Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu

Wymagania na poszczególne oceny w klasie V

WYMAGANIA EDUKACYJNE NA POSZCZEGÓLNE OCENY

JĘZYK ANGIELSKI

KSIĄŻKA „STEPS PLUS”

KLASA V

 

Welcome

 

CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

OCENA

 

BARDZO DOBRA

DOBRA

DOSTATECZNA

Opis miejsc

Uczeń w sposób płynny opisuje dom i jego pomieszczenia, położenie różnych przedmiotów , mebli i sprzętów, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje dom i jego pomieszczenia, położenie różnych przedmiotów , mebli i sprzętów, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje dom i jego pomieszczenia, położenie różnych przedmiotów , mebli i sprzętów, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Opis ludzi

Uczeń w sposób płynny opisuje ludzi i ich umiejętności, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje ludzi i ich umiejętności, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje ludzi i ich umiejętności, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Rozumienie wypowiedzi

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale Welcome i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale Welcome i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale Welcome i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów.

Reagowanie ustne

 

Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, właściwie i zrozumiale reaguje w sytuacjach komunikacyjnych związanych z przedstawianiem siebie i innych osób, podawaniem informacji związanych z danymi osobowymi, dotyczących między innymi pochodzenia i miejsca zamieszkania.

Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, w miarę zrozumiale i adekwatnie reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z przedstawianiem siebie i innych osób, podawaniem informacji związanych z danymi osobowymi, dotyczących między innymi pochodzenia i miejsca zamieszkania, popełniając niewielkie błędy językowe.

Uczeń uczestniczy w bardzo prostej rozmowie, reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z przedstawianiem siebie i innych osób, podawaniem informacji związanych z danymi osobowymi, dotyczących między innymi pochodzenia i miejsca zamieszkania , często wzorując się na modelu rozmowy i korzystając z pomocy nauczyciela, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Opis przedmiotów/zwierząt

Uczeń w sposób płynny opisuje różne zwierzęta, uwzględniając ich wygląd i umiejętności, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje różne zwierzęta, uwzględniając ich wygląd i umiejętności, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje różne zwierzęta, uwzględniając ich wygląd i umiejętności, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Uzyskiwanie informacji

Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z położeniem różnych przedmiotów i osób w domu, miejscem wykonywania różnych czynności dnia codziennego, posiadaniem różnych przedmiotów i zwierząt.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z położeniem różnych przedmiotów i osób w domu, miejscem wykonywania różnych czynności dnia codziennego, posiadaniem różnych przedmiotów i zwierząt, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z położeniem różnych przedmiotów i osób w domu, miejscem wykonywania różnych czynności dnia codziennego, posiadaniem różnych przedmiotów i zwierząt, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału Welcome (w tym, m.in., nazwy członków rodziny, nazwy części domu i pomieszczeń, mebli, nazwy czynności higienicznych, nazwy owoców, warzyw i innych produktów żywnościowych), twierdzenia, pytania i przeczenia z czasownikiem to be, czasownik have got, czasownik can, przyimki miejsca, zaimki dopełnieniowe (object pronouns), zaimki osobowe.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału Welcome (w tym, m.in., nazwy członków rodziny, nazwy części domu i pomieszczeń, mebli, nazwy czynności higienicznych, nazwy owoców, warzyw i innych produktów żywnościowych), twierdzenia, pytania i przeczenia z czasownikiem to be, czasownik have got, czasownik can, przyimki miejsca, zaimki dopełnieniowe (object pronouns), zaimki osobowe, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału Welcome (w tym, m.in., nazwy członków rodziny, nazwy części domu i pomieszczeń, mebli, nazwy czynności higienicznych, nazwy owoców, warzyw i innych produktów żywnościowych), twierdzenia, pytania i przeczenia z czasownikiem to be, czasownik have got, czasownik can, przyimki miejsca, zaimki dopełnieniowe (object pronouns), zaimki osobowe, popełniając liczne błędy.

UNIT 1

 

CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

OCENA

 

BARDZO DOBRA

DOBRA

DOSTATECZNA

Opis ludzi

Uczeń w sposób płynny opisuje siebie i inne osoby, uwzględniając ubiór, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje siebie i inne osoby, uwzględniając ubiór, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje siebie i inne osoby, uwzględniając ubiór, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Rozumienie wypowiedzi

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo
i środki językowe uwzględnione w rozdziale 1 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 1
i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 1
i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów.

