- Odwiedziny: 670927
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rudzińcu
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
Przedmiotowy System Oceniania z języka niemieckiego jako języka mniejszości narodowej dla klas I – III
- Oceny z j. niemieckiego są ocenami opisowymi, zgodnymi
z Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania. - Ocenie podlegają:
- testy leksykalno-rysunkowe Hokuspokus – Simsalabim (testy mają miejsce po zakończeniu każdego działu z podręcznika
i zapowiedziane z przynajmniej tygodniowym wyprzedzeniem); - wypowiedzi ustne (konkretny zakres materiału np.;liczby, kolory, lub piosenki, rymowanki, wierszyki) ;
- prace domowe (zgłoszony brak zadania to minus, suma 3 znaków " -" daje 1p.);
- prace plastyczne/ projektowe (prace wykonane samodzielnie na lekcji na zadany temat);
- praca na lekcji (będzie oceniana aktywność ucznia , suma 5 znaków" + " daje 5p.);
- rozumienie tekstu słuchanego;
- znajomość elementów kultury i tradycji krajów niemieckojęzycznych;
- notatki w zeszycie przedmiotowym (klasa II i III) oraz sposób prowadzenia;
- dodatkowe zadania podjęte dobrowolnie.
- Testy są obowiązkowe. W przypadku dłuższej nieobecności należy w ciągu dwóch tygodni od powrotu do szkoły zgłosić się do nauczyciela i napisać zaległą pracę.
- Uczeń ma obowiązek poprawienia sprawdzianu który napisał na 1p. to znaczy, że jeszcze nie potrafi tego materiału. (Uczeń ma na to dwa tygodnie od dnia oddania sprawdzianów)
- Nauczyciel ma obowiązek oddać prace pisemne w terminie do 2 tygodni.
- Uczeń ma obowiązek mieć na lekcji zeszyt przedmiotowy, podręcznik, zeszyt ćwiczeń.
- Uczeń powinien mieć: piórnik wyposażony w ołówek, pióro/długopis, kredki, klej, nożyczki, kartki z bloku.
- Wszystkie oceny-punkty, plusy i minus wpisywane są do tabeli na końcu zeszytu i są podpisywane przez nauczyciela i rodzica/opiekuna.
- Wymagania edukacyjne w stosunku do ucznia u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe.
- stworzenie możliwości wydłużenia czasu pisania testów,
- uczeń z opinią PPP pisze test z dostosowanymi wymaganiami według wskazań poradni
- uczeń z orzeczeniem PPP pisze test dostosowany do jego możliwości
i umiejętności - uczniowie otrzymują na teście mniejszą ilość zadań, zadania te są często
o mniejszym stopniu trudności, - uczniowie otrzymują mniejszą ilość zadań domowych w określonym czasie; zadania te są często o mniejszym stopniu trudności,
- przy stwierdzonej dysgrafii większą uwagę mają oceny z odpowiedzi ustnych,
- uczeń z dysfunkcjami może otrzymać dodatkową pomoc nauczyciela (wskazówki) w czasie prac pisemnych (zadania, polecenia są głośno czytane przez nauczyciela, który może udzielić dodatkowych objaśnień), jak i przy odpowiedziach ustnych,
- uczeń ma możliwość wykonania dodatkowych prac domowych
w celu poprawy oceny, - nie wymagać, by uczeń uczył się trudnych wierszyków, piosenek na pamięć (zwłaszcza dłuższych) lecz dać możliwość nauczenia się czytania ich lub skrócenia nauczenia się piosenki do 1 zwrotki,
- zmniejszyć ilość słówek do zapamiętania
- Kryteria ocen:
- testy leksykalno-rysunkowe Hokuspokus – Simsalabim (testy mają miejsce po zakończeniu każdego działu z podręcznika
celująco – 6 punktów; Uczeń opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności przewidziany programem:
- szczegółowo rozumie usłyszane słowa/zdania/teksty, bezbłędnie czyta wyrazy/zdania/teksty bazujące na poznanym słownictwie,-prawidłowo zapisuje poznane wyrazy/zdania/teksty, bezbłędnie przepisuje notatki do zeszytu przedmiotowego, w pełni przyswoiłwymagane słownictwo, zwroty, wiersze
i piosenki, bezbłędnieprowadzi dialogi: zadajepodstawowe pytania i na nie odpowiada, pracuje samodzielnie i z dużym zaangażowaniem, wykonuje dodatkowe, nieobowiązkowe zadania ustne i pisemne, bierze aktywny udział
w zajęciach.
