Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu

Wymagania na poszczególne oceny w klasie IV

Przedmiotowy systemu oceniania do podręcznika English Class A1

 1. POZIOM KOMPETENCJI JĘZYKOWEJ WG ESOKJ A1, KTÓRA JEST MOŻLIWA DO OSIĄGNIĘCIA W WYNIKU REALIZACJI PODRĘCZNIKA English Class A1

 

 

WIEDZA

UMIEJĘTNOŚCI

RECEPCJA

PRODUKCJA

INTERAKCJA

 

 

Uczeń posługuje się zakresem środków językowych pozwalających mu na realizację działań językowych w wybranych aspektach następujących bloków tematycznych:

 

·          Get started!

·          Family and friends

·          My things

·          In the house

·          About me

·          Things I can do

·          My day

·          Animals

·          I like that!

 

SŁUCHANIE:

 

Uczeń potrafi zrozumieć wyrażenia
 i najczęściej używane słowa dotyczące
go osobiście, jego rodziny i bezpośredniego otoczenia, gdy tempo wypowiedzi jest wolne a wymowa wyraźna, potrafi zrozumieć główny sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.

 

CZYTANIE:

 

Uczeń potrafi czytać bardzo krótkie, proste teksty. Potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach dotyczących życia codziennego, takich jak ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady jazdy. Rozumie krótkie, proste listy prywatne.

 

 

MÓWIENIE:

 

 Uczeń potrafi posłużyć się ciągiem wyrażeń i zdań, by w prosty sposób opisać swoją rodzinę, innych ludzi, warunki życia, swoje wykształcenie.

 

PISANIE:

 

Uczeń potrafi pisać krótkie i proste notatki lub wiadomości wynikające z doraźnych potrzeb. Potrafi napisać bardzo prosty list prywatny.

 

MÓWIENIE:

 

Uczeń potrafi brać udział w zwykłej, typowej rozmowie wymagającej prostej
i bezpośredniej wymiany informacji
na znane mu tematy. Potrafi sobie radzić
w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać rozmowę.

Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia związane z najistotniejszymi sprawami (np.: podstawowe informacje dotyczące rozmówcy, jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy). Potrafi porozumiewać się w typowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i powtarzające się. Potrafi w prosty sposób opisywać środowisko, z którego się wywodzi i bezpośrednie otoczenie, a także wypowiadać się w sposób bardzo prosty na tematy związane z najważniejszymi potrzebami.

Kryteria oceniania ogólne

 

 

POZIOM PODSTAWOWY

POZIOM PONADPODSTAWOWY

OCENA

NIEDOSTATECZNA

OCENA

DOPUSZCZAJĄCA

OCENA

DOSTATECZNA

OCENA

DOBRA

OCENA

BARDZO DOBRA

OCENA

CELUJĄCA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

 

Wiadomości: środki językowe

fonetyka

ortografia

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń nie spełnia większości kryteriów, by otrzymać ocenę dopuszczającą, tj. nie opanował podstawowej wiedzy
 i nie potrafi wykonać zadań
o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela.

Braki w wiadomościach
i umiejętnościach są na tyle rozległe, że uniemożliwiają mu naukę na kolejnych etapach.

 

 

Uczeń:

• zna ograniczoną liczbę podstawowych słów
i wyrażeń,

• popełnia liczne błędy
w ich zapisie i wymowie,

• zna proste, elementarne struktury gramatyczne wprowadzone przez nauczyciela,

• popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne we wszystkich typach zadań.

Uczeń:

• zna część wprowadzonych słów
i wyrażeń,

• popełnia sporo błędów w ich zapisie i wymowie,

• zna większość wprowadzonych struktur gramatycznych,

• popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych
w trudniejszych zadaniach.

Uczeń:

• zna większość wprowadzonych słów
i wyrażeń,

• zwykle poprawnie je zapisuje i wymawia,

• zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne,

• popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne.

Uczeń:

• zna wszystkie wprowadzone słowa
i wyrażenia,

• poprawnie je zapisuje
i wymawia,

• zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne,

• popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić.

 

 

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który w wysokim stopniu opanował wiedzę i umiejętności określone programem nauczania .*

 

 

 

 

*W świetle obowiązujących przepisów ocena ucznia ma wynikać ze stopnia przyswojenia przez niego treści wynikających z podstawy programowej.