Reagowanie ustne

Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, właściwie i zrozumiale reaguje w sytuacjach komunikacyjnych związanych z uzyskiwaniem i podawaniem ogólnych informacji na swój temat.

Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, w miarę zrozumiale i adekwatnie reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z uzyskiwaniem i podawaniem ogólnych informacji na swój temat, popełniając niewielkie błędy językowe.

Uczeń uczestniczy w bardzo prostej rozmowie, reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z uzyskiwaniem i podawaniem ogólnych informacji na swój temat, często wzorując się na modelu rozmowy i korzystając z pomocy nauczyciela, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Uzyskiwanie informacji

Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z czynnościami wykonywanymi w wolnym czasie.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z czynnościami wykonywanymi w wolnym czasie, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z czynnościami wykonywanymi w wolnym czasie, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 1 (w tym, m.in., nazwy ubrań, czynności wykonywanych w wolnym czasie, codziennych czynności), czas present simple, przysłówki częstotliwości, czasownik have got.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 1 (w tym, m.in., nazwy ubrań, czynności wykonywanych w wolnym czasie, codziennych czynności), czas present simple, przysłówki częstotliwości, czasownik have got, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 1 (w tym, m.in., nazwy ubrań, czynności wykonywanych w wolnym czasie, codziennych czynności), czas present simple, przysłówki częstotliwości, czasownik have got, popełniając liczne błędy.

Tworzenie tekstu pisemnego

Uczeń tworzy opis swojego przyjaciela, uwzględniając podstawowe informacje na jego/jej temat, wygląd, zainteresowania, upodobania itp., pisze zaproszenie na urodziny, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi.

Uczeń tworzy opis swojego przyjaciela, uwzględniając podstawowe informacje na jego/jej temat, wygląd, zainteresowania, upodobania itp., pisze zaproszenie na urodziny, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl.

Uczeń tworzy opis swojego przyjaciela, uwzględniając podstawowe informacje na jego/jej temat, wygląd, zainteresowania, upodobania itp., pisze zaproszenie na urodziny, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl.

UNIT 2

 

CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

OCENA

 

BARDZO DOBRA

DOBRA

DOSTATECZNA

Opis miejsc

Uczeń w sposób płynny opisuje różne pomieszczenia, stosując różnorodne słownictwo, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje różne pomieszczenia, stosując w miarę różnorodne słownictwo, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje różne pomieszczenia, stosując podstawowe słownictwo, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Porównywanie

Uczeń w sposób płynny porównuje swoją szkołę ze szkołą opisaną w przeczytanym tekście, nie popełniając większych błędów.

Uczeń porównuje swoją szkołę ze szkołą opisaną w przeczytanym tekście, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń porównuje swoją szkołę ze szkołą opisaną w przeczytanym tekście, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Rozumienie wypowiedzi

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 2 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 2
i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 2
i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów.

Zachowania społeczne i interakcja

Uczeń oferuje, zamawia jedzenie i napoje w restauracji lub barze, stosując właściwe formy grzecznościowe, nie popełniając większych błędów.

Uczeń oferuje, zamawia jedzenie i napoje w restauracji lub barze, stosując właściwe formy grzecznościowe i popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń oferuje, zamawia jedzenie i napoje w restauracji lub barze, stosując częściowo odpowiednie formy grzecznościowe, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Uzyskiwanie informacji

Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z przebywaniem różnych osób w pomieszczeniach szkolnych, przedmiotami i osobami znajdującymi się w określonych pomieszczeniach.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z przebywaniem różnych osób w pomieszczeniach szkolnych, przedmiotami i osobami znajdującymi się w określonych pomieszczeniach, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z przebywaniem różnych osób w pomieszczeniach szkolnych, przedmiotami i osobami znajdującymi się w określonych pomieszczeniach, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 2 (w tym, m.in., nazwy pomieszczeń w szkole, nazwy przedmiotów szkolnych, nazwy mebli i elementów wyposażenia, nazwy napojów i jedzenia, produktów spożywczych), some, any, przedimki a/an, konstrukcję There is/There are, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 2 (w tym, m.in., nazwy pomieszczeń w szkole, nazwy przedmiotów szkolnych, nazwy mebli i elementów wyposażenia, nazwy napojów i jedzenia, produktów spożywczych), some, any, przedimki a/an, konstrukcję There is/There are, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 2 (w tym, m.in., nazwy pomieszczeń w szkole, nazwy przedmiotów szkolnych, nazwy mebli i elementów wyposażenia, nazwy napojów i jedzenia, produktów spożywczych), some, any, przedimki a/an, konstrukcję There is/There are, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, popełniając liczne błędy.

