat, wygląd, zainteresowania, upodobania itp., pisze zaproszenie na urodziny, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl. |
Uczeń tworzy opis swojego przyjaciela, uwzględniając podstawowe informacje na jego/jej temat, wygląd, zainteresowania, upodobania itp., pisze zaproszenie na urodziny, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl. |
|
UNIT 2 |
||||
CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
OCENA |
|||
BARDZO DOBRA |
DOBRA |
DOSTATECZNA |
||
Opis miejsc |
Uczeń w sposób płynny opisuje różne pomieszczenia, stosując różnorodne słownictwo, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje różne pomieszczenia, stosując w miarę różnorodne słownictwo, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje różne pomieszczenia, stosując podstawowe słownictwo, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Porównywanie |
Uczeń w sposób płynny porównuje swoją szkołę ze szkołą opisaną w przeczytanym tekście, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń porównuje swoją szkołę ze szkołą opisaną w przeczytanym tekście, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń porównuje swoją szkołę ze szkołą opisaną w przeczytanym tekście, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Rozumienie wypowiedzi |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 2 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 2 |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 2 |
|
Zachowania społeczne i interakcja |
Uczeń oferuje, zamawia jedzenie i napoje w restauracji lub barze, stosując właściwe formy grzecznościowe, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń oferuje, zamawia jedzenie i napoje w restauracji lub barze, stosując właściwe formy grzecznościowe i popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń oferuje, zamawia jedzenie i napoje w restauracji lub barze, stosując częściowo odpowiednie formy grzecznościowe, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Uzyskiwanie informacji |
Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z przebywaniem różnych osób w pomieszczeniach szkolnych, przedmiotami i osobami znajdującymi się w określonych pomieszczeniach. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z przebywaniem różnych osób w pomieszczeniach szkolnych, przedmiotami i osobami znajdującymi się w określonych pomieszczeniach, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z przebywaniem różnych osób w pomieszczeniach szkolnych, przedmiotami i osobami znajdującymi się w określonych pomieszczeniach, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Gramatyka i słownictwo |
Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 2 (w tym, m.in., nazwy pomieszczeń w szkole, nazwy przedmiotów szkolnych, nazwy mebli i elementów wyposażenia, nazwy napojów i jedzenia, produktów spożywczych), some, any, przedimki a/an, konstrukcję There is/There are, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 2 (w tym, m.in., nazwy pomieszczeń w szkole, nazwy przedmiotów szkolnych, nazwy mebli i elementów wyposażenia, nazwy napojów i jedzenia, produktów spożywczych), some, any, przedimki a/an, konstrukcję There is/There are, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 2 (w tym, m.in., nazwy pomieszczeń w szkole, nazwy przedmiotów szkolnych, nazwy mebli i elementów wyposażenia, nazwy napojów i jedzenia, produktów spożywczych), some, any, przedimki a/an, konstrukcję There is/There are, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, popełniając liczne błędy. |
|
Tworzenie tekstu pisemnego |
Uczeń opisuje swoją szkołę i pomieszczenia w niej się znajdujące, przygotowuje projekt menu do szkolnej stołówki, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi. |
Uczeń opisuje swoją szkołę i pomieszczenia w niej się znajdujące, przygotowuje projekt menu do szkolnej stołówki, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl. |
Uczeń opisuje swoją szkołę i pomieszczenia w niej się znajdujące, przygotowuje projekt menu do szkolnej stołówki, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl. |
|
Opis czynności |
Uczeń w sposób płynny opisuje sposób przygotowania wybranej potrawy, uwzględniając ilość potrzebnych składników, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje sposób przygotowania wybranej potrawy, uwzględniając ilość potrzebnych składników, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje sposób przygotowania wybranej potrawy, uwzględniając ilość potrzebnych składników, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
UNIT 3 |
||||
CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
OCENA |
|||
BARDZO DOBRA |
DOBRA |
DOSTATECZNA |
||
Opis upodobań |