Ustalenie wymagań na ocenę celującą należy do nauczyciela, ale muszą one być zgodne z prawem. Jeżeli uczeń wykazuje zainteresowanie poszerzaniem wiedzy,   można go za to nagrodzić dodatkowo, ale wiedza wykraczająca poza program nie może być elementem koniecznym do uzyskania oceny celującej  - art. 44b ust. 3 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198, 2203 i 2361)

 

 

 

 

 

 

Umiejętności

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na słuchanie – rozumie pojedyncze słowa,

• rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów, w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na czytanie.

 

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie
i słuchanie.

Recepcja

Uczeń:

• rozumie polecenia nauczyciela,

• poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie
i słuchanie,

• zwykle potrafi uzasadnić swoje odpowiedzi.

 

Produkcja

• wypowiedzi ucznia nie są płynne i są bardzo krótkie: wyrazy, pojedyncze zdania,
w formie pisemnej dwa - trzy zdania,

• uczeń przekazuje
i uzyskuje niewielką część istotnych informacji,

• wypowiedzi ucznia są w znacznym stopniu nielogiczne i niespójne,

• uczeń stosuje niewielki zakres poznanego słownictwa oraz struktur,

• uczeń popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne, które mogą zakłócać komunikację.

 

Produkcja

• wypowiedzi ucznia nie są zbyt płynne, ale mają dostateczną długość,

• uczeń przekazuje

i uzyskuje większość istotnych informacji,

• wypowiedzi ucznia są częściowo nielogiczne
i niespójne,

• uczeń stosuje słownictwo i struktury odpowiednie do formy wypowiedzi,

• uczeń popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych, które nie zakłócają jednak komunikacji.

 

Produkcja

• wypowiedzi ucznia są dość płynne, a jego prace pisemne mają odpowiednią długość,

• uczeń przekazuje
i uzyskuje wszystkie istotne informacje,

• wypowiedzi ucznia są logiczne i w miarę spójne,

• uczeń stosuje adekwatne do tematu słownictwo oraz struktury,

• uczeń popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, nie zakłócające komunikacji,

• uczeń stosuje odpowiednią formę
i styl.

Produkcja

• wypowiedzi i prace pisemne ucznia są płynne i mają odpowiednią długość,

• uczeń przekazuje
i uzyskuje wszystkie wymagane informacje,

• wypowiedzi ucznia są logiczne i spójne,

• uczeń stosuje bogate słownictwo i struktury,

• uczeń popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne,

• uczeń stosuje odpowiednią formę
i styl.

 

 

 

 

 

 

 

 

English Class A1, rozdział 0: Get started!

 

OCENA

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

 

DOSTATECZNA

 

DOBRA

 

BARDZO DOBRA

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 4 -9).

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

 

1.        alfabet

2.        dane personalne

3.        liczby 1-100

4.        kolory

5.        przybory szkolne

6.        polecenia

7.        liczba mnoga rzeczowników

8.     przedimki nieokreślone

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

·          częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          reaguje adekwatnie na zadawane pytania, reaguje na polecenia i rozumie instrukcje,

·          udziela podstawowych informacji o sobie i ludziach ze swojego otoczenia

·          opisuje przedmioty osobiste i przybory szkolne używając bardzo podstawowych zwrotów,

·          korzysta z podręcznika, aby formułować pytania i wypowiedzi,

·          zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów,

·          zazwyczaj stosuje poprawny styl wypowiedzi.

 

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

·          poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia,

·          przedstawia siebie i inne osoby ze swojego otoczenia, podaje szczegóły na ich temat,

·          używając poznanych zwrotów szczegółowo opisuje przedmioty osobiste oraz przybory szkolne,

·          stosuje właściwy styl wypowiedzi,

·          samodzielnie zadaje pytania w celu uzyskania informacji,

·          wyczerpująco odpowiada na zadawane pytania,

·          zapisuje i przekazuje ustnie informacje z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

English Class A1, rozdział 1: Family and friends

 

OCENA

 

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

DOSTATECZNA

 

DOBRA

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 10 - 23).