bardzo dobrze – 5 punktów; Uczeń opanował wiedzę i umiejętności przewidziane programem w stopniu bardzo dobrym:
- bardzo dobrze rozumie usłyszane słowa/zdania/teksty, poprawnie czyta wyrazy/zdania/teksty bazujące na poznanym słownictwie, prawidłowo zapisuje poznane wyrazy/zdania/teksty, poprawnie przepisuje notatki do zeszytu przedmiotowego, bardzo dobrze opanował słownictwo, zwroty, wiersze
i piosenki, prawidłowo prowadzi dialogi: zadaje podstawowe pytania i na nie odpowiada, pracuje samodzielnie i z dużym zaangażowaniem, bierze aktywny - udział w zajęciach
dobrze – 4 punkty; Uczeń opanował wiedzę i umiejętności przewidziane programem w stopniu dobrym:
- dobrze rozumie usłyszane słowa/zdania/teksty, popełnia nieliczne błędy podczas czytania wyrazów/zdań/tekstów bazujących na poznanym słownictwie, popełnia nieliczne błędy w zapisie poznanych wyrazów/zdań/tekstów, notatki
w zeszycie przedmiotowym zawierają kilka pomyłek, wykazuje nieliczne braki w opanowaniu słownictwa, zwrotów, wierszy i piosenek, z niewielką pomocą nauczyciela prowadzi dialogi: zadaje podstawowe pytania i na nie odpowiada, pracuje w dużej mierze samodzielnie, na miarę swoich możliwości bierze aktywny udział w zajęciach.
dostatecznie – 3 punkty; Uczeń opanował zakres wiedzy i umiejętności przewidziany programem w stopniu dostatecznym:
- częściowo rozumie usłyszane słowa/zdania/teksty, ma problemy z czytaniem wyrazów/zdań/tekstów bazujących na poznanym słownictwie, błędnie zapisuje poznane wyrazy/zdania/teksty, błędnie przepisuje notatki do zeszytu przedmiotowego, fragmentarycznie opanował poznane słownictwo, zwroty, wiersze i piosenki, ma trudności w prowadzeniu dialogów: w zadawaniu podstawowych pytań i w odpowiadaniu na nie, pracuje często niesamodzielnie i z małym zaangażowaniem, nie bierze aktywnego udziału w zajęciach
słabo – 2 punkty; Uczeń wykazuje duże braki z zakresu podstawy programowej:
- słabo rozumie usłyszane słowa/zdania/teksty, ma duże trudności
z przeczytaniem wyrazów/zdań/tekstów bazujących na poznanym słownictwie, błędnie zapisuje poznane wyrazy/zdania/teksty, notatki w zeszycie przedmiotowym zawierają bardzo wiele błędów, uczeń słabo opanował poznane słownictwo, zwroty, wiersze i piosenki, ma duże problemy z prowadzeniem konwersacji: nie potrafi zadawać podstawowych pytań, nie umie na nie odpowiedzieć, operuje pojedynczymi wyrazami, jest niesamodzielny i bierny podczas zajęć
niezadowalająco – 1 punkt; Uczeń nie opanował wiedzy i umiejętności przewidzianych programem:
- nie rozumie usłyszanych słów/zdań/tekstów, nie czyta wyrazów/zdań/tekstów bazujących na poznanym słownictwie, błędnie/ nieczytelnie zapisuje poznane wyrazy/zdania/teksty, notatki w zeszycie przedmiotowym zawierają bardzo wiele błędów lub są bardzo niestaranne/nieczytelne, uczeń nie opanował poznanego słownictwa, zwrotów, wierszy i piosenek, nie prowadzi konwersacji: nie potrafi zadawać podstawowych pytań, nie umie na nie odpowiedzieć, jest niesamodzielny i bierny podczas zajęć, nie nosi potrzebnych przyborów, lekceważy pracę i naukę.