Uczeń w sposób płynny opisuje swoje upodobania muzyczne oraz ulubionych wykonawców muzycznych, wyraża swoje upodobania na temat koncertów i musicali, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje swoje upodobania muzyczne oraz ulubionych wykonawców muzycznych, wyraża swoje upodobania na temat koncertów i musicali, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje swoje upodobania muzyczne oraz ulubionych wykonawców muzycznych, wyraża swoje upodobania na temat koncertów i musicali, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Rozumienie wypowiedzi |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 3 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 3 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 3 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów. |
|
Opis ludzi |
Uczeń w sposób płynny opisuje wybraną gwiazdę muzyki, uwzględniając podstawowe informacje na jej temat, wygląd oraz swoją opinię, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje wybraną gwiazdę muzyki, uwzględniając podstawowe informacje na jej temat, wygląd oraz swoją opinię, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje wybraną gwiazdę muzyki, uwzględniając podstawowe informacje na jej temat, wygląd oraz swoją opinię, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Zachowania społeczne i interakcja |
Uczeń sugeruje i proponuje różne formy spędzenia czasu i reaguje na takie propozycje zgadzając się lub udzielając odmowy, stosując właściwe formy grzecznościowe, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń sugeruje i proponuje różne formy spędzenia czasu i reaguje na takie propozycje zgadzając się lub udzielając odmowy, stosując właściwe formy grzecznościowe i popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń sugeruje i proponuje różne formy spędzenia czasu i reaguje na takie propozycje zgadzając się lub udzielając odmowy, stosując częściowo odpowiednie formy grzecznościowe, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Gramatyka i słownictwo |
Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 3 (w tym, m.in., nazwy gatunków muzycznych, instrumentów muzycznych, nazwy czynności wykonywanych w wolnym czasie), czas present continuous. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 3 (w tym, m.in., nazwy gatunków muzycznych, instrumentów muzycznych, nazwy czynności wykonywanych w wolnym czasie), czas present continuous, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 3 (w tym, m.in., nazwy gatunków muzycznych, instrumentów muzycznych, nazwy czynności wykonywanych w wolnym czasie), czas present continuous, popełniając liczne błędy. |
|
Tworzenie tekstu pisemnego |
Uczeń tworzy pisemny opis wybranej gwiazdy muzyki, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi. |
Uczeń tworzy pisemny opis wybranej gwiazdy muzyki, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl. |
Uczeń tworzy pisemny opis wybranej gwiazdy muzyki, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl. |
|
UNIT 4 |
||||
CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
OCENA |
|||
BARDZO DOBRA |
DOBRA |
DOSTATECZNA |
||
Opis czynności |
Uczeń w sposób płynny opisuje czynności odbywające się w momencie mówienia, sposoby korzystania z komputera, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje czynności odbywające się w momencie mówienia, sposoby korzystania z komputera, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje czynności odbywające się w momencie mówienia, sposoby korzystania z komputera, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Rozumienie wypowiedzi |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 4 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 4 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 4 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów. |
|
Reagowanie ustne |
Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, właściwie i zrozumiale reaguje w sytuacjach komunikacyjnych związanych z robieniem zakupów w sklepie elektronicznym i pytaniem o cenę. |
Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, w miarę zrozumiale i adekwatnie reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z robieniem zakupów w sklepie elektronicznym i pytaniem o cenę, popełniając niewielkie błędy językowe. |
Uczeń uczestniczy w bardzo prostej rozmowie, reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z robieniem zakupów w sklepie elektronicznym i pytaniem o cenę, często wzorując się na modelu rozmowy i korzystając z pomocy nauczyciela, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.. |
|
Uzyskiwanie informacji |
Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z przynależnością różnych przedmiotów, wykonywanymi w danej chwili czynnościami, korzystaniem z różnych urządzeń elektronicznych. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z przynależnością różnych przedmiotów, wykonywanymi w danej chwili czynnościami, korzystaniem z różnych urządzeń elektronicznych, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z przynależnością różnych przedmiotów, wykonywanymi w danej chwili czynnościami, korzystaniem z różnych urządzeń elektronicznych, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Gramatyka i słownictwo |
Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 4 (w tym, m.in., słownictwo związane z komputerami i technologią informacyjno-komunikacyjną, wyrażenia związane z robieniem zakupów), czas present simple, czas present continuous, zaimki dzierżawcze, przedimki a/an i the, spójnik because. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 4 (w tym, m.in., słownictwo związane z komputerami i technologią informacyjno-komunikacyjną, wyrażenia związane z robieniem zakupów), czas present simple, czas present continuous, zaimki dzierżawcze, przedimki a/an i the, spójnik because, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 4 (w tym, m.in., słownictwo związane z komputerami i technologią informacyjno-komunikacyjną, wyrażenia związane z robieniem zakupów), czas present simple, czas present continuous, zaimki dzierżawcze, przedimki a/an i the, spójnik because, popełniając liczne błędy. |
|
Tworzenie tekstu pisemnego |
Uczeń pisze tekst na temat korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w codziennym życiu, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi. |
Uczeń pisze tekst na temat korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w codziennym życiu, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl. |
Uczeń pisze tekst na temat korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w codziennym życiu, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl. |
|
Wyrażanie opinii |
Uczeń w sposób płynny wyraża i uzasadnia swoją opinię na temat różnych technologii informacyjno-komunikacyjnych i cyfrowej szkoły, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych technologii informacyjno-komunikacyjnych i cyfrowej szkoły, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych technologii informacyjno-komunikacyjnych i cyfrowej szkoły, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
UNIT 5 |
||||
CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
OCENA |
|||
BARDZO DOBRA |
DOBRA |
DOSTATECZNA |
||
Opis miejsc |
Uczeń w sposób płynny opisuje krajobraz, miejsca geograficzne, uwzględniając jego elementy oraz swoją opinię na jego temat, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje krajobraz, miejsca geograficzne, uwzględniając jego elementy oraz swoją opinię na jego temat, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje krajobraz, miejsca geograficzne, uwzględniając jego elementy oraz swoją opinię na jego temat, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Rozumienie wypowiedzi |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 5 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 5 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 5 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów. |
|
Uzyskiwanie informacji |
Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z cechami zwierząt, ludzi i miejsc. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z cechami zwierząt, ludzi i miejsc, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z cechami zwierząt, ludzi i miejsc, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Gramatyka i słownictwo |
Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 5 (w tym, m.in., nazwy elementów krajobrazu), spójnik because, przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 5 (w tym, m.in., nazwy elementów krajobrazu), spójnik because, przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 5 (w tym, m.in., nazwy elementów krajobrazu), spójnik because, przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym, popełniając liczne błędy. |
|
Tworzenie tekstu pisemnego |
Uczeń tworzy pisemny opis ilustracji przedstawiającej miejsce geograficzne, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi. |
Uczeń tworzy pisemny opis ilustracji przedstawiającej miejsce geograficzne, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl. |
Uczeń tworzy pisemny opis ilustracji przedstawiającej miejsce geograficzne, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl. |
|
Wyrażanie opinii |
Uczeń w sposób płynny wyraża i uzasadnia swoją opinię na temat różnych niebezpiecznych zwierząt, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych niebezpiecznych zwierząt, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych niebezpiecznych zwierząt, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
UNIT 6 |
||||
CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
OCENA |
|||
BARDZO DOBRA |
DOBRA |
DOSTATECZNA |
||
Opis miejsc |
Uczeń w sposób płynny opisuje położenie różnych miejsc w mieście, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje położenie różnych miejsc w mieście, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje położenie różnych miejsc w mieście, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Rozumienie wypowiedzi |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 6 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 6 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 6 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów. |