Tworzenie tekstu pisemnego

Uczeń opisuje swoją szkołę i pomieszczenia w niej się znajdujące, przygotowuje projekt menu do szkolnej stołówki, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi.

Uczeń opisuje swoją szkołę i pomieszczenia w niej się znajdujące, przygotowuje projekt menu do szkolnej stołówki, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl.

Uczeń opisuje swoją szkołę i pomieszczenia w niej się znajdujące, przygotowuje projekt menu do szkolnej stołówki, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl.

Opis czynności

Uczeń w sposób płynny opisuje sposób przygotowania wybranej potrawy, uwzględniając ilość potrzebnych składników, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje sposób przygotowania wybranej potrawy, uwzględniając ilość potrzebnych składników, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje sposób przygotowania wybranej potrawy, uwzględniając ilość potrzebnych składników, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

UNIT 3

 

CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

OCENA

 

BARDZO DOBRA

DOBRA

DOSTATECZNA

Opis upodobań

Uczeń w sposób płynny opisuje swoje upodobania muzyczne oraz ulubionych wykonawców muzycznych, wyraża swoje upodobania na temat koncertów i musicali, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje swoje upodobania muzyczne oraz ulubionych wykonawców muzycznych, wyraża swoje upodobania na temat koncertów i musicali, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje swoje upodobania muzyczne oraz ulubionych wykonawców muzycznych, wyraża swoje upodobania na temat koncertów i musicali, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Rozumienie wypowiedzi

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 3 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 3 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 3 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów.

Opis ludzi

Uczeń w sposób płynny opisuje wybraną gwiazdę muzyki, uwzględniając podstawowe informacje na jej temat, wygląd oraz swoją opinię, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje wybraną gwiazdę muzyki, uwzględniając podstawowe informacje na jej temat, wygląd oraz swoją opinię, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje wybraną gwiazdę muzyki, uwzględniając podstawowe informacje na jej temat, wygląd oraz swoją opinię, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Zachowania społeczne i interakcja

Uczeń sugeruje i proponuje różne formy spędzenia czasu i reaguje na takie propozycje zgadzając się lub udzielając odmowy, stosując właściwe formy grzecznościowe, nie popełniając większych błędów.

Uczeń sugeruje i proponuje różne formy spędzenia czasu i reaguje na takie propozycje zgadzając się lub udzielając odmowy, stosując właściwe formy grzecznościowe i popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń sugeruje i proponuje różne formy spędzenia czasu i reaguje na takie propozycje zgadzając się lub udzielając odmowy, stosując częściowo odpowiednie formy grzecznościowe, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 3 (w tym, m.in., nazwy gatunków muzycznych, instrumentów muzycznych, nazwy czynności wykonywanych w wolnym czasie), czas present continuous.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 3 (w tym, m.in., nazwy gatunków muzycznych, instrumentów muzycznych, nazwy czynności wykonywanych w wolnym czasie), czas present continuous, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 3 (w tym, m.in., nazwy gatunków muzycznych, instrumentów muzycznych, nazwy czynności wykonywanych w wolnym czasie), czas present continuous, popełniając liczne błędy.

Tworzenie tekstu pisemnego

Uczeń tworzy pisemny opis wybranej gwiazdy muzyki, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi.

Uczeń tworzy pisemny opis wybranej gwiazdy muzyki, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl.

Uczeń tworzy pisemny opis wybranej gwiazdy muzyki, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl.

UNIT 4

 

CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

OCENA

 

BARDZO DOBRA

DOBRA

DOSTATECZNA

Opis czynności

Uczeń w sposób płynny opisuje czynności odbywające się w momencie mówienia, sposoby korzystania z komputera, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje czynności odbywające się w momencie mówienia, sposoby korzystania z komputera, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje czynności odbywające się w momencie mówienia, sposoby korzystania z komputera, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Rozumienie wypowiedzi

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 4 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 4 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 4 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów.