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

 

1.        członkowie rodziny

2.        uroczystości rodzinne

3.        państwa i narodowości

4.        dom

5.        dane personalne

6.        znajomi i przyjaciele

7.        kraje anglojęzyczne

8.        dopełniacz saksoński

9.        zaimki dzierżawcze dla liczby pojedynczej

10.     czasownik to be

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

·          częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          przedstawia siebie i inne osoby, opisuje ludzi używając prostych struktur,

·          składa życzenia używając prostych struktur,

·          wzorując się na podręczniku używa bardzo podstawowych zwrotów grzecznościowych,

·          udziela prostych informacji o krajach anglojęzycznych,

·          zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

 

 

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

·          poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia,

·          szczegółowo przedstawia siebie i inne osoby ze swojego otoczenia, podaje szczegóły na ich temat,

·          swobodnie prowadzi i podtrzymuje rozmowę,

·          składa życzenia stosownie do okazji,

·          używa różnorodnych zwrotów grzecznościowych,

·          udziela szczegółowych informacji na temat krajów anglojęzycznych,

·          stosuje właściwy styl wypowiedzi,

·          wyczerpująco odpowiada na pytania,

·          zapisuje i przekazuje ustnie informacje z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

English Class A1, rozdział 2: My things

 

OCENA

 

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

DOSTATECZNA

 

DOBRA

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 24 - 37).

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

 

1.        ubrania i dodatki

2.        dane personalne

3.        zainteresowania

4.        rzeczy osobiste

5.        gadżety

6.        informacje o Polsce i krajach sąsiadujących

7.        geometria

8.        zdania z czasownikiem to be

9.        zaimki wskazujące

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

·          częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          w prostych zdaniach opisuje ubrania i dodatki,

·          wzorując się na podręczniku udziela podstawowych informacji na swój temat,

·          wzorując się na podręczniku i używając poznanych zwrotów prowadzi krótką rozmowę,

·          opisuje ulubiobe przedmioty i gadżety używając prostych struktur,

·          udziela bardzo prostych informacji na temat swojego kraju,

·          zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

·          poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia,

·          samodzielnie udziela szczegółowych informacji na temat wybranych ubrań i dodatków posługując się poznanym słownictwem i konstrukcjami,

·          udziela szczegółowych informacji na swój temat,

·          swobodnie prowadzi i podtrzymuje rozmowę, przekazuje i uzyskuje informacje od swojego rozmówcy,

·          używając poznanych zwrotów opisuje szczegółowo opisuje ulubione przedmioty i gadżety,

·          udziela szczegółowych informacji na temat swojego kraju,

·          zapisuje i przekazuje ustnie informacje z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

 

 

English Class A1, rozdział 3: In the house

 

OCENA

 

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

DOSTATECZNA

 

DOBRA

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 38 - 51).

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

 

1.        dom

2.        pomieszczenia w domu

3.        wyposażenie domu

4.        gadżety

5.        znajomi i przyjaciele

6.        rodzaje domów i okolica

7.        zdania z konstrukcją there is / there are

8.     przyimki opisujące położenie

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

·          częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          w prostych zdaniach opisuje pomieszczenia w domu i położenie różnych przedmiotów,

·          krótko opowiada o wymarzonym domu i pokoju używając prostych struktur,

·          wzorując się na podręczniku w prostej formie opisuje swoje upodobania,

·          wyraża opinie, uczucia i emocje używając bardzo prostych konstrukcji,

·          zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

·          poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia

·          szczegółowo opisuje pomieszczenia w domu i położenie różnych przedmiotów stosując poznane słownictwo i właściwe zwroty,

·          szczegółowo opowiada o wymarzonym domu i pokoju, stosuje właściwe słownictwo,

·          opisuje swoje upodobania,

·          szczegółowo i swobodnie wyraża opinie, uczucia i emocje używając poznanych konstrukcji,

·          stosuje właściwy styl wypowiedzi,

·          zapisuje i przekazuje ustnie informacje z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

 

English Class A1, rozdział 4: About me

 

OCENA

 

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

DOSTATECZNA

 

DOBRA

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 52 - 65).

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

 

1.        wygląd zewnętrzny

2.        problemy

3.        cechy charakteru

4.        podróżowanie

5.        zwiedzanie

6.        orientacja w terenie

7.        recykling

8.        materiały przyjazne środowisku

9.        dopełniacz saksoński

10.     czasownik have got

11.     regularna i nieregularna liczba mnoga rzeczowników

12.     zaimki dzierżawcze w liczbie mnogiej

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

 

Uczeń:

·          częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          w prostych zdaniach opisuje wygląd zewnętrzny różnych osób,

·          w prostych zdaniach udziela prostych informacji o supermocach wybranych bohaterów,

·          opisuje problemy, wyraża opinie, uczucia i emocje używając bardzo prostych konstrukcji,

·          opisuje cechy charakteru używając bardzo prostych konstrukcji,

·          wzorując się na podręczniku wyraża swoje opinie na temat innych ludzi używając prostych konstrukcji,