|
Porównywanie |
Uczeń w sposób płynny porównuje swoje miasto i inne miasta, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń porównuje swoje miasto i inne miasta, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń porównuje swoje miasto i inne miasta, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Reagowanie ustne |
Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, właściwie i zrozumiale reaguje w sytuacjach komunikacyjnych związanych z pytaniem o drogę i wskazywaniem drogi. |
Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, w miarę zrozumiale i adekwatnie reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z pytaniem o drogę i wskazywaniem drogi, popełniając niewielkie błędy językowe. |
Uczeń uczestniczy w bardzo prostej rozmowie, reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z pytaniem o drogę i wskazywaniem drogi, często wzorując się na modelu rozmowy i korzystając z pomocy nauczyciela, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.. |
|
Gramatyka i słownictwo |
Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 6 (w tym, m.in., nazwy miejsc i instytucji w mieście), przyimki miejsca, konstrukcję There is/There are w czasie teraźniejszym i przeszłym,czasownik to be w czasie past simple. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 6 (w tym, m.in., nazwy miejsc i instytucji w mieście), przyimki miejsca, konstrukcję There is/There are w czasie teraźniejszym i przeszłym,czasownik to be w czasie past simple, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 6 (w tym, m.in., nazwy miejsc i instytucji w mieście), przyimki miejsca, konstrukcję There is/There are w czasie teraźniejszym i przeszłym,czasownik to be w czasie past simple, popełniając liczne błędy. |
|
Tworzenie tekstu pisemnego |
Uczeń tworzy pisemny opis miasta lub miejscowości, w której mieszka, uwzględniając możliwości spędzania w niej różnych form aktywności, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi. |
Uczeń tworzy pisemny opis miasta lub miejscowości, w której mieszka, uwzględniając możliwości spędzania w niej różnych form aktywności, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl. |
Uczeń tworzy pisemny opis miasta lub miejscowości, w której mieszka, uwzględniając możliwości spędzania w niej różnych form aktywności, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl. |
|
UNIT 7 |
||||
CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
OCENA |
|||
BARDZO DOBRA |
DOBRA |
DOSTATECZNA |
||
Opis ludzi |
Uczeń w sposób płynny opisuje osobę, którą podziwia, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje osobę, którą podziwia, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje osobę, którą podziwia, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Rozumienie wypowiedzi |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 7 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 7 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 7 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów. |
|
Zachowania społeczne i interakcja |
Uczeń prowadzi krótką rozmowę telefoniczną, podczas której proponuje wspólne spędzenie czasu, stosując właściwe formy grzecznościowe, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń prowadzi krótką rozmowę telefoniczną, podczas której proponuje wspólne spędzenie czasu, stosując właściwe formy grzecznościowe i popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń wita się, żegna i przedstawia siebie i prowadzi krótką rozmowę telefoniczną, podczas której proponuje wspólne spędzenie czasu, stosując częściowo odpowiednie formy grzecznościowe, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Uzyskiwanie informacji |
Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z planami zawodowymi. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z planami zawodowymi, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z planami zawodowymi, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Gramatyka i słownictwo |
Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 7 (w tym, m.in., nazwy zawodów i miejsc ich wykonywania, historią i atrakcjami turystycznymi w Londynie), czas past simple, czasowniki regularne i nieregularne. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 7 (w tym, m.in., nazwy zawodów i miejsc ich wykonywania, historią i atrakcjami turystycznymi w Londynie), czas past simple, czasowniki regularne i nieregularne, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 7 (w tym, m.in., nazwy zawodów i miejsc ich wykonywania, historią i atrakcjami turystycznymi w Londynie), czas past simple, czasowniki regularne i nieregularne, popełniając liczne błędy. |
|
Tworzenie tekstu pisemnego |
Uczeń pisze list prywatny o niezwykle spędzonym dniu, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi. |