Reagowanie ustne

Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, właściwie i zrozumiale reaguje w sytuacjach komunikacyjnych związanych z robieniem zakupów w sklepie elektronicznym i pytaniem o cenę.

Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, w miarę zrozumiale i adekwatnie reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z robieniem zakupów w sklepie elektronicznym i pytaniem o cenę, popełniając niewielkie błędy językowe.

Uczeń uczestniczy w bardzo prostej rozmowie, reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z robieniem zakupów w sklepie elektronicznym i pytaniem o cenę, często wzorując się na modelu rozmowy i korzystając z pomocy nauczyciela, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi..

Uzyskiwanie informacji

Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z przynależnością różnych przedmiotów, wykonywanymi w danej chwili czynnościami, korzystaniem z różnych urządzeń elektronicznych.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z przynależnością różnych przedmiotów, wykonywanymi w danej chwili czynnościami, korzystaniem z różnych urządzeń elektronicznych, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z przynależnością różnych przedmiotów, wykonywanymi w danej chwili czynnościami, korzystaniem z różnych urządzeń elektronicznych, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 4 (w tym, m.in., słownictwo związane z komputerami i technologią informacyjno-komunikacyjną, wyrażenia związane z robieniem zakupów), czas present simple, czas present continuous, zaimki dzierżawcze, przedimki a/an i the, spójnik because.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 4 (w tym, m.in., słownictwo związane z komputerami i technologią informacyjno-komunikacyjną, wyrażenia związane z robieniem zakupów), czas present simple, czas present continuous, zaimki dzierżawcze, przedimki a/an i the, spójnik because, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 4 (w tym, m.in., słownictwo związane z komputerami i technologią informacyjno-komunikacyjną, wyrażenia związane z robieniem zakupów), czas present simple, czas present continuous, zaimki dzierżawcze, przedimki a/an i the, spójnik because, popełniając liczne błędy.

Tworzenie tekstu pisemnego

Uczeń pisze tekst na temat korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w codziennym życiu, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi.

Uczeń pisze tekst na temat korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w codziennym życiu, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl.

Uczeń pisze tekst na temat korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w codziennym życiu, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl.

Wyrażanie opinii

Uczeń w sposób płynny wyraża i uzasadnia swoją opinię na temat różnych technologii informacyjno-komunikacyjnych i cyfrowej szkoły, nie popełniając większych błędów.

Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych technologii informacyjno-komunikacyjnych i cyfrowej szkoły, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych technologii informacyjno-komunikacyjnych i cyfrowej szkoły, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

UNIT 5

 

CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

OCENA

 

BARDZO DOBRA

DOBRA

DOSTATECZNA

Opis miejsc

Uczeń w sposób płynny opisuje krajobraz, miejsca geograficzne, uwzględniając jego elementy oraz swoją opinię na jego temat, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje krajobraz, miejsca geograficzne, uwzględniając jego elementy oraz swoją opinię na jego temat, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje krajobraz, miejsca geograficzne, uwzględniając jego elementy oraz swoją opinię na jego temat, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Rozumienie wypowiedzi

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 5 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 5 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 5 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów.

Uzyskiwanie informacji

Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z cechami zwierząt, ludzi i miejsc.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z cechami zwierząt, ludzi i miejsc, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z cechami zwierząt, ludzi i miejsc, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 5 (w tym, m.in., nazwy elementów krajobrazu), spójnik because, przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 5 (w tym, m.in., nazwy elementów krajobrazu), spójnik because, przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 5 (w tym, m.in., nazwy elementów krajobrazu), spójnik because, przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym, popełniając liczne błędy.

Tworzenie tekstu pisemnego

Uczeń tworzy pisemny opis ilustracji przedstawiającej miejsce geograficzne, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi.

Uczeń tworzy pisemny opis ilustracji przedstawiającej miejsce geograficzne, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl.

Uczeń tworzy pisemny opis ilustracji przedstawiającej miejsce geograficzne, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl.

Wyrażanie opinii

Uczeń w sposób płynny wyraża i uzasadnia swoją opinię na temat różnych niebezpiecznych zwierząt, nie popełniając większych błędów.

Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych niebezpiecznych zwierząt, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych niebezpiecznych zwierząt, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

UNIT 6

 

CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

OCENA

 

BARDZO DOBRA

DOBRA

DOSTATECZNA

Opis miejsc

Uczeń w sposób płynny opisuje położenie różnych miejsc w mieście, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje położenie różnych miejsc w mieście, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje położenie różnych miejsc w mieście, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Rozumienie wypowiedzi

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 6 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 6 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 6 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów.

Porównywanie

Uczeń w sposób płynny porównuje swoje miasto i inne miasta, nie popełniając większych błędów.

Uczeń porównuje swoje miasto i inne miasta, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń porównuje swoje miasto i inne miasta, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Reagowanie ustne

Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, właściwie i zrozumiale reaguje w sytuacjach komunikacyjnych związanych z pytaniem o drogę i wskazywaniem drogi.

Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie, w miarę zrozumiale i adekwatnie reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z pytaniem o drogę i wskazywaniem drogi, popełniając niewielkie błędy językowe.

Uczeń uczestniczy w bardzo prostej rozmowie, reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych z pytaniem o drogę i wskazywaniem drogi, często wzorując się na modelu rozmowy i korzystając z pomocy nauczyciela, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi..

Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 6 (w tym, m.in., nazwy miejsc i instytucji w mieście), przyimki miejsca, konstrukcję There is/There are w czasie teraźniejszym i przeszłym,czasownik to be w czasie past simple.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 6 (w tym, m.in., nazwy miejsc i instytucji w mieście), przyimki miejsca, konstrukcję There is/There are w czasie teraźniejszym i przeszłym,czasownik to be w czasie past simple, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 6 (w tym, m.in., nazwy miejsc i instytucji w mieście), przyimki miejsca, konstrukcję There is/There are w czasie teraźniejszym i przeszłym,czasownik to be w czasie past simple, popełniając liczne błędy.

Tworzenie tekstu pisemnego

Uczeń tworzy pisemny opis miasta lub miejscowości, w której mieszka, uwzględniając możliwości spędzania w niej różnych form aktywności, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi.

Uczeń tworzy pisemny opis miasta lub miejscowości, w której mieszka, uwzględniając możliwości spędzania w niej różnych form aktywności, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl.

Uczeń tworzy pisemny opis miasta lub miejscowości, w której mieszka, uwzględniając możliwości spędzania w niej różnych form aktywności, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl.

UNIT 7

 

CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

OCENA

 

BARDZO DOBRA

DOBRA

DOSTATECZNA

Opis ludzi

Uczeń w sposób płynny opisuje osobę, którą podziwia, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje osobę, którą podziwia, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje osobę, którą podziwia, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Rozumienie wypowiedzi

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 7 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 7 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 7 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów.

Zachowania społeczne i interakcja

Uczeń prowadzi krótką rozmowę telefoniczną, podczas której proponuje wspólne spędzenie czasu, stosując właściwe formy grzecznościowe, nie popełniając większych błędów.

Uczeń prowadzi krótką rozmowę telefoniczną, podczas której proponuje wspólne spędzenie czasu, stosując właściwe formy grzecznościowe i popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń wita się, żegna i przedstawia siebie i prowadzi krótką rozmowę telefoniczną, podczas której proponuje wspólne spędzenie czasu, stosując częściowo odpowiednie formy grzecznościowe, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Uzyskiwanie informacji

Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z planami zawodowymi.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z planami zawodowymi, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z planami zawodowymi, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 7 (w tym, m.in., nazwy zawodów i miejsc ich wykonywania, historią i atrakcjami turystycznymi w Londynie), czas past simple, czasowniki regularne i nieregularne.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 7 (w tym, m.in., nazwy zawodów i miejsc ich wykonywania, historią i atrakcjami turystycznymi w Londynie), czas past simple, czasowniki regularne i nieregularne, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 7 (w tym, m.in., nazwy zawodów i miejsc ich wykonywania, historią i atrakcjami turystycznymi w Londynie), czas past simple, czasowniki regularne i nieregularne, popełniając liczne błędy.

Tworzenie tekstu pisemnego

Uczeń pisze list prywatny o niezwykle spędzonym dniu, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi.

Uczeń pisze list prywatny o niezwykle spędzonym dniu, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl.

Uczeń pisze list prywatny o niezwykle spędzonym dniu, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl.

Wyrażanie opinii

Uczeń w sposób płynny wyraża i uzasadnia swoją opinię na temat różnych zawodów, nie popełniając większych błędów.

Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych zawodów, nie popełniając większych błędów, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń wyraża swoją opinię temat różnych zawodów, nie popełniając większych błędów, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

UNIT 8

 

CEL KSZTAŁCENIA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

OCENA

 

BARDZO DOBRA

DOBRA

DOSTATECZNA

Rozumienie wypowiedzi

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 8 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, nie popełniając błędów.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 8 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając niewielkie błędy.

Uczeń rozumie proste, typowe wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu obejmującego słownictwo i środki językowe uwzględnione w rozdziale 8 i wykonuje zadania sprawdzające rozumienie tych tekstów, popełniając dużo błędów.

Opis czynności

Uczeń w sposób płynny opisuje czynności i wydarzenia z przeszłości, nie popełniając większych błędów.

Uczeń opisuje czynności i wydarzenia z przeszłości, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń opisuje czynności i wydarzenia z przeszłości, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Zachowania społeczne i interakcja

Uczeń rozmawia na temat minionych wakacji, stosując właściwe formy grzecznościowe, nie popełniając większych błędów.

Uczeń rozmawia na temat minionych wakacji, stosując właściwe formy grzecznościowe i popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń rozmawia na temat minionych wakacji, stosując częściowo odpowiednie formy grzecznościowe, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Uzyskiwanie informacji

Uczeń w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z wykonywanymi w przeszłości czynnościami i wydarzeniami z przeszłości.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z wykonywanymi w przeszłości czynnościami i wydarzeniami z przeszłości, popełniając drobne błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi.

Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje związane z wykonywanymi w przeszłości czynnościami i wydarzeniami z przeszłości, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.

Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje poznane słownictwo z rozdziału 8 (w tym, m.in., nazwy państw, narodowości, słownictwo związane z podróżowaniem i turystyką), czas past simple, przysłówki.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 8 (w tym, m.in., nazwy państw, narodowości, słownictwo związane z podróżowaniem i turystyką), czas past simple, przysłówki, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń stosuje poznane słownictwo z rozdziału 8 (w tym, m.in., nazwy państw, narodowości, słownictwo związane z podróżowaniem i turystyką), czas past simple, przysłówki, popełniając liczne błędy.

Tworzenie tekstu pisemnego

Uczeń pisze list e-mail, w którym opisuje poznaną ekscytujące wydarzenie, nie popełniając większych błędów i stosując właściwą formę i styl wypowiedzi.

Uczeń pisze list e-mail, w którym opisuje poznaną ekscytujące wydarzenie, popełniając niewielkie błędy językowe, nie wpływające na zrozumienie wypowiedzi, stosując w miarę właściwą formę i styl.

Uczeń pisze list e-mail, w którym opisuje poznaną ekscytujące wydarzenie, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi, stosując częściowo właściwą formę i styl.

         

 

 

OCENA DOPUSZCZAJĄCA:

Uczeń nie spełnia kryteriów oceny dostatecznej.

Ponadto uczeń:

• zna ograniczoną liczbę podstawowych słów i wyrażeń,

• popełnia liczne błędy w ich zapisie i wymowie,

• zna proste, elementarne struktury gramatyczne wprowadzone przez nauczyciela,

• popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne we wszystkich typach zadań,

• rozumie polecenia nauczyciela,

• w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na słuchanie – rozumie pojedyncze słowa,

• rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów, w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na czytanie,

•wypowiedzi ucznia nie są płynne i są bardzo krótkie: wyrazy, pojedyncze zdania, w formie pisemnej dwa lub trzy zdania,

• uczeń przekazuje i uzyskuje niewielką część istotnych informacji,

• wypowiedzi ucznia są w znacznym stopniu nielogiczne i niespójne,

• uczeń stosuje niewielki zakres poznanego słownictwa oraz struktur,

• uczeń popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne, które mogą zakłócać komunikację.

 

UCZNIA CHARAKTERYZUJE NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

- Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

- Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych.

- Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

 

 

OCENA NIEDOSTATECZNA:

- Uczeń nie spełnia większości kryteriów, by otrzymać ocenę dopuszczającą, tj. nie opanował podstawowej wiedzy i nie potrafi wykonać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela.

- Braki w wiadomościach i umiejętnościach są na tyle rozległe, że uniemożliwiają mu naukę na kolejnych etapach.

 
szkolnastrona.pl