·          używając bardzo prostych słów opisuje najbardziej znane polskie zabytki,

·          zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

·          poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia,

·          samodzielnie i szczegółowo wygląd zewnętrzny różnych osób,

·          używając poznanego słownictwa udziela szczegółowych informacji o supermocach wybranych bohaterów,

·          używając bogatego słownictwa wyraża opinie, uczucia i emocje, opisuje problemy,

·          opisuje cechy charakteru używając bogatego słownictwa,

·          swobodnie prowadzi i podtrzymuje rozmowę, wyraża opinie na temat różnych ludzi,

·          szczegółowo opisuje wybrane zabytki w Polsce,

·          stosuje właściwy styl wypowiedzi,

·          zapisuje i przekazuje ustnie informacje z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

English Class A1, rozdział 5: Things I can do

 

OCENA

 

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

DOSTATECZNA

 

DOBRA

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 66 - 79).

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

 

1.        czasowniki wyrażające czynności

2.        życie społeczne – język migowy

3.        zajęcia pozalekcyjne

4.        podróżowanie

5.        zwiedzanie

6.        czasownik can do opisywania umiejętności

7.        spójniki, rozwijanie wypowiedzi

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

·          częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          w prostych zdaniach, wzorując się na podręczniku opisuje czynności wykonywane w czasie wolnym i zajęcia pozalekcyjne,

·          korzystając z podręcznika opisuje swoje umiejętności,

·          prostymi zdaniami i korzystając z podręcznika przedstawia intencje i plany na przyszłość,

·          korzystając ze zwrotów z podręcznika uzyskuje i przekazuje informacje, proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje,

·          korzystając z tekstu w podręczniku opisuje ciekawe miejsca w swojej okolicy,

·          zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

·          poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia,

·          przekazuje wyczerpujące i szczegółowe informacje na temat czynności wykonywanych w czasie wolnym oraz zajęć pozalekcyjnych,

·          samodzielnie i szczegółowo opisuje swoje umiejętności,

·          udziela szczegółowych informacji na temat intencji i planów na przyszłość,

·          swobodnie prowadzi i podtrzymuje rozmowę, uzyskuje i przekazuje informacje, proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje,

·          szczegółowo opisuje ciekawe miejsca w swojej okolicy,

·          stosuje właściwy styl wypowiedzi,

·          zapisuje i przekazuje ustnie informacje z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

English Class A1, rozdział 6: My day

 

OCENA

 

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

DOSTATECZNA

 

DOBRA

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 80 – 93).

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

 

1.        czynności dnia codziennego

2.        dni tygodnia

3.        formy spędzania czasu wolnego

4.        podawanie czasu

5.        zainteresowania

6.        nazwy miesięcy

7.        styl życia w Polsce

8.        instrumenty muzyczne

9.        czas Present Simple w zdaniach twierdzących do opisu czynności dnia codziennego

10.     przysłówki opisujące częstotliwość

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

·          częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          w prostych zdaniach opowiada o czynnościach dnia codziennego i formach spędzania czasu wolnego,

·          krótko opisuje swój typowy weekend,

·          prostymi zdaniami opowiada o swojej wymarzonej podróży,

·          korzystając z wyrażeń z podręcznika opisuje zagadnienia związane z tradycyjnym stylem życia Polaków,

·          zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

·          poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia,

·          samodzielnie i szczegółowo opowiada o czynnościach dnia codziennego i formach spędzania czasu wolnego,

·          szczegółowo opisuje swój typowy weekend,

·          swobodnie i szczegółowo opisuje opowiada o swojej wymarzonej podróży,

·          udziela szczegółowych informacji na temat zagadnień związanych z tradycyjnym stylem życia Polaków,

·          zapisuje i przekazuje ustnie informacje z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

English Class A1, rozdział 7: Animals

 

OCENA

 

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

DOSTATECZNA

 

DOBRA

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 94 - 107).