Uczeń pisze list prywatny o niezwykle spędzonym dniu, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl. |
Uczeń pisze list prywatny o niezwykle spędzonym dniu, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl. |
|
Wyrażanie opinii |
Uczeń w sposób płynny wyraża i uzasadnia swoją opinię na temat różnych zawodów, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych zawodów, nie popełniając większych błędów, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych zawodów, nie popełniając większych błędów, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
UNIT 8 |
||||
CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
OCENA |
|||
BARDZO DOBRA |
DOBRA |
DOSTATECZNA |
||
Rozumienie wypowiedzi |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 8 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 8 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy. |
Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 8 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów. |
|
Opis czynności |
Uczeń w sposób płynny opisuje czynności i wydarzenia z przeszłości, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń opisuje czynności i wydarzenia z przeszłości, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń opisuje czynności i wydarzenia z przeszłości, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Zachowania społeczne i interakcja |
Uczeń rozmawia na temat minionych wakacji, stosując właściwe formy grzecznościowe, nie popełniając większych błędów. |
Uczeń rozmawia na temat minionych wakacji, stosując właściwe formy grzecznościowe i popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń rozmawia na temat minionych wakacji, stosując częściowo odpowiednie formy grzecznościowe, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Uzyskiwanie informacji |
Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z wykonywanymi w przeszłości czynnościami i wydarzeniami z przeszłości. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z wykonywanymi w przeszłości czynnościami i wydarzeniami z przeszłości, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi. |
Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z wykonywanymi w przeszłości czynnościami i wydarzeniami z przeszłości, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi. |
|
Gramatyka i słownictwo |
Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 8 (w tym, m.in., nazwy państw, narodowości, słownictwo związane z podróżowaniem i turystyką), czas past simple, przysłówki. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 8 (w tym, m.in., nazwy państw, narodowości, słownictwo związane z podróżowaniem i turystyką), czas past simple, przysłówki, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 8 (w tym, m.in., nazwy państw, narodowości, słownictwo związane z podróżowaniem i turystyką), czas past simple, przysłówki, popełniając liczne błędy. |
|
Tworzenie tekstu pisemnego |
Uczeń pisze list e-mail, w którym opisuje poznaną ekscytujące wydarzenie, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi. |
Uczeń pisze list e-mail, w którym opisuje poznaną ekscytujące wydarzenie, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl. |
Uczeń pisze list e-mail, w którym opisuje poznaną ekscytujące wydarzenie, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl. |
|
OCENA DOPUSZCZAJĄCA:
Uczeń nie spełnia kryteriów oceny dostatecznej.
Ponadto uczeń:
• zna ograniczoną liczbę podstawowych słów i wyrażeń,
• popełnia liczne błędy w ich zapisie i wymowie,
• zna proste, elementarne struktury gramatyczne wprowadzone przez nauczyciela,
• popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne we wszystkich typach zadań,
• rozumie polecenia nauczyciela,
• w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na słuchanie – rozumie pojedyncze słowa,
• rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów, w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na czytanie,
•wypowiedzi ucznia nie są płynne i są bardzo krótkie: wyrazy, pojedyncze zdania, w formie pisemnej dwa lub trzy zdania,
• uczeń przekazuje i uzyskuje niewielką część istotnych informacji,
• wypowiedzi ucznia są w znacznym stopniu nielogiczne i niespójne,
• uczeń stosuje niewielki zakres poznanego słownictwa oraz struktur,
• uczeń popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne, które mogą zakłócać komunikację.
UCZNIA CHARAKTERYZUJE NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
- Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.
- Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych.
- Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.
OCENA NIEDOSTATECZNA:
- Uczeń nie spełnia większości kryteriów, by otrzymać ocenę dopuszczającą, tj. nie opanował podstawowej wiedzy i nie potrafi wykonać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela.
- Braki w wiadomościach i umiejętnościach są na tyle rozległe, że uniemożliwiają mu naukę na kolejnych etapach.