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

 

1.        dzikie zawodu

2.        czynności życia codziennego

3.        formy spędzania czasu wolnego

4.        zwierzęta domowe

5.        ceny

6.        sprzedawanie i kupowanie

7.        środki płatnicze

8.        praca

9.        zakupy i usługi

10.     czas Present Simple w pytaniach i przeczeniach do opisu zwierząt i ich zwyczajów

 

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

·          częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          w prostych zdaniach udziela informacji na temat zagadnień związanych z dzikimi i domowymi zwierzętami i ich zwyczajami,

·          w prostych zdaniach udziela informacji na temat spędzania czasu wolnego,

·          opisuje swoje ulubione zwierzę używając bardzo prostych zwrotów,

·          zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

·          poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia,

·          udziela szczegółowych informacji na temat zagadnień związanych z dzikimi i domowymi zwierzętami i ich zwyczajami,

·          udziela szczegółowych informacji na temat spędzania czasu wolnego stosując właściwe zwroty i poznane słownictwo,

·          swobodnie i szczegółowo opisuje swoje ulubione zwierzę,

·          wyraża upodobania, opinie, uczucia i emocje stosując właściwe zwroty i podając uzasadnienia

·          zapisuje i przekazuje ustnie informacje z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

English Class A1, rozdział 8: I like that!

 

OCENA

 

 

DOPUSZCZAJĄCA

 

DOSTATECZNA

 

DOBRA

 

BARDZO DOBRA

 

 

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ

EDUKACYJNYCH

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

WIEDZA:

Znajomość środków językowych

Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony zakres środków językowych w znacznym stopniu uniemożliwiający realizację poleceń bez pomocy nauczyciela lub kolegów.

Uczeń zna i stosuje ograniczony zakres środków językowych; głównie środki językowe o wysokim stopniu pospolitości i dotyczące bezpośrednio jego osoby.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków językowych o wysokim stopniu pospolitości w wypowiedzi występuje kilka precyzyjnych sformułowań.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty (str. 108 – 121).

 

Uczeń w niewielkim stopniu stosuje poznane struktury gramatyczne
w zadaniach językowych. Popełnia liczne błędy.

Częściowo poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

W większości poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach. Błędy nie zakłócają komunikacji.

Poprawnie stosuje poznane struktury gramatyczne w zadaniach językowych i własnych wypowiedziach.

 

1.        dyscypliny sportowe

2.        formy spędzania czasu wolnego

3.        zainteresowania

4.        pogoda

5.        pory roku

6.        zdrowy tryb życia

7.        styl życia

8.        zdrowie

9.        świat przyrody

10.     sprzęt sportowy

11.     czas Present Simple do opisu zdrowych nawyków i stylu życia

12.     czasowniki opisujące emocje z konstrukcją gerund

13.     zaimki w funkcji dopełnienia

14.     słowa pytające w pytaniach szczegółowych

UMIEJĘTNOŚCI

Rozumie w tekście czytanym pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, pospolite, internacjonalizmy. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. Zadania na rozumienie ze słuchu sprawiają mu trudność.

Z pomocą nauczyciela wykazuje się
w stopniu minimalnym umiejętnościami na ocenę dostateczną: naśladuje, odczytuje, wykonuje zadania z pomocą innych osób.

Uczeń:

·          częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          w prostych zdaniach opisuje ulubione dyscypliny sportowe, sprzęt i miejsca potrzebne do ich uprawiania,

·          korzystając z podręcznika i używając bardzo prostego słownictwa opisuje zjawiska pogodowe,

·          używając prostych zdań opisuje swój styl życia,

·          wyraża opinie, uczucia i emocje używając prostych konstrukcji,

·          opisuje drzewa charakterystyczne dla okolicy używając prostego języka,

·          zapisuje i przekazuje ustnie część informacji z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

– udziela prostych informacji o problemach związanych z ochroną śrdowiska

Rozumie większość tekstu i komunikatów słownych na bazie poznanego słownictwa.

W większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Wykazuje się umiejętnościami na wyższym poziomie od wymaganych na ocenę dostateczną, ale nie spełnia wymagań na ocenę bardzo dobrą.

Zachowuje poprawność językową na poziomie umożliwiającym dobrą komunikację.

Uczeń:

·          poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,

·          wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia,

·          szczegółowo opisuje ulubione dyscypliny sportowe, sprzęt i miejsca potrzebne do ich uprawiania,

·          udziela szczegółowych informacji na temat zjawisk atmosferycznych i pogody, używa poznane słownictwo i właściwe konstrukcje,

·          swobodnie i szczegółowo opowiada o swoim stylu życia,

·          wyraża szczegółowe opinie, uczucia i emocje, pyta o opinie innych,

·          podaje szczegóły na temat drzew charakterystycznych dla swojego regionu,

·          swobodnie prowadzi i podtrzymuje rozmowę,

·          zapisuje i przekazuje ustnie informacje z przeczytanych i wysłuchanych tekstów.

 

 

 

szkolnastrona.pl